שידורינו יתחדשו: 52 סדרות מקור ישראליות שיגיעו למסך השנה

הטלוויזיה הישראלית אמנם עומדת בפני משבר, אבל עוד מוקדם להספיד אותה. הנה הפקות המקור שיעלו ב־2019 ויעשו הכל כדי לא להשאיר אתכם עם השלט ביד

"רק להיום" (צילום: ורד אדיר, באדיבות yes)
"רק להיום" (צילום: ורד אדיר, באדיבות yes)
20 במרץ 2019

סקירת הפקות המקור של 2019 תופסת את תעשיית הטלוויזיה הישראלית במשבר חסר תקדים, וכולם מקצצים: כפי שפורסם ב־Time Out, קשת מתמודדת עם כישלון הפקת הענק "2025", רשת התאחדה עם ערוץ 13 ולא תרחיב את מדף ההפקות השנה, yes ו־HOT מאבדות לקוחות ונטפליקס וסלקום TV, הפועלות במרחב האינטרנטי החופשי, אינן מחויבות לתוכני מקור. אבל סוף העולם עוד לפנינו, ובינתיים גופי התקשורת עמלים על תכנים חדשים ומסקרנים וכן על עונות המשך של סדרות מצליחות. הנה מה שמחכה לנו השנה.

yes
פאודה – עונה 3

המניות של "פאודה" נוסקות לשמים: העונה השלישית פותחה עוד לפני ששודרה קודמתה, בניו יורק טיימס עפים עליה ונטפליקס קטפה את היוצרים, אבי יששכרוף וליאור רז (אחד מפירות הרומן הזה הוא סדרת דרמה חדשה בפיתוח בשם "Hit and Run").

כעת יחידת המסתערבים הכי לוהטת חוזרת לצעוק לנו בסלון כדי לפגוע בתשתית החמאס בגדה, ולהגיע לראש הזרוע הצבאית של הארגון ברצועה. לצורך כך דורון (ליאור רז) מושתל בכפר באזור החברון, עובד כמאמן איגרוף ונקשר לצעיר פלסטיני (עלא דקה), שאביו הוא במקרה בכיר בחמאס. לקאסט תצטרף מארינה מקסימיליאן שתגלם ראש דסק עזה בשב"כ.

תאג"ד – עונה 2

החיילים ששרדו את העונה הראשונה ארזו את תיקי הרחצה ועלו לתפוס קו ברמת הגולן – אזור חם עם פצועים סורים, חיילי או"ם מושחתים ובוסים חדשים – חברי צוות טיפול נמרץ צבאי. החבורה הירוקה תיחשף לפצועים שמנסים לברוח מהתופת בארצם, לאנשי משרד הביטחון שמנצלים את הכאוס כדי לבנות תשתית מודיעין בסוריה ולעוד דרמות כטוב לבו של היוצר, ציון רובין.

סדרות נוספות שימשיכו לעונה חדשה ב־yes: "כבודו", "הנוכלות" עם אילן פלד ויעל פוליאקוב, "השוטר הטוב" – עונה 3, "הבוזגלוס" – עונה 3, "רון" – עונה 3.

רק להיום

דרמה שכתב וביים הקולנוען ניר ברגמן לצד רם נהרי, המתרחשת בהוסטל שיקומי שבו מטופלים אסירים. כל יום נבחנת מחדש השאלה אם יחזרו הביתה או לכלא, והם מצדם רק מנסים לעבור את היום נקיים. בהפקה מספרים כי הסדרה היא תוצר של תחקיר מעמיק, וכי חלק מהמשתתפים אינם שחקנים אלא אסירים לשעבר. על המצלמה – גיא רז, שצילם גם את "על הספקטרום" ויתרום את הסגנון המיוחד שלו לסדרה.

