תערוכה חדשה שמציעה "מתנות" בחינם תעלה בגלריה משונע

התערוכה "מתנות מהרחוב" שתעלה בגלריה משונע מביאה את הרחוב לתוך הגלריה, ומציעה חיים חדשים לחפצים שאנשים ויתרו עליהם

מתנה מרחוב וולפסון. צילום: ציפה קמפינסקי
מתנה מרחוב וולפסון. צילום: ציפה קמפינסקי
17 בפברואר 2015

תושבי פלורנטין יודעים שהרחובות יכולים להעניק בחזרה כל מיני דברים. איכשהו, נראה שבדרך כלל רובם קשורים לצואת כלבים ולביוב. אולם יש מי שעינו רגישה יותר, והוא רואה ברחוב סביבה רוחשת של חפצים נטושים ונשכחים שיכולים למצוא בית חם ואוהב. כזו היא ציפה קמפינסקי – שאחראית לתערוכה "מתנות מהרחוב" שתפתח ביום חמישי ב-20:00 בגלריה משונע (הרצל 112, תל אביב). קמפינסקי, אשת תקשורת בעברה, מסתובבת בשכונת פלורנטין ומצלמת אותה בשנים האחרונות. מזה תקופה היא אוספת, במסגרת שיטוטיה, חפצים שקורצים אליה מהמדרכות.

שי קטן לאוהבים מרחוב הנגרים. צילום: ציפה קמפינסקי
שי קטן לאוהבים מרחוב הנגרים. צילום: ציפה קמפינסקי
אין סיבה שזה לא יעזור למישהו. מתנה מרחוב נחלת בנימין. צילום: ציפה קמפינסקי
אין סיבה שזה לא יעזור למישהו. מתנה מרחוב נחלת בנימין. צילום: ציפה קמפינסקי

התערוכה "מתנות מהרחוב" תהווה מעין "הפנינג אימוץ" חינמי עבור אובייקטים שננטשו על ידי בעליהם, והיא תכלול בתוכה חפצים שונים ומשונים שנאספו מרחובות פלורנטין על ידי קמפינסקי: צילומים, עבודות אמנות, עיתונים ישנים, ושלל שאריות בעלות ערך אסתטי או נוסטלגי. את החפצים תאצור בחלל הילה הראל, כאשר המבקרים מוזמנים להתערב ולקחת לעצמם בחינם כל חפץ מתוך התצוגה – בתערוכה שבעצם תשתנה ללא הרף לכל אורך הצגתה, כמו הרחוב עצמו.

האירוע מהווה כעין המשך לתערוכה בקונספט דומה שעלתה בחודש אוקטובר האחרון בתדר, גם כן על ידי קמפינסקי, שגם הגיעה בעקבותיה לשלל מסקנות. "גיליתי שלאנשים לא כל כך פשוט לקחת, באופן מפתיע", מחווה קמפינסקי על האירוע הקודם. "המון אנשים בפעם הקודמת שאלו מה החוקים פה, חלק הביאו מתנות בחזרה. זה יוצר אינטראקציות נורא מעניינות".

"מתנות מהרחוב" – גלריה משונע, הרצל 112, 19-21 בפברואר

חמישי 20:00 בערב – פתיחת התערוכה שישי 11:00-15:00.
שבת 11:00 עד שיגמרו המתנות

לגלריה משונע

 

[tmwdfpad]