וואו, וואו ושוב וואו: היינו בהופעה של נועה קירל ואנחנו ספיצ'לס

נועה קירל בפארק הירקון (צילום: עומרי סילבר)
נועה קירל בפארק הירקון (צילום: עומרי סילבר)

נועה קירל עמדה אתמול מול יותר מ-60 אלף איש, עם אטיטיוד של סופרסטארית עוצמתית, ונתנה לעצמה להיות פשוט היא, בת 22 מרעננה, באנרגיות גבוהות, מאושרת, אותנטית, ישראלית, בהופעה שלא זכורה כמותה בישראל אי פעם. הקנאים מוזמנים לאכול את הכובע או להסיר אותו בפניה

22 בספטמבר 2023

נועה קירל הופיעה אמש (חמישי) בפארק הירקון בפעם השניה בחייה. ואני מודה, כאחת שעוקבת אחרי הקריירה של קירל באדיקות עוד מאז "פושרז", וכמי שראתה את ההופעה הראשונה שלה בפארק בשנה שעברה ובאירוויזיון, תהיתי לעצמי איך לעזאזל היא עוד מסוגלת לחדש ולהפתיע. ואחרי שראיתי את ההופעה הזו? במילה אחת: פנומנלית. בחמש מילים: וואו, תופעה ושמה נועה קירל.

>> פרובוקטיבית? שיר הגאווה של נועה קירל הוא התשובה למשה גפני
>> קילרית: מהמקום השלישי באירוויזיון, אירופה נראית אפילו טוב יותר

אמרנו וואו? כי וואו. נועה קירל בפארק הירקון (צילום: עומרי סילבר)
אמרנו וואו? כי וואו. נועה קירל בפארק הירקון (צילום: עומרי סילבר)

את המופע חיממה הזמרת הצעירה מאיה דדון, וכמי שעמדה בפעם הראשונה על במת הפארק הענקית, לגמרי מגיעה לה מילה טובה. לא יודעת אם ומה הייתה רמת הלחץ וההתרגשות שלה, אבל לאט לאט היא הצליחה להשתחרר, לרקוד, לחייך ולהצליח ליהנות. ובכל זאת, מצטערת, אבל לשם אחד כולנו התכנסנו – נועה פאקינג קירל, ואיך אגיד זאת בעדינות? כאמור, אם חשבתי שאי אפשר להתעלות מפארק הירקון של 2022? אז חשבתי. קטעי וידאו ארט מרהיבים ותאורה אדירה גרמו ללב להחסיר פעימה של ממש מהתרגשות, כשקירל דפקה חתיכת כניסה לבמה לקול שאגות הקהל.

סופרסטארית אמיתית. נועה קירל בפארק הירקון (צילום: עומרי סילבר)
סופרסטארית אמיתית. נועה קירל בפארק הירקון (צילום: עומרי סילבר)

נתחיל בבחירת השירים: בשנה שעברה, הבחירה של הזמרת לקטוע את הלהיט "שלושה בנות" בשביל לבצע חלקים מ"דאלה פרומו" – אחד מהשירים הפחות מצליחים שלה – נראתה לי תמוהה, כמו גם הבחירה שלא לשיר את הלהיטים שמהם התחילה, כמו "מדברים", "קילר" או אפילו "מאושרים" עם לירן דנינו, אבל לא הפעם. ההופעה הזו הרגישה כמו מחרוזת שירי נועה קירל שלא נגמרת, עם בחירת שירים מדויקת להפליא.

מחרוזת להיטים שלא נגמרת. נועה קירל בפארק הירקון (צילום: עומרי סילבר)
מחרוזת להיטים שלא נגמרת. נועה קירל בפארק הירקון (צילום: עומרי סילבר)

קירל הפגיזה על ההתחלה עם "דז׳ה וו", בחירה מושלמת שאכן עשתה נוסטלגיה למופע של שנה שעברה כשעמדה על אותה במה, אך כאילו אמרה במקביל – המופע הזה לא הולך להיות דומה בשום צורה למה שראיתן בפעם הקודמת. כמו הפתיחה המדויקת, כך היו גם השירים והביצועים של קירל לאחר מכן – "פעמון", בו הפגינה כישורי ענטוז; "קילר", הסינגל השני שלה אמנם, אבל זה שהקהל פשוט איבד בו עשתונות; "מיליון דולר" עם סימפול מושלם של "Bitch Better Have My Money" של ריהאנה, שלגמרי הראה לנו מי הבוסית; וכשקירל הזמינה לבמה את איזי לביצוע אייקוני של הסינגל הראשון שלה "מדברים"? בין צרחות הקהל המוטרף אני הייתי חסרת מילים.

לא נשארו מילים. נועה קירל ואלני פוריירה בפארק הירקון (צילום: עומרי סילבר)
לא נשארו מילים. נועה קירל ואלני פוריירה בפארק הירקון (צילום: עומרי סילבר)

על אף שאירחה בהופעה שלה זמרים וזמרות גדולים כמו אלני פוריירה, איזי, או אודיה, איתה קירל ביצעה את הלהיט "מאמי" ואף נתנה לה לרגע את הזרקור עם "אינטלקטוערסית", שלא תטעו לרגע – זה היה הערב של קירל, וקירל אונלי. עם החלפת תלבושות מרשימה ומשוגעת של קירל ורקדניה – שאני יכולה להישבע שקרתה בכל מצמוץ – תזמורת חיה ותפאורה מושקעת שכללה לא פחות ממפל מים, בו קירל נשטפה להנאתה כשביצעה את "יוניקורן" בסיום, לרגע לא הבנתי אם אני בהופעה של ביונסה או של נועה קירל בת ה-22 מרעננה.

להסיר את הכובע או לאכול אותו. נועה קירל בפארק הירקון (צילום: עומרי סילבר)
להסיר את הכובע או לאכול אותו. נועה קירל בפארק הירקון (צילום: עומרי סילבר)

ולמרות כל זאת, או שיש לומר בזכות, מול 60 אלף איש, עם הבעות פנים פרייסלס, אטיטיוד של כוכבת אמיתית וחוצפה ישראלית קלאסית שבה ברגע קסום אחד במופע היא לקחה את המצלמה איתה למאחורי הקלעים בחיוך ענק – קירל נתנה לעצמה להיות פשוט היא, בת ה-22 מרעננה, וזה היה כל כך כיף, שלא לומר ממכר, לראות אותה כמו שהיא – באנרגיות גבוהות, מאושרת, אותנטית, ישראלית. וככה, גבירותיי, בהופעה שלא זכורה לי כמותה בישראל אי פעם, עם מאפייה של להיטים לוהטים מהטאבון של סופרסטארית עוצמתית – אבל כזו שגם הכי לא שוכחת מאיפה היא הגיעה – כל הקנאים עמדו בצד והסירו בפני קירל את הכובע.