"רק להיום" (צילום: ורד אדיר, באדיבות yes)
"רק להיום" (צילום: ורד אדיר, באדיבות yes)

המדובב

עם קאסט שכולל את עמוס תמם, אניה בוקשטיין וציפי שביט, אין לנו מושג למה לצפות מדרמת הפשע הזאת: אסא (אור בן מלך) משתחרר מוקדם מהכלא תמורת התחייבות שימשיך להיות מדובב בשירות המשטרה. הוא משתמש בכישוריו כדי לצאת למסע נקמה בחברי הילדות שלו, שהיה להם חלק בכניסתו לכלא והיום הם שותפים בעסקיו המפוקפקים של אחיו. במשטרה לא יודעים שהוא חבר שוב לעולם העברייני ועומד מול ראש משפחת פשע מהצפון.

"המדובב" (צילום: נטי לוי, באדיבות yes)
"המדובב" (צילום: נטי לוי, באדיבות yes)

תום יער עושה דמויות

אחרי שעשתה את שביל ישראל וחזרה להשלים בגרויות, תום יער מקבלת סוף סוף תוכנית מערכונים משלה. הבעיה: היא מורכבת מהחוליה החלשה בתוכניות שלה – הדמויות במעברונים (אסי הבוטנאית, תעשי לנו חבצלת הרים!). יתארחו גם קומיקאים מהשורה הראשונה, ככה מבטיחים לנו לפחות.

על מדף הדוקו:
"דיין – המשפחה הראשונה" – ענת גורן מגוללת את סיפורה של השושלת הכי ישראלית, ששורשיה שזורים בסיפורה של המדינה.

"טיפה של אור: אביתר בנאי מחפש תשובה" – הבמאי המוערך דורון צברי תיעד את מסעו גדוש הסתירות של אביתר בנאי.

"טיפה של אור: אביתר בנאי מחפש תשובה" (צילום: ורד אדיר, באדיבות yes)
"טיפה של אור: אביתר בנאי מחפש תשובה" (צילום: ורד אדיר, באדיבות yes)

הוט
בוגד

תעלומת המטוס המלזי הולידה לא מעט ספקולציות, ובאופן לא מפתיע – גם סדרה חדשה. רון לשם ("אופוריה") ועמית כהן ("כפולים") יצרו את "בוגד", דרמת מתח וריגול שמייבאת את הפרשה לישראל. מטוס ישראלי נעלם בין תל אביב לבנגקוק, ופתרון התעלומה מסתתר בין זהויות 300 הנוסעים שעליו. החקירה מסתעפת אל בתי הנוסעים, משפחותיהם ומכריהם, והכל משתנה כשלצוות החקירה מצטרף חוקר חדש שמשפחתו הייתה על המטוס – לשעבר איש שטח בכיר בשב"כ שנפלט מתפקידו בעקבות תאונה שהותירה אותו עיוור.

החולמים

מייסלון חמוד – שסרט הביכורים שלה, "לא פה לא שם", זכה להצלחה בינלאומית – מגיעה לכבוש את המסך הקטן. במרכז "החולמים" עומדים שלושה חברים – קייס, וורדה וסאלח, סטודנטים ערבים־ישראלים שחולקים דירת שותפים בתל אביב. למרות מסלול החיים שבחרו, הרחק ממשפחותיהם ומהקהילות מהן יצאו, הם מסתבכים עם משפחת פשע פלסטינית שמציעה להם עסקת סמים בעלת פוטנציאל גדול בסצנת האנדרגראונד הפלסטינית. הפיתוי הכספי גובר על ההתנגדות הראשונית אבל הם נכשלים ומסתבכים, עד שהם מוצאים פתרון שיהפוך לרגע מכונן בסצנה התרבותית בישראל.

שבאבניקים – עונה 2

הקומדיה שומרת המצוות של אלירן מלכה, שעונתה הראשונה זכתה להצלחה רבה, חוזרת אל אבינועם (דניאל גד), גדליה (אורי לייזרוביץ'), מאיר (ישראל אטיאס) ולייזר (עומר פרלמן), שנפלטו מהישיבה. עכשיו הם יוצאים לעולם הגדול, זאת אומרת לביתה של סבתו המנוחה של לייזר ברחוב חילוני בירושלים. כמובן שאף ישיבה לא מוכנה לקבל אותם, אז הם מחליטים להקים אחת משלהם.

