הענק הירוק: עיריית ת"א-יפו משיקה מרכז קיימות בדיזנגוף סנטר

מרכז הקיימות החדש בסנטר (צילום: יום עומר)
מרכז הקיימות החדש בסנטר (צילום: יום עומר)

אחרי שנים של פעילות ענפה ואף מדהימה בתחום הקיימות העירונית והאקולוגיה האורבנית, מקבל דיזנגוף סנטר את החותמת הרשמית מהעירייה שמייסדת בו מרכז עירוני חדש לקיימות וגם בית ספר לקיימות. אם הכל יעבוד כמו שצריך אז כנראה שנמשיך להתקיים

אחרי שנים ארוכות שבהן הוביל דיזנגוף סנטר את כל הקשור בקיימות עירונית ואקולוגיה אורבנית בתל אביב, בשלל פרויקטים מעולים כמו מערת העטלפים הנהדרת, המרכז לדבוראות עירונית ביו-דינמית (!), הקומפוסטר הגדול במזה"ת, חווה חקלאית הידרופונית על גג המבנה ועוד, מגיעה עכשיו החותמת הרשמית: עיריית תל אביב-יפו משיקה את מרכז הקיימות העירוני שלה בסנטר והוא יהווה עוגן נוסף בהיערכות העירונית למשבר האקלים. המרכז יופעל על ידי הרשות לאיכות סביבה וקיימות בעיריית תל אביב-יפו יסייע ללמד, להכשיר, ולתת כלים לתושבים.ות בנושאי צמצום צריכה, טיפוח הטבע העירוני, דאגה למגוון הביולוגי ועוד.

למה לקנות אם אפשר לתת ולקבל. מרכז הקיימות העירוני בדיזנגוף סנטר (צילום: יום עומר)
למה לקנות אם אפשר לתת ולקבל. מרכז הקיימות העירוני בדיזנגוף סנטר (צילום: יום עומר)

במרכז העירוני החדש שנפתח להרצה בשבוע שעבר יוקם גם בית הספר לקיימות של עיריית תל אביב-יפו, שיזמין החל מספטמבר את הקהל הרחב למגוון קורסים של ידע, תמיכה, התנסויות ויצירת קשרים. כך יוכלו תושבים להיחשף לרעיונות חדשניים ולאפשרויות שיהפכו את אורח החיים המקיים קל לאימוץ. במרכז יערכו גם מכירות יד שניה, אירועים ופעילויות לבתי הספר בעיר בנושא סביבה ובתוכו יימצא גם חלל עבודה שיתופי לטובת העוסקים בתחומי הסביבה והקיימות.

סיור משפחות לכבוד החופש הגדול!☀הקיץ הגיע ואתם מוזמנים לסיור מודרך בסנטר פארק, המרכז לקיימות עירונית של דיזנגוף…

Posted by ‎דיזנגוף סנטר תל אביב‎ on Monday, June 26, 2023

בעירייה מתגאים בעובדה שתל אביב-יפו הייתה העיר הראשונה בישראל שהכינה ומיישמת תוכנית היערכות למשבר האקלים ובה יעדים שאפתניים, והצטרפה לארגון הבינ"ל  של ה-C40 הפועל לקידום פיתוח בר קיימא, צמצום הזיהום ופיתוח קווים מנחים להתמודדות עם משבר האקלים וההתחממות הגלובלית. הארגון מלווה ומסייע לעיר בהשגת יעדי התוכנית.

נחשו מה חוזר? קורס לגידול דבורים, מאביקים וקיימות עירונית!????פרטים נוספים והרשמה בלינק >> https://bit.ly/3nZLzhNבואו…

Posted by ‎דיזנגוף סנטר תל אביב‎ on Tuesday, June 27, 2023

מבקרי העירייה טוענים כי למרות שהצעדים שנעשים חשובים, אין בהם די וכי יש להאיץ לאלתר ולהגביר פעולות כמו נטיעות עצים, הנחת פאנלים סולאריים על גגות מבני ציבור, והפחתה דרמטיות יותר של טביעת הרגל הפחמנית. לקראת חודש ספטמבר יפרסם מרכז הקיימות החדש את תוכנית הפעילות בו ואת לוח הזמנים. עד אז תשתדלו להמשיך ולהתקיים.