מרמלדה בטעמים לא שגרתיים תימכר בשוק הנמל

שיתוף פעולה ייחודי בין יצרנית הממתקים הארטיזנלית הילה הוכמן לחקלאי שוק האיכרים יצר שמונה מרמלדות מסעירות שיימכרו בדוכני השוק במהלך ספטמבר

מרמלדה בנמל. צילום: אנטולי מיכאלו
מרמלדה בנמל. צילום: אנטולי מיכאלו
1 בספטמבר 2016

ביום שישי אחד, כשהילה הוכמן, יצרנית ממתקים ארטיזלנלית, עמדה בדוכן שלה בשוק האיכרים בנמל תל אביב, המחשבות על יצירת מארזי מתוקים לחגי תשרי התערבבו בסחורה הטרייה שהביאו עמם החקלאים מוקדם באותו הבוקר. חצילים תאילנדיים, עגבניות שרי צבעוניות ואפילו אפרסק מי ורדים וגויאבה תותית התיישבו מולה ולא נתנו מנוח.

"איזה יופי זה יהיה לאכול מרמלדה מסלק, חשבתי לעצמי", אומרת הוכמן. "אחרי שנים שאני מוכרת בשוק, כל בעלי הדוכנים הפכו למשפחה, אז למה לא לשתף איתם פעולה לקראת החגים? מרמלדות הרי עשויות מפירות וסוכר, וכל הסחורה פשוט מונחת לפני".

המחשבה הפכה לסיור שהפך לליקוט ולרצף ניסיונות במטבח הייצור שלה בפרדס חנה. את הסלק היא שידכה לג'ינג'ר ויצרה מרמלדה מתקתקה עם סיום חריף באף; צרור כוסברה צורף לפטרוזיליה ולליים טרי שהפכו לקוביה מרעננת בסגנון שייק ירוק. "התחלתי לאסוף סחורה מיוחדת: אתרוגים וחצילים תאילנדים מהדוכן של שלמה אברבנל, פלפלים צבעוניים ופלפלי הבנרו של ארץ ערבה ונגב. ככל שהניסיונות התרבו הבנתי שמרמלדה מירקות היא ממתק לגיטימי, טעים ועל הדרך גם טבעוני. רק השילוב בין המלפפון ללמון גראס לא צלח, אבל הייתי חייבת לנסות".

בסופו של תהליך שארך כמה חודשים, היו לה ביד שמונה מרמלדות מסעירות: שיתוף הפעולה עם שלמה אברבנל ממושב תאשור הוליד ארבעה ממתקים: מרמלדת אתרוגים, מרמלדת סלק־ג'ינג'ר, מרמלדת פטרוזיליה־ליים־כוסברה ומרמלדת חצילונים תאילנדיים. עם חקלאי ארץ ערבה ונגב יצרה שתי מרמלדות: מרמלדת פלפלים צבעוניים ופלפלוני הבנרו, ומרמלדת עגבניות שרי צבעוניות ותימין. עם הנקטרינות של משק בן דור מעמק החולה יצרה מרמלדת נקטרינה מזן מי ורדים, ומהסחורה של עמי ברקוביץ' שמקורה ברמת הגולן יצרה מרמלדת גויאבה תותית.

תחילה היא חילקה את המרמלדות החדשות בשוק כדי לראות בעיניה את התגובות לטעמים המאתגרים. "רוב האנשים התלהבו", היא מספרת בחיוך. "מרמלדת האתרוגים הייתה שוס על ההתחלה, אבל זו עם הפלפל הבנרו הפתיעה גם אותי: מרגישים שמדובר בפלפל חריף אבל המרמלדה עצמה מתוקה, וזה עוד לפני שהגענו לצבע המשגע על גבול הזרחני. אבא שלי, חובב מושבע של טעמים קלאסיים, טרף את מרמלדת הכוסברה־פטרוזיליה־ליים כאילו הוא שותה שייק ירוק כל בוקר. יש הפתעות בחיים".

מארזי המרמלדות של הוכמן יוצעו למכירה בשוק האיכרים החל מיום שישי (2.9) ובמהלך ספטמבר. "זה מרגש שיש מוצר אחד שמשלב את כל החקלאים של השוק יחד. לתחושתי אקח את הטעמים שירוצו חזק ואכניס אותם לקולקציה הקבועה שלי" (מארז של שמונה טעמים, 250 גר': 50 ש"ח).

שוק האיכרים, שוק הנמל האנגר 12 תל אביב, מידי שישי במהלך ספטמבר, 7:00־17:00, 5493094־03, או באתר של הילה הוכמן