רק בי בי: 9 דברים שאפשר להפסיק לומר על ולגבי ביסקסואליות

דגל הגאווה הביסקסואלי במצעד הגאווה בלונדון (צילום: שאטרסטוק)
דגל הגאווה הביסקסואלי במצעד הגאווה בלונדון (צילום: שאטרסטוק)

הנה ההזדמנות שלכם להגיד "לא" לתרבות המחיקה הביסקסואלית שרווחת מחוץ ובתוך הקהילה הגאה עצמה. השימוש באמירות המוחקות העדפה המינית ובדיחות על נשים וגברים ביסים כ"זורמים" יותר מאחרים - מנרמלות את האלימות כלפינו כקהילה וכפרטים

23 בספטמבר 2021

75% מהנשים הביסקסואליות הותקפו מינית או נאנסו – כך לפי המחקרים. נשים ביסיות נמצאות בסיכון גבוה פי חמש להיפגע מאלימות לעומת נשים סטרייטיות וההערכות הן שלפחות חצי מהגברים הביסקסואלים הותקפו – יום נראות ביסית שמח גם לכם! אם הנתונים האלו מחרידים אתכם הנה ההזדמנות שלכם להגיד "לא" לתרבות המחיקה הביסקסואלית שגם היום ב-2021, רווחת מחוץ ובתוך הקהילה הגאה עצמה. השימוש באמירות המוחקות את ההעדפה המינית ובדיחות על נשים וגברים ביסים כ"זורמים" יותר מאחרים – מנרמלות את האלימות כלפינו כקהילה וכפרטים. אז אספנו לכם כמה אמירות רווחות שהגיע זמנן לעבור מהעולם בכל הקשור לקהילה הביסקסואלית ובכלל.

"את עוברת תקופה, אתה בעצם הומו מבולבל"

גם כיום לא נדיר להיתקל באמירות האלו מהחלקים היותר מבוססים בקהילה עצמה. יש אנשים שפשוט לא מסוגלים להכיל את הפלואידיות בהעדפה המינית. ובכן, עם רשימה בלתי נגמרת של מגדרים והעדפות מיניות, אלו אמירות שזמנן באמת חלף – תתגברו על עצמכם.

להתייחס לבת או בן הזוג הביסים שלך כאל בוגדים פוטנציאלים

העובדה שאנחנו נמשכים ליותר ממגדר אחד לא הופכת אותנו למכחישי מונוגמיה. לחלקינו יש העדפה מובהקת לזוגיות בלעדית. אנשים ביסקסואלים לא צפויים לבגוד יותר מכל אדם אחר. יש אפילו מחקרים שקובעים את זה.

יום הנראות הביסקסואלית (צילום: שאטרסטוק)
יום הנראות הביסקסואלית (צילום: שאטרסטוק)

לחשוב שהאדם הביסקסואלי שאתה מכיר נמשך לכל דבר שזז

משיכה מינית ליותר ממגדר אחד לא אומרת שאנחנו נמשכים לכל אחד. לביסקסואלים יש העדפות אישיות כמו לכל אדם אחר. נכון שזה נשמע מובן מאליו? יופי, תישארו עם המחשבה הזאת ותפסיקו להיות מופתעים כשאנחנו לא נמשכים למישהו.

לנסות להזרים אישה ביסקסואלית לשלישיה

אלא אם היא הביעה רצון מפורש לכך, הסיכוי שאישה ביסית שהכרת הרגע תרצה לזרום אתך לשלישיה זהה לסיכוי שהמשפט של ביבי יסתיים מהר ובלי עיכובים. משיכה מינית ליותר ממגדר אחד לא אומרת שאנחנו רוצות לשכב עם כל המגדרים בבת אחת. אנחנו לא פנטזיית פורנו שנוצרה במיוחד עבורך. תתבגר.

לנסות להזרים גבר ביסקסואל לשלישיה

לא, זה לא לגיטימי גם עם גברים.

לא, אנחנו לא הפנטזיה שלכם.ן על שלישיה (צילום: שאטרסטוק)
לא, אנחנו לא הפנטזיה שלכם.ן על שלישיה (צילום: שאטרסטוק)

בני ובנות זוג שחוששים שימאס לנו

"ומה אם תרצי להיות עם גבר פתאום?, "ומה עם תרצה להיות עם אישה?" – אין ביסים שלא ניהלו את השיחה הזאת עם בני ובנות זוגם ואני תוהה – למה? אנשים סטרייטים, נשים לסביות וגברים הומוסקסואלים לעולם לא מחליפים בני זוג? כשהמשפט הזה עומד לכם על קצה הלשון תהיו ערים לעובדה שהוא מבטא את הנחות המוצא שלכם על ביסים – שאנחנו לא נאמנים, נוטים יותר לבגוד או כמו שצועקים ברחוב: שרמוטות.

להאשים ביסקסואלים שהם עוברים כסטרייטים – ולהפך

אישה ביסקסואלית שיוצאת עם גבר וגבר ביסי שיוצא עם אישה אוטומטית יואשמו שהם עוברים כסטרייטים. גם ההפך נכון, גבר ביסקסואל שיוצא עם גבר יואשם כ״עובר כגיי״. אישה תואשם שהיא עוברת כלסבית. אי אפשר לנצח במשחק הזה, אז בואו פשוט נפסיק לשחק אותו. תודה.

אתה דווקא לא נראה. דגל הגאווה הביסקסואלית (צילום: שאטרסטוק)
אתה דווקא לא נראה. דגל הגאווה הביסקסואלית (צילום: שאטרסטוק)

"אבל אתה יכול להיות עם אישה, אז פשוט תהיה עם אישה"

אם היינו רוצים עצות מסטרייטים על איך להיתפס יותר סטרייטים בחברה היינו מבקשים. חבל, אבל משיכה מינית לא עובדת ככה. זה תקף גם לנשים כמובן מגברים סיס שלא מבינים בשביל מה אנחנו צריכות את זה.

אין צורך להעניק נראות מיוחדת לקהילה הביסית כי היא מאוד קטנה

מדובר באחד המיתוסים המרגיזים המשמשים למחיקה פנים קהילתית. מחקרים שהתבצעו החל מ-2007 העריכו מספרים שנעים בין רבע לחצי מהקהילה הלהטב״קית מזדהים כאנשים ביסקסואלים. תתמודדו עם זה.