משק עפאים הגיעו לתל אביב. אנחנו הגענו להתעלף ממאפים וגבינות

נא לבוא ביום שמשי מושלם, או סתם כשבא לכם. משק עפאים במתחם נגה. צילום: יעל שטוקמן
נא לבוא ביום שמשי מושלם, או סתם כשבא לכם. משק עפאים במתחם נגה. צילום: יעל שטוקמן

הדיי עפאים נחת במתחם נגה עם לא פחות מ-380 מוצרי מעדניה ארטיזנלים, מגוון לחמים טריים מקמחים עתיקים, ויטרינת מאפים שתרגש גם תתרן, כריכים טריים, תבשילים, והאם אמרנו כבר משהו על המאפים? הגענו לביקור טעים במיוחד, ויצאנו עם טעם של עוד ועוד ועוד (מאפים)

8 בפברואר 2024

בתור ירושלמית לשעבר (שכונת בית הכרם כבוד) אני זוכרת היטב את הסניף הראשון של משק עפאים, שנפתח בשכונה ב-2008 והביא איתו ניחוח של טריות, תוצרת מקומית ומטעמים טובים. זה גם היה המקום בו גיליתי את סודו של יצור הכלאיים הנפלא שנקרא בורקאסון – בצק קרואסון שמקובל לצורת בורקס, וממולא בכל טוב המשק – ונפתח בפניי עולם חדש שלם של פחמימות. חוץ מזה, גבינת מרים הפכה למוצר קבוע במקרר של הוריי, יחד עם שאר הגבינות והממרחים המיוחדים שמייצר הדיי עפאים.

>> אהבה בימי מלחמה: איפה בכל זאת שווה לחגוג ולנטיין דיי בתל אביב

והנה, גלגל מסתובב לו, ובימים אלה התמקם משק עפאים בבית הבאר ביפו, ונראה שהיה רק החתיכה החסרה בפאזל של מתחם עדנה, שמארח בין היתר אירועים, סדנאות, הרצאות ואירועי תרבות. הגענו לביקור בדיוק כשהגשם הפסיק, וסוף סוף יצאה השמש, ונראה שבדיוק כמונו, גם תושבי השכונה חיכו לרגע הזה כי המקום היה מלא לגמרי. המונים מילאו את השולחנות עם ספלי קפה, מאפים פריכים ועוד נשנושים בשפע.

ההמונים בדרך. משק עפאים במתחם נגה. צילום: יעל שטוקמן
ההמונים בדרך. משק עפאים במתחם נגה. צילום: יעל שטוקמן

כשנכנסים אל עפאים היפואי ועולים במדרגות, מגיעים למרפסת נעימה ורחבת ידיים, מקורה באמצעות שמשיות, בה אפשר לשבת בנעימים בין העציצים המוריקים – ובקיץ אנחנו צופים שעות ארוכות של התפאננות שמשית, כל עוד תתפסו מקום. מבפנים פוגשים רצפות צבעוניות ומאוירות, ריהוט וינטג׳ חמים, ולא פחות מ-380 מוצרי מזווה ומעדנייה ארטיזנלים, לצד לחמים טריים מקמחים עתיקים, ויטרינת מאפים מרגשת, כריכים טריים ותבשילים. יש אפילו בירות ויין, שכן המקום פועל כבר בשעות הערב.

כאילו מאז ומתמיד ביפו. משק עפאים במתחם נגה. צילום: יעל שטוקמן
כאילו מאז ומתמיד ביפו. משק עפאים במתחם נגה. צילום: יעל שטוקמן

כל המוצרים כולם, בהתאם לגישת המשק, הם תוצרת כחול-לבן, ומקורם במשק עפאים, שמייצר את הכל במשקים בערבה ובעמק האלה. על כל 380 המוצרים השונים ניתן למצוא את חתימת ידו המדויקת של הדיי, שמבטיחה תוצרת איכותית, שילוב טעמים מקורי וחומרי גלם משובחים. למעשה, טביעת האצבע שלו נוכחת גם בסניף היפואי, שהזכיר לנו את סניף עפאים הראשון בבית הכרם. שם אמנם האבן ירושלמית, אבל גם כאן לא מעט אבנים יפואיות, ועפאים משתלב בטבעיות כזו במקום עד שנדמה שהיה שם תמיד.

