נשבר הביסקוויט: שמישהו יעיר את השופטים של "מאסטר שף"

"מאסטר שף" מתעקשת לוותר על המרכיב הכי חשוב בריאליטי, אותו אחד שעשה לגורדון רמזי את הקריירה. הפרק האחרון היה הזדמנות פז לתיקון

מתוך "מאסטר שף"
מתוך "מאסטר שף"
6 באוגוסט 2019

בעונה הרביעית של "מאסטר שף", אי שם ב־2014, נחשפה התרמית הגדולה שלה. המתמודד שלמה עזרן הגיש בשלב מתקדם מאד בתכנית צלחת לבנה ובה פלחי מנדרינה מונחים על שלושה סוגי שמנים ושבבי קרח. "אני מגיש להם קונספט, לא אוכל", הצהיר ברצינות תהומית. "יש כאן ניסיון נועז לרעיון שהוא לגיטימי, אבל זה לא מספיק מנומק על הצלחת כדי שזאת תהיה מנה", ניתח בכובד ראש השף חיים כהן את המנה המונחת בפניו. "הריקות פה היא גדולה ממה שיש", חידד איל שני. ואז חתך בהחלטיות רושפלד, שניהל ביף מתמשך עם המתמודד: "חבר'ה, ברושפלדית קוראים לזה בלוף". את המתכון למנה, אגב, תוכלו למצוא באתר מאקו. נשבעת.

אלא שבפרק ששודר אמש (שני) כבר לא היה מי שיזעם על הצלחת. בפרק החסות המסורתי נדרשו המתמודדים להכין שתי מנות שהמרכיב העיקרי בהן הוא פתי בר – אחת מתוקה ואחת מלוחה. המתמודד יותם ארונוביץ החליט להכין טרמיסו, אלא שכשלים כאלה ואחרים הביאו אותו להגיש לשופטים צלחת עמוקה מלאה בקציפה נפולה, מעין מרק לבן ודליל, ובו טבולים בבדידות מכמירת לב ארבעה ביסקוויטים מרוחים בשוקולד.

מנת הביסקיוויטים המתוקה של יותם (מתוך "מאסטר שף")
מנת הביסקיוויטים המתוקה של יותם (מתוך "מאסטר שף")

בשלב זה כבר חיככתי ידיים בהנאה, חשבתי לעצמי שהנה, אולי זה מה שסוף סוף יוציא מהשופטים את הגורדון רמזי החבוי בהם. קצת צעקות, איזו הטחת צלחת נחמדה, עלבון צורם לרפואה. אבל כלום. ארבעת השופטים הקדישו את כל תשומת ליבם המנומנמת למנה המלוחה והיותר מוצלחת, ופטרו את הכישלון הקולינרי בהערה סתמית. נס גלוי, יותם ניצל מהדחה.

"מאסטר שף" היא תכנית טובה ומהנה. היא גם זכתה לשחקן חיזוק משמעותי בדמותו של השף ישראל אהרוני, שפטר אותנו מהטרלול של רושפלד ("אתה לא גאון, אני גאון") והחליף אותו בהרבה דברים טובים, בהם הפשטה תדירה של איל שני מפלפוליו המפותלים. אבל מסיבה עלומה היא מתעקשת לוותר על המרכיב הכי חשוב בריאליטי: רגש פראי ולא מרוסן. הרי מה היה נשאר מ"משחקי השף" בלי אסף גרניט שבועט בפחים, או מ"האח הגדול" בלי אובדן העשתונות היומי? כמה רחוק היה מגיע רמזי בלי הביפים שמצנזרים את התקפי הזעם שלו על מתמודדים?

יכול להיות שאלו סימני השחיקה שהותירו שמונה העונות בשופטים, או אולי זאת העובדה שאנחנו מדינה קטנה ואף אחד לא רוצה לקחת את תפקיד הביצ'. אחרי הכל, לכל אחד מהשופטים יש עסקים ומי רוצה להסתבך עם דימוי סדוק? עדיפה להם הגישה הפמיליארית־גן ילדימית המטפחת. העונה הנוכחית של "מאסטר שף" סובלת מעודף סוכר, סליחה על הקלישאה. אנחנו נישאר כי אנחנו מכורים, אבל בחייאת, שמישהו יעיר את השופטים.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"