מנוחה ונחלה: 22 מקומות לאכול ולשתות ברחוב הכי לוהט בתל אביב

הלילות הכי טובים של הקיץ. דרום נחלת בנימין (צילום: נועם רון)
הלילות הכי טובים של הקיץ. דרום נחלת בנימין (צילום: נועם רון)

כבר כמעט ארבע שנים שמקטע המדרחוב הטקטי של נחלת בנימין הופך מדי ערב למקום הבילוי הכי שמח ונעים בעיר. יצאנו לערוך מיפוי מעודכן של כל האופציות לשתות ולאכול לאורכו, וגילינו שהוא ממשיך להשתדרג, להתפתח, לתסוס ולגלוש בכיוון המדרחוב הישן מחד ופארק המסילה מאידך. בואו לטייל איתנו

בשנת 2021, בדיוק כשהעולם היה בהפסקת קורונה, קרה לרחוב נחלת בנימין דבר נפלא: מקטע הרחוב שבין שדרות רוטשילד ובין קצה המדרחוב נסגר לתנועה החל משעות הערב המוקדמות והפך למדרחוב טקטי – או "רחוב מוטה הליכה" כמו שאוהבים לקרוא לזה בפיד תחבורה. הדבר הבא שקרה זה שתוך חודשים ספורים ניער מעצמו הרחוב אבק של עשורים והפך לאחד מתחמי הבילוי הכי נכונים ושוקקים בתל אביב, כשבשעות בין הערביים הזוהרות משתררת בו איזו נעימות אורבנית שקשה להשיג באזורים אחרים.

>> בלי להגזים: 18 מסעדות הקז'ואל הכי טובות בתל אביב

עם ההצלחה באה גם החרדה מגל של מקומות גנריים ומשוכפלים שישתלטו על המקטע, כפי שקרה גם בשוק הפשפשים ובמידה פחותה גם בשוק לוינסקי, אבל שלוש שנים אחרים הבום הראשוני אפשר לציין בסיפוק שרוב מכריע של מסעדות, ברים ובתי קפה שהתיישבו על המקטע הזה מציגים רמה גבוהה ומעלה, והקסם של המדחוב הטקטי עדיין לא פג. למעשה, ישנם כבר סימנים ראשונים לכך שהתסיסה והצמיחה ברחוב גולשות לאיטן גם למדרחוב הוותיק והרשמי של נחלת בנימין מצד אחד, ובכיוון המפגש של פארק המסילה עם יהודה הלוי בצד השני. ברשימה שלפניכם נרד לאורכו של הרחוב בגבולות הנ"ל. הגעתם לנחלה. תנוחו.

נחלת בנימין, בדיוק בשעה הנכונה (צילום: טיים אאוט)
נחלת בנימין, בדיוק בשעה הנכונה (צילום: טיים אאוט)

ורמוטריה // נחלת בנימין 25

אחת התוספות המעולות והחדשות של המקטע, על הצומת עם גרוזנברג והמדרחוב הישן שממנה הכל מתחיל. אנשי צ'יקטי והשף מיכאל גרטופסקי השיקו כאן באוגוסט שעבר מקום אדיר בהשראת הוורמוטריות של מדריד עם תפריט שדובר ספרדית שוטפת ומנות מטמטמות כמו כדורי פאייה שחורה עם קלמארי צלויים וצ'וריסו. וכמובן ורמוט. המון ורמוט. זה מה ששותים עכשיו.

לא, זה לא במדריד. ורמוטריה (צילום: פייסבוק/@vermuteria.tlv)
לא, זה לא במדריד. ורמוטריה (צילום: פייסבוק/@vermuteria.tlv)

פרא // נחלת בנימין 27

בשלוש ומשהו שנים שהיא איתנו, כבשה פרא את פסגת המסעדות הטובות והאהובות בעיר, כשהיא חולשת על הפינה האסטרטגית במיקום האייקוני של מלון נורדוי ומציגה מטבח יצירתי וסוחף עם אוכל פשוט מצוין ואווירה שאין לה הרבה תחרות בעיר. עכשיו זה כבר לא עוד ספוט מבטיח וטרנדי. עכשיו זה מוסד קולינרי שאסור לפספס. 

