מנחם ומוסרי: 7 המרקים הטבעוניים הכי טובים בעיר

קוטייאו טבעוני מגברת קוטייאו. צילום: יח"צ
קוטייאו טבעוני מגברת קוטייאו. צילום: יח"צ

ממרקים פשוטים מירקות ועד לגרסאות טבעוניות למרקים אסייתיים מורכבים - לטבעונים יש לא מעט אפשרויות להתחמם ולהתנחם כשקר וגשום בחוץ. אספנו עבורכם את המרקים הטובים ביותר

25 בינואר 2022

החורף פה בכל הכוח, את זה כולנו מרגישים, גם אלה שנמצאים עדיין עמוק בבידוד וחווים את הגשם מידפק על החלונות. מה שמשותף לכולם הוא הרצון למרק חם – המנה המנחמת האולטימטיבית. כבר עשינו רשימות מרקים כלליות, רשימות נקודתיות, וכעת מגיע תורם של הטבעונים – כי את הטוב שומרים לסוף. 

1. מרק חרירה | Magic soup

במרקייה הקסומה מציעים מרק חרירה למהדרין והוא גם טבעוני כמובן. מדובר במרק מחמם נפש ולב שמורכב מעדשים חומות, גרגרי חומוס, ירקות שורש שבושלו היטב והפכו רכים ונעימים וגם אטריות (חיטה) כי זה כיף, והכל בתיבול מרוקאי כהלכתו. מדובר במרק מנצח.
36 ש״ח אלוף קלמן מגן 3 (בתוך שרונה מרקט, או בוולט. 052-779-512

2. מרק דלעת וקוקוס תאילנדי | מרקט

בבית התבשילים מרקט דואגים להזין אותנו באופן טוב, ראוי וטעים. גם המחירים שלהם שווים לכל כיס, מה שלא מובן מאליו בעיר היקרה בעולם. ובאשר למרק שבחרנו, מדובר במרק דלעת וקוקוס בחריפות מעודנת ובנוסח תאילנדי – מרק מופלא וערב לחיך בו כל המרכיבים מתאימים זה לזה.
40 ש״ח לחצי ליטר, דיזיגוף 140 או בוולט, 03-5532-5808

מרק דלעת וקוקוס של מרקט. מאינסטגרם
מרק דלעת וקוקוס של מרקט. מאינסטגרם

3. מרק שומר ועגבניות | זופה

זופה הוא בית מרקים מוכר וידוע ואף חלוצי בתחום בעירנו. על כן התפריט שלהם מגוון ומשתנה כל העת, ומותאם לירקות העונה. בחרנו לציין לטובה את מרק השומר והעגבניות שלהם. הוא פיקנטי וחמצמץ וגולת הכותרת מצויה בתוספת ליקר הפרנו בניחוח אניס מובהק שמוסיף טוויסט נחוץ ומקפיץ אותו לגבהים חדשים.
33 ש״ח, אבן גבירול 139 או בוולט, 03-602-0291.

4. ראמן טבעוני | מן טן טן

אין הרבה דברים מנחמים ונחוצים בחורף כמו ראמן, ובמן טן טן יודעים שלכולם מגיע ליהנות מנחמה מזוקקת שכזו, על כן מציעים שני סוגי ראמן טבעוניים. אנחנו בחרנו בגרסת הראמן עם אגדשי טופו כי אנחנו אוהבים להתפנק. מלבד טופו נוספים לו כמיטב המסורת: אטריות, אצות, פטריות, גזר, דייקון יפני וג׳ינג׳ר כתוש לאוממי כהלכתו.
65 ש״ח, נחלת בנימין 57, או בוולט בהרכבה עצמית. 03-6725318

ראמן טבעוני במן טן טן. צילום: דניאל לילה
ראמן טבעוני במן טן טן. צילום: דניאל לילה

5. מרק כרובית | האפי סימפל מרקט

בהאפי סימפל מרקט למדנו שאוכל טבעוני הוא טעים ומשמח. מרק הכרובית שלהם מלמד אותנו שהוא גם מנחם ומופלא. מדובר בקרם כרובית עם שאר ירקות דוגמת כרישה וגזר שמוסיפים להעמקת הטעמים ויוצרים מרק חורפי פשוט נהדר.
38 ש״ח, שדרות רוטשילד 99 או בוולט. 03-743-7582

מרק כרובית של האפי סימפל מרקט. צילום: אסף קרלה
מרק כרובית של האפי סימפל מרקט. צילום: אסף קרלה

6. קוטייאו טבעוני | גברת קוטייאו 

מדובר במרק תאילנדי מסורתי וטעים בהחלט. בגרסתו הטבעונית הוא עשוי מציר פולי סויה מותססים המעניקים לו טעם ייחודי ומעניין ונוספים לו אטריות אורז, טופו במרינדה מתובלת היטב, נבטים, פטריות, צ׳ילי כבוש ושום פריך שנותן לביס קראנץ׳ מהנה והכרחי. החריפות מורגשת בהחלט, על כן נאמר שזהו מרק פותח סינוסים אידאלי לחורף.
58 ש״ח, יום טוב 1, שוק הכרמל, או בוולט. 053-884-8618 (בתמונה הראשית)

7. מינסטרונה טבעוני | גוסטו

אין כמו הקלאסיקה מארץ המגף כדי לחמם אותנו בחורף זה. בגוסטו מגישים מינסטרונה לפי הספר – ציר עגבניות דומיננטי עם תועפות פלפל שחור, ירקות שורש מבושלים כגון תפוחי אדמה, גזר וקישואים וכמובן פסטה מצוינת שלא נותרת מרוככת מדי. טעים לאללה גם בלי פרמז'ן.
39 ש״ח, פרישמן 90 או בוולט. 1700-700-919

מרק מינסטרונה של גוסטו. מאינסטגרם
מרק מינסטרונה של גוסטו. מאינסטגרם