נתניהו נוקם: מרכז החיסונים בכיכר רבין מושבת כבר יומיים

בעקבות מבצע חיסון עובדי ההוראה בעיר עצר משרד הבריאות את אספקת החיסונים לאיכילוב | מאות קשישים עם תור לחיסון קיבלו הודעות ביטול | המרכז שנפתח בשבוע שעבר בכיכר רבין סגור זה היום השני | החל מראשון יותר לחסן בו רק אזרחים שכבר קיבלו מנה ראשונה

ככה פשוט. מתחם החיסונים והבדיקות של העירייה ואיכילוב (צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו)
ככה פשוט. מתחם החיסונים והבדיקות של העירייה ואיכילוב (צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו)

פחות משבוע מאז שנפתח לראשונה לתושבים, מתחם החיסונים הענק שהוקם בכיכר רבין עומד מיותם – זה היום השני. 20 עמדות חיסון שבהן ניתן היה לחסן מאות ואף אלפי תושבים אינן מאוישות בשל החלטת ממשלה.

הסיבה: עיריית תל אביב-יפו ובית החולים איכילוב שהפעילו את המתחם העזו לחסן חלק מצוותי ההוראה העירוניים, במקביל לאוכלוסיות מבוגרות ובסיכון, באמצעות ניהול חכם של מלאי העודפים (שאחרת היו נזרקים או מוזרקים לצעירים רנדומליים). יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו לא אהבו את זה ועצרו את הזרמת החיסונים לאיכילוב.

מבצע החיסונים: תל אביב שוב מצליחה היכן שהממשלה נכשלת

השורה התחתונה היא שמשאב יקר וחשוב חדל מלפעול באופן מלא ומאות קשישים קיבלו הודעות ביטול על חיסונים שהיו אמורים להתבצע אתמול והיום, וכל זה רגע לפני שהמדינה נכנסת לסגר מלא בשל העלייה בתחלואה. באיכילוב הבהירו היום (ד') כי החל מיום ראשון הקרוב הם יחלו לחסן את המנה השנייה באישור משרד הבריאות, לפי התזמון שנקבע מראש. החיסונים יבוצעו בבית החולים או במתחם בכיכר רבין. יחד עם זאת, לא ברור מתי ייפתח שוב המרכז בכיכר רבין לחיסוני מנה ראשונה ובכך ישוב לפעילות מלאה.

מהעירייה נמסר במענה לפנייתנו כי היא "רואה בחיסון צוותי ההוראה צורך ראשון במעלה לשם קיום שגרת חיים לצד קורונה, ועל רקע העובדה שמוסדות החינוך הפכו למוקד הדבקה ראשי. התושבים שזומנו לקבלת חיסון ראשון בימים הקרובים קיבלו הודעה על דחיית התור למועד חדש שייקבע עם קבלת אישור על חידוש אספקת החיסונים. מי שקיבל מנה ראשונה יקבל מנה שנייה במקום בו חוסן".

עוד נמסר כי "נכון לרגע זה לא ידוע מתי ימשיך לפעול מתחם החיסונים שהקימה העירייה במאמץ רב, אולם אנו תקווה שימשיך לפעול בקרוב ויממש את מאמצינו לסייע בחיסון האוכלוסייה נגד נגיף הקורונה".

המתחם שנפתח בחמישי שעבר אפשר לכל תושב מעל גיל 60 להתחסן, בין השעות 08:00-22:00 ובשישי בשעות 08:00-15:00. בעירייה ובאיכילוב קיוו אף לפתוח אותו בהמשך גם בשבתות. המתחם נפתח בנוסף למתחמי החיסון שמפעילות קופות החולים ברחבי העיר.