חורשים ומנשנשים: אלה המקומות שהכי כיף ללמוד בהם בתל אביב

רגע, עד עכשיו זה לא היה חדר אוכל של קיבוץ? "האחים" (צילום: עדי פועה וענבל קורמן)
רגע, עד עכשיו זה לא היה חדר אוכל של קיבוץ? "האחים" (צילום: עדי פועה וענבל קורמן)

כן, יש המון בתי קפה בעיר שישמחו לתת לכם לשבת כמה שעות על קפה-מאפה ולפטופ, אבל איפה הכי כיף להתרווח תוך כדי שבולעים סיכומים בסטטיסטיקה? ובכן, יש לנו ברשימה פטיסרי יפני, מקדש קפה, בר יין וכלב שיאכל לכם את המחברת אם תבקשו יפה

23 באוקטובר 2022

1. אריאלה

עם ספריית בית אריאלה (המשופצת והיפה מתמיד) ברקע, תפריט של השף רפי כהן שחזר מן הכפור וגב של המסעדן איציק חנגל ממסעדת פאסטל הסמוכה, אריאלה הוא בית קפה מושלם למטרות לימודים. סלטים טריים, כריכים וקרואסונים, עוגיות, עוגות בחושות ושאר מאפים שהולכים טוב עם קפה מוגשים בפורמט גראב אנד גו לאכילה במקום, ברחבה חיצונית חמודה ומטופחת.
שדרות שאול המלך 25, תל אביב

2. טימותי

בית הקפה בצפון העיר והשלוחה החדשה שנפתחה ממש לאחרונה בשוק לוינסקי הם דוגמה לקבלת פנים סטודנטיאלית. באבן גבירול תוכנן צמוד לבית הקפה חלל עבודה ייעודי, ותפריט מיוחד מיועד למי שרוצה להשתקע במקום לשעות ארוכות, קפה ללא הגבלה וכריך לבחירה ב-55 ש"ח למשל. התפריט קיים גם בסניף לוינסקי שממוקם בחצר של דלידה. האווירה והעיצוב משרים שלווה והשירות מופיע בדיוק ברגע שצריך אותו.
אבן גבירול 187, זבולון 9, תל אביב

טימותי שוק לוינסקי (צילום רן בירן)
טימותי שוק לוינסקי (צילום רן בירן)

3. The Pastry Box

הפטיסרי הצרפתי-יפני מרוחק מעט מהמרכז אך אם מתוכנן לכם יום שלם עם הלפטופ, המאמץ יותר מאשר משתלם. תוכלו לשבת כאן על מאצ'ה לאטה וכריכים בלחמניית קיפוד, פרלינים בטעמים מיוחדים, מאפים, עוגות וגלידות, והכל יפה ומעוצב וטעים ועושה חשק לטרוף את הוויטרינה. בחלל הפנימי שקט כמעט כמו במקדש זן ביפן והאסתטיקה נעימה לעין.
ריב"ל 7, תל אביב

4. קפה נחת מתחם התחנה

יש לנו סימפתיה לפארק המסילה וכל מה שסביבו, והסניף החדש של קפה נחת הוא סוג של יהלום בכתר. כבר מרחוק אפשר להריח את ניחוח הקפה הטרי שנקלה במקום ומתערבב בבריזה קלילה שבאה מהים. בשעות הבוקר שקט מאוד וכוס הקפה שתקבלו כאן היא אחת הטובות בעיר, ולא משנה מאיזו עדה – מאספרסו סטנדרטי דור 1 ועד פרנץ' פרס ופלאט ווייט בסגנון גל שלישי.
מתחם התחנה (בקצה הדרומי של פארק המסילה)

שקט ונינוח. קפה נחת (צילום יעקב בלומנטל)
שקט ונינוח. קפה נחת (צילום יעקב בלומנטל)

5. השובך

מי אמר שרק במרכז העיר לומדים? בבית הקפה של שף שחר לוי, המוזיקאי חיים צינוביץ' וקבוצת תושבים שמאמינים שיש חיים ברמת ישראל אפשר לשבת במרפסת מקורה, לנשנש כריך או מאפה ולהצטייד בארוחה הביתה מתוך סלטים ומגוון מנות מוכנות. והכי חשוב: שקט כזה לא תמצאו בלב העיר.
דם המכבים 26, תל אביב

6. האחים

לא בית קפה, אבל בלתי אפשרי להתעלם מהיתרון העצום שיש למסעדת האחים במשכנה החדש בבית ציוני אמריקה – גינה אחורית ירוקה ומוצלת. בעוד האזור הפונה לרחוב אבן גבירול סואן, הגינה הצדדית שקטה ומצליחה להשכיח את העובדה שהתיישבתם באחד האזורים המשתפצים ביותר בעיר. בחלל הפנימי תמצאו את המכולת, מעדנייה מדוגמת ובה סלטים, כריכים ומנות גראב אנד גואו שמתאימות לאכילה תוך כדי כתיבת תזה.
אבן גבירול 26, תל אביב 

7. FEED

במבט מרחוק קשה להבין איך בין המוסכים ובתי המשפט של דרום תל אביב מסתתר פרח כמו FEED, קפיטריה אורבנית מבית היוצר של בית קנדינוף. חלל עבודה מעוצב ומזמין פתוח מספק הפוגה שקטה מהרעש שמסביב לטובת התעמקות בסמינר שאיחרתם להגיש. תפריט שמשתנה מדי יום מציע קפה ומאפה, כריכים, ארוחות צהריים ועוד ניחומים מתוצרת בית, וגם מעדנייה לאבזור המזווה.
שוקן 23, תל אביב

פיד מי סימור (צילום אנטולי מיכאלי)
פיד מי סימור (צילום אנטולי מיכאלי)

8. רובע בר יין

המסעדה בדיזנגוף מציעה לסטודנטים ולכל מי שנמאס לו לעבוד מהבית דיל משתלם של ריפיל חופשי לקפה מכל הסוגים – אמריקנו, אייס קפה, קפה קר, מקיאטו ועוד (ראשון-חמישי 11:00-16:00). בנוסף, מתחת לכל שולחן מותקן שקע חשמל להטענת הלפטופ והנייד.
דיזנגוף 192, תל אביב, 03-913-6732

9. בית חנה הרבי

בית חנה החדש מיתמר לגובה ארבע קומות שכולן קודש לבריאות הגוף והנפש. בית הקפה שבקומת הקרקע מציע סביבת למידה נעימה, מעין בועה של שקט בפאתי פלורנטין. על התפריט חתומים השפים יובל לשם ואדם סולד, שניהם יוצאי הסלון, והקפה הוא מבית Waycup. אם אתם תושבי השכונה כנראה שתרצו לאמץ את המקום כסלון הלימודים הקבוע שלכם.
קומפרט 5, תל אביב, 07-33245731