לא סתם קיימה את ההבטחה, הרבה יותר מזה. פרא (צילום: רן בירן)
לא סתם קיימה את ההבטחה, הרבה יותר מזה. פרא (צילום: רן בירן)

קפה נורדיניו // נחלת בנימין 27

התור הארוך שמשתרך כמעט תמיד בדרך לדלפק ההזמנות של קפה נורדיניו – אינו טועה. הקפה מעולה, המאפים מופרעים באיכותם, ואין כאן קומבינציית קפה+מאפה שלא תותיר אתכם מסופקים ומשתאים. המקום פתוח עד שעות הערב המוקדמות בהן הוא מציע אפריטיבו שכולל אלכוהול ונשנושים טובים, אבל אנחנו באות בשביל המריטוצו והפנדורו השמנמנים.

נורדיניו (צילום: מאינסטגרם @nordinyo__)
נורדיניו (צילום: מאינסטגרם @nordinyo__)

ביצ'יקלטה // נחלת בנימין 29

מרחק פסיעות ספורות מנורדיניו תמצאו את הביצ'יקלטה. גם היא איתנו כבר לא מעט זמן, עוד לפני שזה היה טרנדי, וזה בדיוק המקום לערב של אמצע שבוע עם חברים (וכמו שגילינו בעבר, גם צהריים). נינוחה, לא מתאמצת, לא קורעת את הכיס ותמיד כיף וטעים. המסעדה מחולקת למספר חללים שמייצרים חווית בילוי שונה (ואחת החצרות הטובות בעיר), כך שאפשר לחרוש על הספוט בלי להשתעמם.

ביצ'יקלטה. צילום: ספיר קוסא
ביצ'יקלטה. צילום: ספיר קוסא

מוזמביק // נחלת בנימין 29

אחד החללים של הביצ'יקלטה הפך לבר יין וקוקטיילים אינטימי ועל-זמני שמסתתר מאחורי וילון ודלת, באווירה שונה לחלוטין מזו שמציעה אחותו הגדולה. הדגש הגדול כאן הוא על יינות ישראליים וקוקטיילים קלאסים. מקום נהדר להיעלם בו לכמה שעות.

מוזמביק (צילום אנטולי מיכאלו)
מוזמביק (צילום אנטולי מיכאלו)

יין בכרם // נחלת בנימין 29

עוד לפני שטרנד ברי היין בתל אביב עלה לכולם לראש, יין בכרם כבר הציבה רף גבוה בדמות חנות יין מקצועית שאפשר פשוט להישאר ולשתות בה במחירים מעולים. אפשר לשבת ולשתות בה יין כתום קליל גם בשעות הבוקר – אנחנו בחיים לא שופטים – אבל בשעות הערב הפופולריות של המקום גואה ותשכחו משולחן פנוי.

עמדת תצפית מושלמת על הרחוב. "יין בכרם" (צילום: ספי קרופסקי)
עמדת תצפית מושלמת על הרחוב. "יין בכרם" (צילום: ספי קרופסקי)

קפה בירנבאום // נחלת בנימין 31

קפה-מסעדה צמחונית ותיקה שכבר ראתה ברחוב הזה הכל, ועכשיו יש לקוות נהנית גם היא מהרנסנס המחודש של הנחלה. יותר מ-60 שנה של אוכל ביתי ובריא בהנהלה משפחתית, בדגש חזק על סלטים ופשטידות, זה דבר שמעט מאוד מקומות בתל אביב יודעים להציע.

קפה בירנבאום (צילום: אינסטגרם/@cafe.birenbaum)
קפה בירנבאום (צילום: אינסטגרם/@cafe.birenbaum)

בושוויק // נחלת בנימין 28

בר הקוקטיילים שבתוך מלון הבוטיק פאבריק הוא הלוקיישן הראשון במסענו שממוקם בצדו המערבי של הרחוב, ואחד המקומות הסקסיים ביותר בתל אביב כבר שנים, עם חצר מעולה, עיצוב מוקפד ואוכל שתמיד מצליח להיות מעניין – פעם בהובלת השף עינב אזגורי וכיום בהובלת השף הצעיר מתן ביטרן. גסטרו-קוקטייל-בר מעודכן כמו שהעיר הזאת צריכה. 

חדש חדיש ומחודש. בושוויק (צילום: גלעד לבנת)
חדש חדיש ומחודש. בושוויק (צילום: גלעד לבנת)

גשן // נחלת בנימין 30

מסעדת בשרים כשרה, אחת האהובות על המגזר הדתי בעיר, ואם להסתמך על מקורותינו אז יחסית לז'אנר היא ראויה בהחלט – הסטייקים טובים, מנות הביסטרו בצד ומסביב מוצלחות, המחירים גבוהים והאווירה בדרך כלל לא חרד"לית מדי ולא תביא לכם את העצבים הפוליטיים לשולחן.

