חדשות האוכל: משלוחים מחיים כהן, פופ-אפ מסקרן של פיפי'ז

ערב הסגר המתקרב, הקולינריה המקומית מתעקשת להתחדש ומה טוב שכך: באייבי עוברים למשלוחים, חודש חריף בג'ירף וסניפים חדשים ל"תמתי" ול"לחם וחברים"

חודש חריף אש בג'ירף (צילום: יהונתן בן חיים)
חודש חריף אש בג'ירף (צילום: יהונתן בן חיים)
6 בינואר 2021

רגע לפני שאנחנו נכנסים לסגר נוסף (והפעם על אמת), ביקשנו להביא לכם רשימה של מקומות חדשים שאולי יעשו לכם מעט יותר נעים בעודכם ספונים בבתים. ויש כאן לא מעט: סניפים נוספים למקומות אהובים, פופ-אפ אטרקטיבי, פיצה טבעונית חדשה ושף אהוד ומוכר ומסעדה אהובה שמצטרפים לשירותי המשלוחים שהפכו לסמל התקופה.

חיים כהן במשלוח | קפה פיצי

מסעדת יפו תל אביב סגורה אך חיים כהן אינו שובת לגמרי מעשייה: קפה פיצי בצפון העיר בואכה רמת השרון החל להפעיל משלוחים שמאפשרים לטעום מעט מהמטבח של המאסטר שף – בייגל טונה, אנטיפסטי בלחם שיפון ועוד כריכים, סלטים ומוצרי מעדניה כגון צזיקי, חציל רומני וקישים. קטגוריית המנות המבושלות עושה חשק במיוחד וכוללת דברים שאפשר להכין בבית אבל למי יש כוח (וממילא אצל כהן הם בטוח יותר טעימים): לזניה בקר קלאסית, קציצות זוקיני ובולגרית, ספיחה רטטוי טורקי ועוד (22-62 ש"ח).
הזמנות בוולט 

פופ אפ מאפים | פיפי'ז

קרואסון ממולא שווארמה כרוב ומיסו, לחמניית חלב ממולאות קארי בקר ואננס ועוגת גבינה באסקית במילוי ריבת שזיף מותסס – מה תאמרו על כך? הגודיז הסקסיים וחברים שלהם הם חלק מתפריט המסעדה בקצה היקום, פופ אפ פחמימות  בפיפי'ז האסייתית משוק לווינסקי. "הקונספט עלה בגלל התקופה המוזרה, עוד אחד מבית הקונספטים המוזרים שלי", צוחקת הבעלים השפית יפעת תבואה. "ראמן כרגע פחות מתאים וכבר הרבה זמן אני בענייני אפייה אז החלטתי להתפוצץ על זה". כמו כן בתפריט סמוסה ארטישוק ירושלמי זרעי כמון ויוגורט קשיו, קראק פאי שומשום שחור ושוקולד לבן, הר גאו שרימפס ועוד ועוד (34-72 ש"ח).. מומלץ להקדים ולהזמין שכן הכמות מוגבלת.
055-9189173, רביעי-חמישי 10:00-20:00, שישי 09:00-16:00

קצה היקום בלווינסקי. פיפי'ז (צילום: יפעת תבואה)
קצה היקום בלווינסקי. פיפי'ז (צילום: יפעת תבואה)

סניף חדש 1 | קפה תמתי

את הקפה של תמתי בשוק הכרמל יכירו בוודאי יודעי דבר שמבינים דבר או שניים בקפה וסודותיו. לחנות הקפה הראשונה  שכללה תערובות קפה משובחות, מכונות קפה ומקינטות נוסף כעת סניף בפאתי שוק הכרמל, ליד הכרמלית. למוצרי הקפה מצטרף אספרסו בר מדליק המאפשר עמידה במקום עם ספל קפה ממש בנוסח איטליה – מדויק, מר וקצר.
הכרמל 12, 03-9506858

קפה תמתי החדש (צילום: אורון)
קפה תמתי החדש (צילום: אורון)

סניף חדש 2 | לחם וחברים

הבולנז'רי־פטיסרי הצרפתי מגיע לצפון העיר: סניף חדש של לחם וחברים נפתח בימים אלה בשוק צפון. על המדפים תמצאו את כל החשודים המיידיים – עוגות וקינוחים, קרואסונים ובאגטים, לחמים וכריכים, מגשי אירוח לישיבות ועוד ועוד. בתום תקופת ההרצה של הטאבון יתווספו לתפריט פיצות רומאיות וקישים מתוצרת בית. בימי הסגר הסניף יהיה סגור אך סניפי בוגרשוב ואבן גבירול יפעלו כרגיל, ובעתיד ניתן יהיה להזמין משלוחים.
ראול ולנברג 20 תל אביב

לחם וחברים שוק צפון (צילום: יח"צ)
לחם וחברים שוק צפון (צילום: יח"צ)

