בלעדי: נבל הריאליטי הבא שובר שתיקה

חלאס. באמת חלאס. דיאן, "חדשות 13". צילום מסך/ רשת 13
חלאס. באמת חלאס. דיאן, "חדשות 13". צילום מסך/ רשת 13

אתמול בלילה שודר בחדשות 13 ריאיון עם דיאן שוורץ, שהפכה לאויב ציבור מספר אחד בישראל אחרי שלוהקה לתפקיד הנבל ב"אח הגדול". ביג דיל, אפשר לחשוב. לנו יש ריאיון עם נבל הריאליטי הבא של ישראל, והוא הולך בדיוק כמו כל ריאיון "שובר שתיקה" ששמעתם

21 באוגוסט 2022

לפני חודשיים וחצי, רובנו לא ידענו מי זה ג'וש דרייק-אוחנה. 68 ימים הוא גר בבית הכי מפורסם במדינה, על אי בודד, בעודו מנסה לגרום לקשר עם זוגתו, אהרון גלבוע הבת, לעבוד ולהכין ארוחה בת שלוש מנות תוך כדי שהוא מרים את המסך. ואין אף צופה שהצליח להישאר אדיש כלפיו, כלפי ההתנהלות שלו או כלפי השנאה שלו להורים שכולים. הסיפור הפעם, כנראה יותר מתמיד, חוצה את הגבול שבין הריאליטי למציאות. מאז שהודח מהאי/בית/מסך/ארוחה לפני שבועיים הוא שמר על שתיקתו, עד עכשיו. אנחנו גאים להציג ריאיון ראשון בו נבל הריאליטי הבא שובר שתיקה, הפעם מראש.

אז מה שלומך?
(הוא מחייך במבוכה) מצוין, בהתחשב בהכל.

אז קודם כל, תודה שהסכמת להתראיין. רוצה לספר לאן נעלמת?
"הייתי צריך קצת זמן להתאושש. בכל זאת, לא בכל יום כל המדינה יוצאת עליך. הבטחתי לעצמי שלא אקרא טוקבקים, אבל קראתי את כולם. עד האחרון. גם אלה בסטטוסים מצייצים. ידעתי שאני נכנס לריאליטי ושלא כולם מתחברים אלי, אבל התגובות היו קשות. דאגתי לעצמי ולמשפחה שלי ולתוצאות הגוגל הראשונות עלי".

מה יגידו בגוגל? ג'קי אזולאי, נבל העונה ה-4 של הישרדות VIP. חדשות 13. צילום מסך
מה יגידו בגוגל? ג'קי אזולאי, נבל העונה ה-4 של הישרדות VIP. חדשות 13. צילום מסך

מה עבר לך בראש כשראית את עוצמת התגובות?
"שאני לא מבין איך אנחנו, כחברה, הגענו למקום הזה. האלימות בחברה הישראלית עברה כל גבול. איחלו לי סרטן! אז נכון, לעגתי לחולי סרטן. מה לעשות, בנות עם קרחת זה מצחיק. זה אובייקטיבי לגמרי".

ובכל זאת, לא חשבת שזה רעיון רע ללעוג לחולי סרטן?
"אתם צריכים להבין, ברגע שנכנסים לבית על האי עם בת הזוג שהפסיכולוגים שידכו לי מתחת למסך ומתחילים לעבוד על המנות לארוחה, זה כמו בועה. איך הייתי אמור לדעת שלצחוק על חולי סרטן יהיה כל כך הרסני?"

אבל לא רק חולי סרטן ספגו מלשונו המשוחררת של דרייק-אוחנה. במהלך שהותו בריאליטי הוא הספיק לפגוע ברוסים ("בלאט זה לא מילה"), אתיופים ("הם לא השחור החדש"), נשים ("שק של נחשים ומחזור"), ילדים ("זה סתם מבוגרים שיכורים שמשקרים שהם לא יכולים לעבוד"), ניצולי שואה ("אפשר לחשוב מה קרה"), נכים ("תופסים את כל החניות נכים") והורים שכולים ("מה כל כך שקול בהם?"). וזה רק בתעודת הזהות שלו.

אתה מבין למה אנשים יכולים להיפגע מהדברים שלך?
"ברור שמבין, אני יודע שהעולם לא מוכן עדיין לדעות שלי. זה היה רק מילים. מילים! לא עשיתי כלום, חוץ מהבעיטה בניצול שואה ההוא. אבל זה הגיע לו, מה הוא מתבכיין".

נבלים לא מתים, הם רק מתחלפים. יהודה יצחקוב, נבל העונה ה-11 של "האח הגדול". "הצינור". צילום מסך
נבלים לא מתים, הם רק מתחלפים. יהודה יצחקוב, נבל העונה ה-11 של "האח הגדול". "הצינור". צילום מסך

אם ילד או ילדה רואים את הדבר הזה, מה הם צריכים לחשוב?
"לא יודע, תשאל את עורך התכנית, שהוא האדם האחראי על כל מה שקורה בתכנית. מי האנשים שמלהקים, מה הנושאים בהם יעסוקו, עד כמה אפשר למתוח את גבולות האלימות במסגרת ריאליטי, על איזה חומרים מצולים מגיעים למסך. או שאולי תשאל את קברניטי הערוץ. הם יודעים בדיוק מה משודר, ומרוויחים מזה יפה מאוד. אתה יכול להתחיל בלשאול את הבוסים שלך. אתה הרי עובד באותו ערוץ שבו משודרת התכנית. כשיסתיים הריאיון אתה תפנה לפרק נוסף שלה, ועדיין יש שם את הג'יפה שאתם צולבים אותי עליה".

אממ.. זה היה מתוכנן בריאיון.
"נכון, אני יודע. זה לא ריאיון היח"צ שרצית. אתה איש חדשות. איך זה חדשות? מה חדש? אתם הרי עושים את הסיבוב הזה מאז ימי דן מנו. מביאים פרובוקטור לריאליטי, נותנים לו להרוס לעצמו את החיים לטובת הרייטינג שרק אתם מרוויחים ממנו, ואז אחרי מצקצקים על אנשים חסרי אחריות בזמן שהאחראים האמיתיים על הביזיון הזה ממשיכים ליהנות משאריות הרייטינג כמו אוכלי נבלות, וחוזר חלילה".

טוב זה כל הזמן שלנו נתראה בהשקות.
"איזה השקות? אני מרצה 3-5 חודשים על הבעיטה בניצול שואה".

תודה שהסכמת לשתף ג'וש. הישארו איתנו בהמשך לפרק הדחה מותח במיוחד של "בואו לשרוד עם האח ממבט ראשון הבא איתנו". האם משה קצב יצליח לשרוד או שאולי הגילוי שענבר פון-טראפ היא ניאו נאצית יפגע בפופולריות הגדולה שלה?
"רגע, אתה יודע במקרה אם מלהקים כבר לעונה החדשה של גולסטאר?"