בואו אלינו. משק עפאים במתחם נגה. צילום: יעל שטוקמן
בואו אלינו. משק עפאים במתחם נגה. צילום: יעל שטוקמן

נכנסנו פנימה, והבטנו בהשתאות בויטרינה, ממנה ניבט אלינו מאפה שמרים במילוי שוקולד, קפה והל (21 ש״ח). ממש חצוף לעשות דבר כזה מבלי לתת לנו ביס, אז לקחנו ביס. כלומר שניים, שלושה… אוקי, אז סיימנו את המאפה בכלום זמן מרוב שהוא היה חלומי – בצק רך ומילוי נדיב ומקורי של שוקולד-קפה-הל. אנחנו רגילים כבר להל במאפים סקנדינבים, בהם הוא עדין וענוג, אבל במקרה הזה השילוב הזכיר לנו דווקא קפה שחור טורקי וריחני, והיה אפילו יותר מפתה מאביב אלוש.

סורי אביב. משק עפאים במתחם נגה. צילום: יעל שטוקמן
סורי אביב. משק עפאים במתחם נגה. צילום: יעל שטוקמן

אבל לא באנו רק לטעימה קטנה, ונטו בגלל שאתם חשובים לנו, לקחנו עוד מאפה – הפעם היה זה קרואסון הדרים עם גלייז לימוני (19 ש״ח). מדובר בקרואסון חמאה ופירות הדר, שניחן בניחוח ארומטי ומשכר. הוא עשוי נפלא עם כמות מדויקת של חמאה, והגלייז מלמעלה מעמיק את הטעמים והופך אותו למרענן הרשמי של החורף. לא ויתרנו, ובכל זאת טעמנו גם ממאפה הקינמון והזנגביל (19 ש״ח), ולא התחרטנו על זה לרגע. מאפה שמרים של קינמון עם זנגביל חרפרף שמציג שילוב טעמים מקורי ופריכות חד פעמית.

הפחמימות שנהרוג עבורן. משק עפאים במתחם נגה. צילום: יעל שטוקמן
הפחמימות שנהרוג עבורן. משק עפאים במתחם נגה. צילום: יעל שטוקמן

והנה, אחרי שלושה מאפים בלבד מכל ההיצע המשגע, מרוב שהסתנוורנו ושבענו, כבר שכחנו שבאנו בכלל לבורקאסון. והנה אותו בצק קרואסון בצורת בורקס חמק מבין ידינו, ואנחנו מבטיחים לחזור בקרוב ולא לעדכן אתכם בכמה טוב זה היה, כדי שלא נוציא לכם את העיניים יותר מדי. אוקי, רק קצת – כי תראו איזה יפים הם.

למה אנחנו לא ממולאים בזה? משק עפאים במתחם נגה. צילום: יעל שטוקמן
למה אנחנו לא ממולאים בזה? משק עפאים במתחם נגה. צילום: יעל שטוקמן

הגעתם של מוצרי עפאים היא חלום תל אביבי שלא ידענו שיש לנו, והמיקום החדש יצר הלכה למעשה סוג של משולש ברמודה פחמימתי שכולנו היינו שמחים להיאבד בו – בפינה אחת עפאים, בפינה השניה עמיתה, ובשלישי מאפיית סימונצ'ו הטבעונית. כנראה שהקרבה של המתחם הצפון יפואי לתחנת הרכבת הקלה הצליחה להתניע אותו, ואט אט הוא הופך לשכונה המתוקה בעיר, לפחות בכל הנוגע למאפים.
משק עפאים, דרך שלמה 6, ראשון-חמישי 8:00-22:00, שישי 8:00-13:00, שבת סגור