תדליקו מזגן: 5 מרקים ששווה לחגוג אתם את תחילת ה"חורף"

מרק פו בו של קאנו. מתוך וולט
מרק פו בו של קאנו. מתוך וולט

גם אם אין באמת חורף בחוץ אנחנו תמיד יכולים לדמיין שיש! הנה, תראו אותנו מזמינים הביתה מרק טוב ומדליקים מזגן ולובשים סוודר ולאחר כמה דקות עולים בלהבות ומתפשטים. אבל הממממ, מרק

אל תגלו לאף אחד אבל מה שקורה בחוץ זה לא באמת חורף. למעשה, תהינו בינינו לבין עצמנו הבוקר: האם אי פעם נדע שוב חורף? יש עדיין דבר כזה? האם בקרוב נתחיל לחיות פה בעיר בקיץ אינסופי?

אין לנו תשובות, רק מעט כמיהה, כמיהה וגם געגוע, לצדדים החיוביים של העונה ההיא שפעם היתה, ובעיקר למרק. מרק חם. ממש בקרוב נרענן את רשימות המרקים המקיפות שלנו (כן, יש לנו כמה), אבל עד אז קבלו 5 המלצות למרקים שאתם יכולים להזמין כבר עכשיו ולדמיין חורף.

1. סופלייר | חרירה

בנצי ארבל החזיר באחרונה את מיזם המרקים שלו לפעילות והפעם גם עם ערך מוסף. בכל פרק זמן מסוים תתארח אושיית קולינריה שתבשל סירי מרק לבחירתה, כשכל ההכנסות ייתרמו לטובת ניצולי שואה נזקקים. בינתיים אנחנו יודעים לספר לכם שהמקום מציע מרק כתום. עניין אלמנטרי מה שנקרא.
37/57 שקל ליחיד/זוגי, מסריק 16 ובוולט

בנצי ארבל בסופלייר (צילום: שלומי יוסף)
בנצי ארבל בסופלייר (צילום: שלומי יוסף)

2. קיטון | מרק של סבתא

כי בסופו של יום אין דבר מנחם יותר ממרק טוב של סבתא. בגרסה הזו של המוסד המזרח אירופאי הקפידו להכניס את כל מה שחשוב, בלי הנחות: ירקות, אטריות, וכן – גם רצועות של פולקה עוף והודו; מה שנקרא לפי הספר. אם אתם יותר בקטע של מרקים צחים אז יש גם כאלה, וגם אופציות של קרעפלך וקניידלעך. היי סבתא.
44 ש"ח, דיזנגוף 145 ובוולט

מרק עם אטריות, כלומר לוקשים בקיטון. צילום: אסף קרלה
מרק עם אטריות, כלומר לוקשים בקיטון. צילום: אסף קרלה

3. קאנו | פו בו

אנחנו מאמינים שלמרקים האסייתיים מגיעה התייחסות פרטנית, ואכן פרסמנו בחורף האחרון ליסט ייעודי רק להם. לפני שאנחנו מעדכנים אותו בחורף הזה, נרצה לציין לטובה את מרק הפו של קאנו הצנועה והחביבה מפלורנטין. האושר נמצא בציר בקר עמוק וארומטי במיוחד עם אטריות אורז ופרוסות בקר. בצד תקבלו גם גינה ירוקה שלמה והמלצתנו היא להכניס הכל פנימה, לא לשכוח דבר.
65 ש"ח, הרצל 77 ובוולט (בתמונה הראשית)

4. סימפל האפי מרקט | מרק אדמה

שוק האוכל השמח והפשוט שהתמקם לו ברוטשילד פינת שינקין קורא לך להיכנס ולהתחמם בתוכו. וייבים של רחם כזה. המקום הטבעוני מתגאה במיוחד בתפריט המרקים שלו והאמינו לנו – יש לו על מה. תמצאו כאן כמה קלאסיקות על זמניות שתמיד כיף לחזור אליהם, אבל אנחנו נבחר הפעם במרק אדמה שמורכב מארטישוק ירושלמי, תפוח אדמה, בצל וקרם קוקוס. תודה רבה אמא אדמה, את משהו.
36 ש"ח (ל-450 מ"ל), שדרות רוטשילד 99 ובוולט

סימפל האפי מרקט (צילום: יח"צ)
סימפל האפי מרקט (צילום: יח"צ)

5. גואטה | מרק שעועית

לצד החידושים וההמצאות, מטבחי הפיוז'ן והמטבחים האקזוטיים, לעתים כל מה שאנחנו רוצים זה פשוט לחזור לבסיס. זה רגש הרבה יותר עמוק מאוכל של בית, יותר כמו תחושת בראשית כזו. בכל מקרה מצב שנסחפנו, באנו לדבר על זה שמרק שעועית זה דבר טעים מאוד. בגואטה, הנסיכות הטריפוליטאית של יפו, הוא מגיע, ובכן, עם ציר בקר וגם, ובכן, עם שעועית. למה מה חשבתם?
34 ש"ח, שדרות ירושלים 8 ובוולט

מרק שעועית של גואטה. מתוך וולט
מרק שעועית של גואטה. מתוך וולט