בשר כשר ואיכותי זה לא אוקסימורון. גשן (צילום: ניקי טרוק)
בשר כשר ואיכותי זה לא אוקסימורון. גשן (צילום: ניקי טרוק)

יעקב בנחלה // נחלת בנימין 34

יעקב בנחלה הוא המשך של הבר-קפה וחנות היין יעקב ברחוב מונטיפיורי הסמוך. בסניף הנחלה, יש מגוון גדול של יינות מהארץ ומהעולם במחירים סבבה ונוחים לכיס שנמזגים הן לכוסות והן מוצעים כבקבוק לשתות במקום או לקנות הביתה. חוץ מזה יש אווירה קלילה ומהנה, וחשוב מכך יש נשנושים הולמים לדרינק בדמות ברוסקטה אבוקדו, כרובית בטחינה, פלטת גבינות, סלט עגבניות, בייגל עם סלמון מעושן וגבינת שמנת עם כמהין והפתעות נוספות.

שפגאט // נחלת בנימין 43

השפגאט, מקדש הלהט"ב העירוני שחולדש על הרחוב כבר יותר מעשור, ידוע אמנם במסיבות הרחוב שמתפרצות ממנו בחגים, מועדים ושבוע הגאווה, אבל הוא מקום מוצלח ומפתיע גם בימים כתיקונם, כשבשעות הבוקר הוא מתפקד כבית קפה עם מנות מפתות וצבעוניות. אף פעם לא משעמם.

ברקפסט בשפגאט (צילום: נועם פריסמן)
ברקפסט בשפגאט (צילום: נועם פריסמן)

בראווה גנטה // נחלת בנימין 45

אחת התוספות החדשות ביותר למקטע הרחוב התוסס נפתחה בחודש שעבר, ומהווה קומבינציה כיפית של בר יין עם פטיסרי מושחת (הפחזניות למות) ומעדניה קטנה של דברים טעימים לקחת הביתה. השילוב של יין טוב ומאפים מתוקים מושחתים עובד הרבה יותר טוב ממה שחשבנו, אבל יש גם מלוחים.

מתוק ואלכוהולי. בראווה גנטה (צילום: יחסי ציבור)
מתוק ואלכוהולי. בראווה גנטה (צילום: יחסי ציבור)

קפה ברלין // נחלת בנימין 45

בסוף 2022 פתחה קבוצת הספיקאיזי את המקום הזה, ומאז הוא חולש בדומיננטיות על פינת הרחובות נחלת בנימין ומונטיפיורי, עם אווירה קלילה וצוהלת וכ-150 מקומות ישיבה שהופכים אותו לאחד המקומות הגדולים ברחוב. בניגוד לשמו, מדובר בבר אוכל קליל ונגיש עם פיצות סקסיות שנעשות במקום. מה צריך יותר.

לא צריך יותר מזה. קפה ברלין (צילום דויד מויאל)
לא צריך יותר מזה. קפה ברלין (צילום דויד מויאל)

דודו בר // נחלת בנימין 40

הדודו בר הוותיק היה כאן עוד בימים שבהם אנשים העדיפו בלילה ללכת מסביב למקטע הרחוב הזה, והפך בשלב כלשהו למקום מפוצל ונהדר שצדו האחד מרגיש כמו בר אולדסקול מהניינטיז וחלקו השני עדכני, מודרני, משוכלל ומעוצב (ובשניהם תפריט יינות מעולה). פיצול האישיות הנהדר הזה הופך אותו ללוקיישן אידיאלי לדייטים אינטימיים (כמו לא מעט מקומות ברחוב, האמת).

דודו בר (צילום: נועם רון)
דודו בר (צילום: נועם רון)

AKA44 // נחלת בנימין 44

מתחם הבילוי של המאסטרו דוד טור, שבישר במידה רבה את הפיכתו של המדרחוב הטקטי למקום הנכון להיות בו, מכיל בתוכו בר קוקטיילים, בר יין מוצלח במיוחד שכבר הפך לאגדה וחלל מסעדתי יותר, כשלכל אחד מהאזורים עיצוב ואופי אחר, שמתחברים יחד למכלול סקסי של אפשרויות להמון פאן. אחרי שההייפ של הפתיחה נרגע, נשארנו עם מקום מיוחד ומצוין.

