כפי יכולתכם: שישה בתי אוכל חדשים בעיר ששווה לנסות

חשבתם שחורף ולגיטימי להתכרבל בבית לבינג'? כריך בוטי אנגלי, מסעדה אתיופית ועוד מקומות חדשים ולוהטים שתיאלצו לחלץ את עצמכם מהכרבולית ולבדוק אותם אישית

בוטי. צילום: אנטולי מיכאלו
בוטי. צילום: אנטולי מיכאלו
6 בינואר 2019

1. BUTI

בוטי הוא שם חיבה של כריך בריטי מתפקע מנקניק, צ'יפס ורוטב אשר נהוג לזלול בצפון אנגליה. בעיר טרם נחשפתם לקונספט הזה, וההזדמנות תקרה בדרככם בכיכר דיזנגוף המחודשת בבית קפה חמוד בשם בוטי שבו מגישים את הכריך בלחמניית פרצעל עם נקניק, תפוחי אדמה, רוטב פלפלים ואיולי חרדל (22 ש"ח). אתם יכולים גם סתם להגיע לבוטי ללגום קפה הפוך ברזילאי (11 ש"ח לקטן) או מגוון סלטים הנמכרים בשיטת הגראב אנד גו (22־39 ש"ח).

בוטי. צילום: אנטולי מיכאלו
בוטי. צילום: אנטולי מיכאלו

כיכר דיזנגוף 4 תל אביב, ראשון־חמישי 7:30־19:00, שישי 7:30־17:00, שבת 17:00־פצה ב20:00

2. ג'אפו

השף פרנק אזולאי שב לעיר עם רשת ג'אפו, המתמחה בגרסאות כיסוי ישראליות לאוכל אסייתי (בסגנון מה שאתם מכירים מ shi-shi). את כל המנות כאן אפשר להזמין ברול או בבול, ולזלול למשל רול גדול במעטפת דף אורז עם כרובית, סלק ופלפלים קלויים או רול שווארמה של דג לבן בטחינה, ובולים כגון הג'אפו בול בסגנון פוקי המכיל סלמון, אורז, צ'ימיצ'ורי אסייתי, אצות וואקמה, ירקות, פולי סויה, נבטים, ג’ינג’ר כבוש, אבוקדו, אננס, פאנקו קלוי, עשבי תבלין ואיולי ג'ינג'ר (45 ש"ח לכל מנה). תוכלו להזמין גם מרק חם או מוצ'י לקינוח (25 ש"ח).

היצירה 3 רמת גן, ובעוד שבועיים גם באלנבי 114 תל אביב

עוד כתבות שיעניינו אותך:
המסעדה הטורקית החדשה שתרצו לטרוף בה את כל השולחן
רשת ג'פניקה מוציאה את פירות הים מהתפריט
קומפלקס בן שתי קומות של אוכל יפני יפתח בעיר

3. גוטה

מזללת האוכל הבריא בליווי הנטורופתית איילת בוקר נווה, שהפכה לחביבת הקהל ברמת החייל, פותחת סניף ביגאל אלון. כעת יוכלו גם שוכני המשרדים כאן לרדת על מנות כגון קציצות עדשים עם טחינה מלאה בתוספת סלט קינואה; קציצות בקר ברוטב עגבניות לצד אורז אדום ולקט ירוקים; שניצלים אפויים לצד מג'דרה עם אצות וואקמה או ארוחות של סלט גדול (38.60־52.90 ש"ח לארוחה). בגוטה מסבירים שהם אינם משתמשים במיקרוגל, לא מטגנים ומתרחקים משומן טראנס.

יגאל אלון 94 תל אביב, ראשון־חמישי 12:00־16:00, 03־5440053

4. ברוקלין קינג ג'ורג'

אחרי שהביא לעיר את בשורת הפיצה האיטלקית האמיתית בפיצה בבוגרשוב וזכה ממש עכשיו בתואר הפיצה הטובה ביותר של Time Out לשנת 2018 עם פיצריית ברוקלין, הפיציולו יריב הדרו פותח סניף נוסף לברוקלין בעוד כחודשיים. מדובר בפיצות ענקיות בגודלן שנאפות בהשראת האדפטציה הניו יורקית למאפה האיטלקי. גם בקינג ג'ורג' תמצאו טופינג ייחודיים כמו פיצת קורנביף עם בקר מעושן וקורנישון. הקונספט יהיה זהה אבל העיצוב שונה, וצפויה כנראה עוד הפתעה.

פיצה ברוקלין, ניורק סטייל. צילום: אלון ראובני
פיצה ברוקלין, ניורק סטייל. צילום: אלון ראובני

המלך ג'ורג' 88 תל אביב

5. Lalibela

אחרי שגלגלתם אינג'ירה בבאלינג'ירה המצוינת שבכובשים ובטנאת הטבעונית הנפלאה שבצ'לנוב, תוכלו לבלוס את הפיתה האוורירית, החמצמצה ונטולת הגלוטן הזאת גם במסעדה חדשה בהרצל הנקראת לליבלד. תמצאו פה שש תוספות טבעוניות לבחירה, בהן עדשים כתומות, ממרח שירו (גרגרי חומוס טחונים) ותבשיל עלי מנגולד (43 ש"ח לארוחה), או מנות בשריות כגון סיגווט – קוביות בשר בקר מוקפץ עם ירקות (50־60 ש"ח לארוחה בשרית). לא תצאו בלי בירה אתיופית השייכת לתאגיד היינקן, וואליה (23 ש"ח). בהופעות חיות המתקיימות פה בשישי הופיעה לאחרונה אורית טשומה המדהימה.

העלייה 43 תל אביב, ראשון־חמישי 23:00־12:00, שישי 17:00־10:00, 076־5403706‏

6. מאמא שושה

הפיצרייה מאמא שושה עברה לכתובת חדשה בצפון בעיר והשתכללה. מעתה תוכלו להתלבט כאן בין שני סוגי פיצות: נפוליטנית עגולה דקיקת בצק (54 ש"ח למרגריטה זוגית) או רומאית רבועה ושמנמנה עם תוספות כמו ארטישוק ירושלמי, כמהין ופסטו ברוקולי או פיצה סביח (16־19 ש"ח למשבצת). תוכלו להזמין גם פסטות וסלטים איטלקיים, ואפילו פיצה מתוקה או פיצה לטבעונים ולרגישים לגלוטן. בקיצור, הכי מאמא והכי שכונה.

רודנסקי 5 רמת אביב, ראשון־חמישי 8:00־22:00, שישי 8:00־כניסת השבת, 03־9673377