יכול להיות שבמשחקי השף מצאו את אייל שני הבא של הטלוויזיה

אייל שני אחד לא מספיק? צריך שניים?! תומר אגאי, "משחקי השף". צילום מסך/ רשת 13
אייל שני אחד לא מספיק? צריך שניים?! תומר אגאי, "משחקי השף". צילום מסך/ רשת 13

העונה השישית של "משחקי השף" עשתה מאמץ גדול להתחדש עם פאנל שופטים חצי חדש, אבל נדמה שזה בעיקר עוד מאותו הדבר - שוב פעם חידות קולינריות, שוב רצף טפיחות עצמיות על השכם ושוב מתמודד עם היסטוריה של התמכרויות. אז למה בכל זאת לא רצנו לטרוף את המקרר?

6 בספטמבר 2022

ריאליטי האוכל הוא ז'אנר חמקמק, כזה שלגמרי ברור מה גורם לו לעבוד, חוץ מלעורר תיאבון. הרגע אכלתם ארוחת ערב דשנה, ועדיין תוך בערך 20 דקות אתם מוצאים את עצמכם מסתערים על המטבח בקריאות "יו איך בא לי רביולי קובה חמוסטה". אבל משחקי השף חזרו לעונה שישית, ולטובת זה גייסו כמה שפים חדשים שראוי לבדוק עד כמה הם מעוררים תיאבון בעצמם.

שיהיה לכולנו בהצלחה. "משחקי השף". צילום מסך/ רשת 13
שיהיה לכולנו בהצלחה. "משחקי השף". צילום מסך/ רשת 13

את השחקנים החדשים, שלושה במספר, אפשר להגדיר בתור הפועלים השחורים של עולם השף סלבס כרגע – רז רהב חתום הפנים (OCD), תמר כהן צדק החייכנית (קוצ'ינה הס 4) ותומר אגאי הלא צפוי (סנטה קתרינה) – שהחלו את התכנית במונטאז' עריכה שהורכב מהכנת פסטה. חשבתי שעם זה הפסקנו עם כל ההאדרה העצמית הזו, אבל גם בהמשך הפרק השפים נותנים לעצמם טפיחה על השכם בכל הזדמנות. באנו לשמוע את המתמודדים, לא?

ובכל זאת, אם הפוקוס נשאר על השפים, בואו וננסה לפחות להבין אותם. לקח לי קצת זמן לעכל את השופטים החדשים, אבל אז נחתה עלי תובנה – ברגע שתומר אגאי פלט "תפוח האדמה יכול לנקום בך", משפט שצריך להיות מוטבע על כל שקית תפוצ'יפס מעתה ועד עולם, הבנתי שתומר אגאי יכול להתגלות כתואם אייל שני.

מעדנת את הפאנל, בדיוק כמו את הפסטה. תמר כהן צדק, "משחקי השף". צילום מסך/ רשת 13
מעדנת את הפאנל, בדיוק כמו את הפסטה. תמר כהן צדק, "משחקי השף". צילום מסך/ רשת 13

בכל הנוגע הנוגע לרז רהב ותמר כהן צדק, עדיין קשה להבין מה מקומם בפאנל העמוס. רהב מרגיש מעט כמו יענק'לה שחר, במובן שפניו עדיין חתומות במהלך כל הביקורות שנתן, כאילו ההתרגשות או המצלמות מנעו ממנו לחייך. מצד שני, הידע שלו מטורף והיה מעניין לשמוע אותו מדבר, ונראה שהשפים האחרים בהחלט מכבדים אותו. תמר, לעומתו, עשתה לשולחן השופטים בדיוק מה שהיא עושה עם הפסטה שלה – הוסיפה עידון והפכה אותו לנעים ונחמד בהרבה.

ואחרי שהכרנו את השופטים החדשים הגיע הזמן לשאול – מה בדיוק העניין הזה שכל תכנית בישול נהייתה חידה בלשית? ממתי השפים צריכים להיות שרלוק הולמס? ב"מאסטר שף" מנחשים את פרופיל האדם שנכנס וב"משחקי השף" מנחשים איזו מנה המתמודד הולך להכין – באתי לצפות בתכנית בישול ולפתח תיאבון, עזבו אותי מחידות קשות עכשיו.

צריך להיות גם בלש עכשיו. רז רהב (צילום אנטולי מיכאלו)
צריך להיות גם בלש עכשיו. רז רהב (צילום אנטולי מיכאלו)

המתמודד הראשון בפרק היה תום לוי, שכבר על ההתחלה הראה שהוא לא מתכוון להיות צנוע, והעיד על עיסתו טוב טוב. הוא אכן זכה ב-4 סכינים, אבל נדמה שהולך להיות פה קלאש מעניין עם השופטים על רקע הביטחון העצמי הגבוה שלו. אם הוא הצליח לעצבן אותי כצופה, קל לדמיין מה הוא עשוי לעשות לאסף גרניט.

המתמודדת שכן הצליחה לתפוס אותי הייתה מיה אורן, בת 23 שבילתה את כל חייה הצעירים הרחק מישראל. נראה שהיא הולכת להיות דמות מעניינת העונה והמנה שלה גרמה לי לרצות לקפוץ ראש לתוך המסך. אחריה, לקראת סיום הפרק, הגיע חי צארום, עם סיפור המכור הנקי לסמים שריגש את השופטים עד בכי. למה לא הבאתם את פומפי וזהו?

שוב פעם. "משחקי השף". צילום מסך/ רשת 13
שוב פעם. "משחקי השף". צילום מסך/ רשת 13

עם עונה חדשה ופאנל חצי חדש, משחקי השף מנסה לרענן את עצמה אחרי כמה שנים פחות טובות. שחקני החיזוק בהחלט היו מעניינים, אבל בסוף המטרה לא ממש הושגה. כל מה שרציתי היה ללכת למקרר בהתקף מאנץ', אבל זה לא ממש קרה. אולי הפרק הבא ישלח אותי לאסוף איזה משהו בפיתה.