ג'ונגל אורבני. הבר ב־AKA44 (צילום נדב יהלומי)
ג'ונגל אורבני. הבר ב־AKA44 (צילום נדב יהלומי)

פיפטי אנד וואן // נחלת בנימין 51

השף בר ישראל עושה כאן פסטה יוצאת מן הכלל, לגמרי בטופ העירוני, ולמרות שביוני שעבר הייתה לנו שם חוויית שירות קשה מאוד שפגמה בחיבה שלנו למקום, אנחנו מעריכים שזה היה מקרה יוצא דופן או קשיים של תקופת ההקמה. רשמנו לעצמנו לבדוק שוב בקרוב.

פסטה וואו. פיפטי אנד וואן (צילום: אמיר מנחם)
פסטה וואו. פיפטי אנד וואן (צילום: אמיר מנחם)

פיצה הר סיני // נחלת בנימין 55

פיצה מצוינת שנותנת פייט יפה לכל הפיצות הליליות שבסביבה (כן, כולל פיצה תדר) ומהווה מאנצ' מושלם לסופו של כל ערב ברחוב. התמונה אומרת הכל.

פיצה הר סיני (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק) 
פיצה הר סיני (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק) 

מן טן טן + איזקאיה // נחלת בנימין 57

המסעדה שמוכרת בזכות הראמן האהוב שלה אבל בהחלט מציעה הרבה יותר מזה. יש פה סושי נהדר, שיפודים יפנים, סאקה איכותי. אבל השוס האמיתי של המקום הוא האיזקאיה, הבר הקטן של המקום בו העיצוב מוקפד, הישיבה על בסיס מקום פנוי ומותר לעשן בפנים (!); הוא יספק לכם בכל פעם מחדש ערב ללא דד-ליין עם אווירה ייחודית שאין בשום מקום אחר בעיר.

לא על הראמן לבדו. מנטנטן (צילום: אנטולי מיכאלו)
לא על הראמן לבדו. מנטנטן (צילום: אנטולי מיכאלו)

רדלר, נחלת בנימין 48

ההתרגשות עם פתיחת המסעדה של השף מושיקו גמליאלי (בר 51) במלון הבוטיק אלברטו הייתה עצומה, הציפיות היו בשמיים, ומי שציפה למסעדת שף שתלך ראש בראש עם היבה ו-A אולי התאכזב מתפריט הבראסרי עם הטאץ' הקטן המתוחכם, אבל מאז התייצבה רדלר כאחד ההימורים הקולינריים הכי בטוחים בעיר.

רדלר. שרימפס קריסטל תרד וקייל חתוכים (צילום: דן פרץ)
רדלר. שרימפס קריסטל תרד וקייל חתוכים (צילום: דן פרץ)

נואמה // נחלת בנימין 59

אחרי שהשתלטו על פינת מונטיפיורי, כבשה קבוצת הספיקאיזי גם את פינת אחד העם והיכן שקודם היה הקוקטייל-בר "למון טרי", שוכן כעת Noema, גסטרו-בר בהובלת השף רוסלן אוסוב שנפתח ממש עכשיו. בקרוב הם גם יפתחו לצדו אויסטר בר (!) קטן ואלגנטי.

Noema (צילום: עוז אוחיון)
Noema (צילום: עוז אוחיון)

סקסי פיש // נחלת בנימין 63

מהמקומות הכי סקסיים/סליזים בעיר לקהל בוגר וחובב טכנו. אם לא היה אותו אז בני 40+ בעיר היו נאלצים להתברגן או לשבת במקומות של זילניאלים, השם ישמור וירחם.

סקסי פיש (צילום: שירי כץ)
סקסי פיש (צילום: שירי כץ)

דרמה // נחלת בנימין 52

אחד הדאנס ברים החביבים על בלייני העיר מסיים את הסיור בנחלה מטרים ספורים לפני רוטשילד, ומוסיף לה את החתיכה שבזכותה תוכלו להשלים ברחוב נחלת בנימין 24 שעות נהדרות בלי להרגיש. לצאת מהדרמה עם זריחת החמה, ללכת לתחילת המקטע לקפה של בוקר בנורדיניו. ושוב הכל מהתחלה.

דרמה (צילום: אריאל עפרון)
דרמה (צילום: אריאל עפרון)