שרשרת אנושית של מפגינים מחר בתל אביב: "נתניהו הולך. נקודה"

לא נוותר. שרשרת אנושית של 60 ק"מ בהונג-קונג, אוגוסט 2019 (צילום: שאטרסטוק)
לא נוותר. שרשרת אנושית של 60 ק"מ בהונג-קונג, אוגוסט 2019 (צילום: שאטרסטוק)

מחר: שרשרת אנושית של מפגינים תתפרש לאורך צירי התנועה המרכזיים בעיר ותאפשר לתושבים להפגין בביטחה ליד ביתם. אלון מזרחי, מיוזמי אירוע המחאה, רוצה לומר כמה דברים לפני זה \\ טור אישי

7 באוקטובר 2020

>> כל הפרטים על השרשרת האנושית מחר – כאן. התוואי הזמני שלה ינוע מצפון אבן-גבירול ועד יהודה הלוי, ממכללת לוינסקי לדרך נמיר ודרך בגין עד לדרך השלום, ומקפלן עד לעומק גבעתיים. קווי שרשרת נוספים צפויים להצטרף ב-24 השעות הקרובות, כדאי להתעדכן בעמוד האיוונט.

אין צורך להתייחס לכל הרעשים שעולים מכל מוקדי הסחת הדעת בישראל. במציאות הישראלית יש רק דבר אחד חשוב שקורה: נתניהו הורג את ההורים והקרובים המבוגרים שלנו, מחריב את העתיד הכלכלי וההווה הרגשי והפוליטי שלנו ומחבל אנושות בעתיד הילדים שלנו, וביכולת של המקום הזה להתקיים כמרחב פוליטי ואנושי מתפקד.

והוא עושה את כל זה כי הוא חייב להישאר בשלטון כדי לא לעמוד למשפט. וכדי להישאר בשלטון הוא חייב להפעיל הסתה וטירוף מערכות 24/7. הוא חייב להיות כבול לבריתות אפלות עם שותפיו בקונספירציה גלויה נגדנו, אזרחי המדינה הזו. הוא חייב לתחבל, לשר, להסית, להוליך שולל, לתמרן. הוא חייב להרוס ולבלבל ולייאש אותנו. ככה הוא נלחם על חייו.

אני עוזר לארגן את ההפגנה הזאת מתוך נחרצות שהיא תהפוך למודל הפעולה של ההתנגדות הישראלית. אנחנו נצא ונוציא מליון ישראלים לשרשרת אנושית שתימשך ממטולה עד אילת, דרך כל כביש וכל יישוב

למה לא אמרתם שהכי טוב קל"ב. "מחאת הקילומטר" במוצ"ש בכיכר רבין (צילום: ג'ק גואז\גטי אימג'ס)
למה לא אמרתם שהכי טוב קל"ב. "מחאת הקילומטר" במוצ"ש בכיכר רבין (צילום: ג'ק גואז\גטי אימג'ס)

אבל כל זה לא חשוב בכלל ולא מעניין בכלל, בגלל שבכוחנו להוריד אותו מהשלטון. ואנחנו נוריד אותו מהשלטון על ידי יצירת מחאה אזרחית כל כך מקיפה וכל כך חריפה שהכפופים לו והשותפים שלו יילכו אליו ויגידו לו: אתה חייב ללכת. אתה הורס את המדינה והורס אותנו, והמפגינים האלה לא יזוזו עד שאתה תלך.

אנחנו יכולים להוריד אותו מהשלטון, ואנחנו נוריד אותו מהשלטון אם נבין את זה ואם נגלה טיפה עקשנות ואחריות כלפי עצמנו וכלפי הסביבה האנושית שלנו. אנחנו צריכים להישבע לעצמנו שאנחנו נוריד אותו. שאין מצב שהוא יישאר ראש ממשלה אחרי מה שהוא עשה ועושה. אין מצב. לא יהיה.

כשזאת השבועה הפנימית, הטינופת שיוצאת מבלפור, בלבולי המוח והסחות הדעת, בכלל לא מעניינים. לא צריך ולא מעניין להתייחס. יש לנו פוקוס. אנחנו רוצים אותו בחוץ – והוא יהיה בחוץ. ועד שהוא יהיה בחוץ לא תהיה כאן מדינה מתפקדת. אין דיאלוג, אין ויכוח, אין שיחה, אין הבנות. נתניהו – בחוץ. נגמר.

"אם הם רוצים לעצור אותנו – שיתחילו לבנות תאי מעצר למיליון ישראלים" (צילום: ג'ק גואז\גטי אימג'ס)
"אם הם רוצים לעצור אותנו – שיתחילו לבנות תאי מעצר למיליון ישראלים" (צילום: ג'ק גואז\גטי אימג'ס)

ביום חמישי תיערך הפגנת שרשרת אנושית לאורך הצירים הראשיים של העיר תל אביב – אבן גבירול, נמיר ודיזינגוף, ולתוך גבעתיים. אני עוזר לארגן אותה, מתוך נחרצות שהיא תהפוך למודל הפעולה של ההתנגדות הישראלית. אנחנו נצא ונוציא מליון ישראלים לשרשרת אנושית שתימשך ממטולה עד אילת, דרך כל כביש וכל יישוב. אנחנו נכריח את המנגנון המסואב והמושחת של הליכוד ללחוץ החוצה את נתניהו כמו אתם יודעים מה.

אנחנו הכוח. זה מעבר למחלוקת פוליטית – זה עניין עקרוני והוא בנפשנו ובשורשי קיומנו. המשך כהונת נתניהו לא יקום ולא יהיה. ואם הם רוצים לעצור אותנו – שיתחילו לבנות תאי מעצר ומחנות ריכוז למליון ישראלים. כי אנחנו לא נפסיק. לא נפסיק. לא נפסיק. שומעים? לא נפסיק. אין חיים נורמליים תחת רודן מסית מפקיר מושחת. אין ולא יהיו לעולם. נתניהו הולך. נקודה.