זמן סוכר: 3 מקדשי מתוקים חדשים שאתם חייבים להכיר

נו נו נו קייקס (צילום אנטולי מיכאלו)
נו נו נו קייקס (צילום אנטולי מיכאלו)

שוקולד בסגנונות ייחודיים במקום חצי מחתרתי במרכז העיר, עוגיות מקוריות ורכות סמוך לאחד הברים הכי אהובים - ומחלקת מתוקים חדשה ומושחתת במיוחד של שף גיא גמזו. יש לנו כמה המלצות מתוקות במיוחד עבורכם

היינו אומרים שזה קרה בשקט, אבל למען האמת מהפיכת המתוקים שמתרגשת על העיר היא ההיפך מזה. הכל כאן רועש, מקורי, צבעוני, מוגזם ומופרך. אם בעבר הסתפקנו בפרוסת עוגה או בקינוח ממותג מהאייטיז, היום המבחר עבור חובבי המתוק הוא פשוט בלתי נגמר. אספנו עבורכם שלושה מקומות חדשים שאתם חייבים להכיר ולזלול מהם דברים. בהתחייבות.

1. בוטיק השוקולד החצי סודי של עודד סיידא

את המקום הזה מצאנו כמעט במקרה. עודד סיידא, האקס של יונתן רושפלד במסעדת ארוחת ערב, פתח מקום קטן בלב העיר שבו הוא מכין פרלינים מיוחדים. כדי להגיע לבוטיק השוקולד של סיידא צריך להתכוונן ולחפש. מבלי לדעת את הכתובת המדויקת או לקבל הנחיות מראש, אפשר בקלות לפספס את השלט הצנוע כשלעצמו. מדובר בשביל צר מוביל אל כניסה לבית מגורים ולידו נמצא האטלייה, שילוב של חנות ומפעל הפרלינים מיוצרים משוקולד חלב ומריר איכותי מתוצרת חברת ולרונה מצרפת. המחיר: 5-7 ש"ח ליחידה, למעט יצירות מורכבות וגדולות יותר.
מרכז בעלי מלאכה 5, תל אביב, ראשון-חמישי 11:00-19:00, שישי 10:00-16:00, או בוולט 

פרלינים של עודד סיידא. צילום: יח"צ
פרלינים של עודד סיידא. צילום: יח"צ

2. העוגיות ושאר הגודיז של גבי באלנבי

צמוד לבר הנילוס הפופולרי נפתח באחרונה מקדש מתוקים חדש ומסקרן במיוחד. גבריאלה קופלר היא האישה שעומדת מאחורי 'גבי גודיז'. היא סיימה לימודי קונדיטוריה בדנון ובמחילה, ונתקשה להתעלם מהקשר המשפחתי (אבל ממש בקצרה): קופלר היא חלק משושלת שטראוס (הבת של עירית שטראוס). המקום אמנם פתוח רק בימי שישי, אך בשאר ימי השבוע העוגיות מוצעות בוולט (שני עד חמישי) אז הכל בסדר. העוגיות מגיעות בגודל ראוי ונדיב, ובעגה המקצועית הן נקראות עוגיות פנקייק. העובי שלהן משוטח אך נותר גם שמנמן ועסיסי דיו. המרקם רך בפנים ופריך בחוץ. גם המבחר לא מבייש מאפיית עוגיות באמריקה, וזה מה שמצאנו: עוגיית טריפל שוקולד מושחתת, עוגיית שוקולד צ'יפס נוטלה קלאסית, עוגייה עם קינדר של ילדות, עוגיית לוטוס אייקונית, עוגיית בראוניזהמחירים בוולט נעים בין 85-100 ש"ח למארז של שש עוגיות, שזה לא זול אך מבדיקה שערכנו מדובר בממוצע כאשר העוגיות הזולות שמצאנו עמדו על 12 ש"ח ליחידה והיקרות על 25 ש"ח ליחידה.
אלנבי 31, או בוולט

העוגיות של גבי גודיז. צילום: גיל אבירם
העוגיות של גבי גודיז. צילום: גיל אבירם

3. נונונו של גמזו משיקה מחלקת מתוקים

חשבנו שאין יותר מושחת ממה שכבר מוצע בנונונו של שף גיא גמזו ברחוב הרצל. טעינו. עכשיו הוא פותח שם מחלקת מתוקים חדשה שגם היא נאמנה לאמנת השחיתות של המקום. המותג NUNUNU Cakes נושא אותו די.אן.איי. קולינרי וויזואלי והוא מתמקד בעוגות ׳ערומות׳, כאלו שמציגות לראווה את השכבות, בעוגיות שוקולד צ׳יפס ובקינוחים בכוסות. לדוגמה: פאנפטי – עוגת וניל עם סוכריות צבעוניות, קרם חמאה ומרנג שכמו נוצרה ליום הולדת, עוגת שוקולד בייגלה, לה רושה – בסיס רולדה, מוס שוקולד חלב ומחית פרלינה בציפוי גנאש שוקולד, סוקסה – תחתית מרנג אגוזי לוז, מוס שוקולד חלב עם שכבת מרנג, וצ׳יז בראוניז מתחתית בראוניז שוקולד ומוס גבינה בציפוי גנאש שוקולד, עוגת גבינה פירות יער וטארט לימון וקלתית תירס כמו באריא (38 ש"ח).
NUNUNU Cakes, הרצל 16, תל אביב, להשיג במקום ובמשלוח (וולט ותן ביס) 

מי אתם שתגידו לו נו נו נו (צילום אנטולי מיכאלו)
מי אתם שתגידו לו נו נו נו (צילום אנטולי מיכאלו)