האם מקור מתקפת החיפושיות שפקדה את העיר הוא מרתף פלורנטיני?

פוסט שפורסם בקבוצת הפייסבוק של תושבי שכונת פלורנטין גרם לרבים להאמין שמקורה של מתקפת החיפושיות האביבית הוא ניסוי רדיואקטיבי של תושב השכונה

חיפושית רדיואקטיבית. אילוסטרציה
חיפושית רדיואקטיבית. אילוסטרציה
1 במאי 2019

השבוע התעוררה בהלה בקרב לא מעט מתושבי העיר בעקבות מתקפה של יצורים משונים שפלשו לעירנו, ולא מדובר בנגלה הראשונה של תיירי האירוויזיון כי אם בחיפושיות זבל גדולות ממדים. תשומת הלב לנושא התעוררה בעקבות פוסט שפורסם בקבוצת תושבי פלורנטין בפייסבוק שבו מתוודה כותב הפוסט כי במהלך חג הפסח ברחו מדירתו שברחוב פרנקל כ־1,500 חיפושיות זבל שהוא מגדל למטרות מחקר, ומבקש עזרה בהשבתן אליו. על פי הכותב, החיפושיות הוזנו על ידו בחומרים רדואקטיביים.

אמינותו השברירית ממילא של הפוסט התערערה בעקבות פרסומים בתקשורת מטעם המשרד להגנת הסביבה על כך שבימים האחרונים נצפו החיפושיות מזן רצנית אוליביה ביישובים רבים ברחבי הארץ כתוצאה משינויי אקלים, אך היו לא מעטים שהאמינו לכותב הפוסט, שניצל את מתקפת החיפושיות לאתנחתא קומית בשכונה צפופה וחרדתית. התגובות לפוסט (235 במספר) נעו בין פחד, סלידה או ביקורת לבין הומור, הבעת אמפתיה ורצון כן לסייע בהשבת האבדה.

עוד כתבות מעניינות:
הקוד האתי: האם להרוג ג'וק ב2018 זה מוסרי?
נעים להדביר: המדריך המלא לחרקים התל אביביים של ימות הקיץ
עש עש בייבי: מה עומד מאחורי מתקפת העשים על תל אביב?

לא מעט מגיבים העלו תמונות של חיפושיות שלכדו בצנצנת וניסו ליצור קשר עם כותב הפוסט במטרה להשיבן לבעליהן החוקיים. "יש לי אחת בחדר עם כוס עליה, מוזמן לבוא לקחת", כתבה אחת המגיבות, "היא רוססה קלות אתמול ואני לא יודעת אם שרדה". מגיבה אחרת לא התאפקה מלהביע ביקורת נוקבת כלפי בעל החיפושיות, לכאורה. "נשמע שהרבה אנשים צוחקים כאן, אז אותי זה לא מצחיק בכלל. יש אנשים שמאוד מפחדים מחרקים, ואם אני נתקלת בדבר הזה בבית שלי זה בקלות הורס לי את השבוע וגורם לי לא לישון בלילה. הניסוי הזה שאתה עושה ממש לא צריך להיעשות באמצע שכונת מגורים. לשם כך יש מקומות המיועדים לזה. ובטח בכמות כזו גדולה", כתבה הפלורנטינאית.