דגים ומשלוחים | אייבי

אם המכולת של האחים נמצאת אצלכם בחיוג המקוצר, תשמחו לשמוע על המשלוחים החדשים מאייבי. המסעדה של האחים דוקטור הצטרפה לרשימה הארוכה של מקומות שנכנעו למצב, וכעת אפשר לקבל במרפסת הפרטית מנות שהוגשו במרפסת המסעדה: קלמארי צלוי על פאבה, סשימי אינטיאס, פלמידה לבנה כבושה, כריכי שף – שניצל לברק בלחמנייה, נקניקיית פורל מרגז בלחמניה וכריך חוביזה ופטה עם ג'רג'יר ולאבנה ביתית, וקינוחים (36-68 ש"ח).
הזמנות בוולט

אייבי בכריך עד הבית (צילום: אורי קרול)

פיצה פולנטה טבעונית | קפה מיכלאנג'לו

בטיימינג מנחם לקראת הסגר המתוגבר משיק הספוט האהוב פיצה טבעונית עם קרם פולנטה על תקן גבינה. כדרכן של המצאות, המתכון לגבינת הפולנטה נולד כמעט במקרה, כשהשף אלירן אייש ניסה לייצר בעצמו גבינה נטולת רכיבים תעשייתיים שתשלב בפיצה מבלי להשאיר טעמי לוואי. התוצאה עולה על הציפיות ומשאירה גרגרי תירס לגבינת קשיו ואחרות: קרם עדין וקטיפתי שתומך בטופינגז בצל סגול מוחמץ, עלי כוסברה ופיסות אבוקדו טרי (52 ש"ח). לא פחות מהפיצה אהבנו את הפוסטים בפייס שכתובים בלשון נקבה סטייל מרב מיכאלי, צעד הגיוני במקום שמתעקש על אג'נדה טבעונית ביפו.
למשלוחים ובטלפון 058-3963077

פיצה טבעונית בקפה מיכלאנג'לו (צילום: יוני יובל)
פיצה טבעונית בקפה מיכלאנג'לו (צילום: יוני יובל)

חודש אקסטרה חריף | ג'ירף

ברשת האסייתית החליטו להקדיש את חודש ינואר למנות חריפות ממש, שאולי כדי לשרוף סופית את השנה שעברה. בסט סלרים ותיקים ששודרגו ומנות חדשות שנועדו מלכתחילה להבעיר אש בחך מוגשים בשתי דרגות חריפות, חריף אש וחריף גיהינום: הפיליפינית החריפה, סינטה סצ'ואן, פאד תאי, סינטה נודלס, קארי כתום, כנפיים פריכות ברוטב פלפלים צהובים חלב קוקוס וקארי ואפילו סושי סלמון מאודה עם ספייסי מיונז, פלפלים אדומים וטוגראשי (22-64 ש"ח). למקרה הצורך חייגו 102.
ראשון־חמישי מ־17:00, שישי־שבת בכל שעות הפעילות, הזמנות באתר ובטלפון *3067

אש או גיהינום? ינואר חריף בג'ירף (צילום: יהונתן בן חיים)
אש או גיהינום? ינואר חריף בג'ירף (צילום: יהונתן בן חיים)

מארז פונדו וקרטיבים טבעוניים | פאלטאס

מותג הקרטיבים הטבעוניים פאלטאס משתף פעולה עם שוקולד פנדה הטבעוני במארז חורפי מתוק ומנחם: 25 מיני פאלטאס בטעמי קוקוס, חלבה-סילאן, בננה-חמאת-בוטנים, שוקולד-מקסיקני ופיסטוק (לראשונה בגודל מיני), שתי חבילות שוקולד פנדה קלאסי, צנצנת זכוכית רב פעמית לפונדו וטופינגז פיסטוק גרוס וקוקוס קלוי (180 ש"ח). המתכון כבר בפנים, עכשיו נותר רק לחכות לגשם.
הזמנות באתר

פאלטאס ופונדו (צילום: נעמי זיסבלט)  
פאלטאס ופונדו (צילום: נעמי זיסבלט)  

ספיישל עוגת המלכים | מייזון קייזר

בקונדיטוריה הצרפתית ממשיכים את המומנט של פתיחת השנה עם ספיישל גאלט דה רואה, "עוגת המלכים" שמוגשת כמיטב המסורת מחג המולד ועד תום חגיגות השנה האזרחית. בעוגה שמורכבת מבצק עלים וקרם שקדים מסתתרים בדרך כלל בובה קטנה או כתר פיצפון מפלסטיק, שהזוכה בהם מוכתר למלך הערב. באחת העוגות שיימכרו במייזון קייזר מוסלקת הפתעה הרבה יותר שווה: כרטיס טיסה לפריז בתום הקורונה. 99 ש"ח.
נמל תל אביב, רוטשילד 7 תל אביב, מ-10.1

מייזון קייזר פריז היר ווי קאם (צילום: יח"צ)
מייזון קייזר פריז היר ווי קאם (צילום: יח"צ)