מרימים את השאלטר: עוד לילה משוגע במתחם נגה היפואי

מתחם נגה (איור: מיכל רוט)
מתחם נגה (איור: מיכל רוט)

מה שחסר לנו בחיים זה אירועי תרבות ליליים וחינמיים, וזה בדיוק מה שנקבל במסגרת אירועי "מרימים את השאלטר" שיתקיימו בשכונת נגה היום (רביעי, 6.7). בתוכנית: תערוכות, מיצגים, מיצבים, הופעות, תקלוטים, אוכל טעים ודרינקים. אנחנו כבר שם

אם יש משהו שיכול להציל אותנו בקיץ הזה מיוקר המחייה ומהחום-לחות-ג'יף הנורא, הרי שאלה אירועי תרבות ליליים וחינמיים בחוצות העיר שמזכירים לנו למה אנחנו אוהבים את תל אביב. והנה מגיע אירוע כזה בדיוק: ביום רביעי הבא (6.7), החל משבע בערב, יתקיימו זו הפעם הרביעית אירועי "מרימים את השאלטר" בשכונת נגה, תערוכת שוטטות עירונית המשלבת בין אמנים, הופעות ועסקים ברחבי השכונה היפואית.

"משמרת לילה במוזיאון", מרים כבסה (תיעוד פרפורמנס)
"משמרת לילה במוזיאון", מרים כבסה (תיעוד פרפורמנס)

במסגרת "מרימים את השאלטר 4" יציגו כ-40 אמניות ואמנים תערוכות, מיצבים, מיצגים והתערבויות בעשרות עסקים בשכונה ובמרחב הציבורי, לצד מופעי מוזיקה, מחול וסיורי אמנות מודרכים באוצרותה של מיטל מנור. בין הפרויקטים הבולטים: מרים כבסה תציג מאחורי תיאטרון גשר עבודת וידיאו עם רקדנים ושחקנים, גלית ראוכוורגר ונדב ראוכוורגר יציגו פרויקט משותף בבית הקלייה של קפליקס, ג'ייסון דנינו הולט יציג בכיכר סגולה עבודת מיצב שתתכתב עם הכיכר, אורן פישר יציג מיצב ווידאו בחנות בגדי הווינטג' טל גלדן, האמניות ג'ואנה ג'ונס ופיי שפירו יציגו את עבודת פרפורמנס משולבת קהל במזרקה בשדרות ירושלים 9, ועוד ועוד.

מתוך הפרפורמנס של אדווה דרורי, "פיתה אהבה על מחצלת 2"
מתוך הפרפורמנס של אדווה דרורי, "פיתה אהבה על מחצלת 2"

התערוכה הינה חלק מסדרת אירועי "מרימים את השאלטר" שיזומת עיריית תל אביב-יפו והתקיימו בעבר במתחם גינת השרון בשכונת גן החשמל ובמתחם בזל, תוך שהם מושכים קהל של אלפי אנשים. אירועי השאלטר נולדו בתקופת הקורונה כמענה לצורך מיידי בסיוע לאמנים עם סגירת מוסדות התרבות. לאור הצלחתם, הוחלט להמשיך לקיים אותם כחלק מהמדיניות העירונית לתמיכה בעסקים מקומיים ואמני העיר ועידוד היצירה העצמאית בעיר לאורך כל השנים. האירועים מתקיימים ביוזמת מנהל קהילה, תרבות וספורט, אגף התרבות והאמנויות בשיתוף פעולה עם המשלמה ליפו.

טרלול פרוגרסיבי במיטבו. מרימים את השאלטר במתחם נגה (צילום: אייל תגר)
טרלול פרוגרסיבי במיטבו. מרימים את השאלטר במתחם נגה (צילום: אייל תגר)

על המוזיקה: Hasan Masri (פר דרייר Par Derriere | בת עמי 7), פרנסיס (Gemma איטלקייה יפואית | תרצה 14), יהלי היימן ו-Khaleesi (אורבן בייקרי | סגולה 9) ו-Olsvanger (קזינו סן רמו | נחמה 2). ברחבה היפה של מרכז התרבות בית הבאר תתקיים בין השעות 18:00 ל-20:00 הופעה חיה של נהפה, טריו אינסטרומנטלי עם השפעות לבנטיניות על קלרינט טורקי, עוד וקאנון. התחזית: יהיה כיף.

>> תערוכת "מרימים את השאלטר", שכונת נגה, 6.7 23:00-19:00. הכניסה חופשית