"שבאבניקים" (צילום: אוהד רומנו)
"שבאבניקים" (צילום: אוהד רומנו)

צל של אמת – רוצח כביש החוף

יוצרי "צל של אמת – מי רצח את תאיר ראדה?" חוזרים לעונה שנייה שתעסוק הפעם בפרשת רוצח כביש החוף. בוקר אחד בשנת 1974 נמצאה גופת צעירה בחולות קיסריה, עירומה ועל צווארה כרוכה חזייה. היא זוהתה כחיילת רחל הלר שיום קודם תפסה טרמפ, נאנסה, נרצחה והושלכה בצד הדרך. המשטרה עצרה והאשימה את עמוס ברנס, צעיר מאשדוד שהכיר את הלר, אלא שאז החלו להתגלות עוד ועוד גופות ברדיוס של עשרה ק"מ ממקום הרצח הראשון, כולן נאנסו ונחנקו למוות. המשטרה דבקה בהאשמות נגד ברנס, עד שגורמים בצוות החקירה חשפו את הכשלים שבה והוא זוכה, אבל הרוצח האמיתי מעולם לא נמצא.

ירושלים

סדרה היפר ריאליסטית המתרחשת בעיר העתיקה בירושלים, שבה מת איש דת שהיווה איום על הסטטוס קוו השברירי. חוקרת שמגיעה לפתור את התעלומה חושדת באמיר, קצין המשטרה שאחראי על שמירת השקט במקום. כעת הוא החשוד העיקרי אך כוחות גדולים ממנו פועלים מתחת לפני השטח כדי להבעיר את האזור.

אודיסיאה

ירושלים מככבת השנה: מאור זגורי חוזר אלינו עם עוד יצירה מצופה לצד חברו לכתיבת "זגורי אימפריה", אורי וייסברוד, והתסריטאי נאייף חמוד. במרכזה עומד זהר, נער לפני גיוס, ירושלמי, מזרחי ופטריוט שמת להיות לוחם מג"ב, אלא שעוד בבקו"ם מעיפים אותו. הנער הלאומני שטוף ההורמונים מתחיל לעבוד באולם האירועים אודיסיאה הממוקם בין מזרח ירושלים למערבה. מהר מאד זהר הופך חיוני וסוג של בן עבור מנהל האולם שרלי, שמפריד בין אנשי הצוות היהודים והערבים, שולט בהם ומנתב את המתח הגזעי לצרכיו. כשזהר מקבל עוד כוח לידיים, היחסים עם אביו החורג מתערערים וגם הסטטוס קוו בין חברי הצוות. עכשיו לכו תעשו שמח באמצע המלחמה.

לאבד את אליס

סיגל אבין ("בלתי הפיך" וטלנובלות ישראליות חקוקות היטב, בהן "לחיי האהבה" ו"טלנובלה בע"מ") הלכה הפעם על מותחן פסיכולוגי במשקל כבד. אליס גינור, קולנוענית בשנות ה־40 לחייה, מרגישה תקועה, זקנה וקטנה ביחס להצלחה של בעלה, והשחיקה מגידול שלוש בנותיהן נותנת את אותותיה. אלא שאז נכנסת לחייה סופי, תסריטאית בת 20, שמבקשת ממנה לביים סרט שכתבה. המפגש הזה מעורר את אליס, מקצועית ומינית, והיא נשאבת אל עולמה ההרסני.

הקיבוצניקים

קבוצת חברים בני 30 שגדלו יחד בקיבוץ מגיל אפס מתפצלים כל אחד לחייו, באופן טבעי. אלא שעכשיו הקיבוץ מתפרק והם נאלצים לחזור להיות בקשר. הם חוזרים לגור יחד – ממש כמו בבית הילדים – אלא שהפעם התפאורה היא האנגר תעשייתי בדרום תל אביב. משתתפים: רועי ניק, דינה סנדרסון, ליהי קורונובסקי, דניאל סבג, יניב ביטון, יוסי צברי, שי אביבי, מירי אלוני ועוד.

"הברווזון המכוער"

יוצרי "אורי ואלה" חוזרים לעונה שנייה וקצת אחרת, שתשים במרכז את דמותו של צוקי השף־סלב (פבלו רוזנברג). אחרי גירושים לא זוהרים הוא מוצא אהבה חדשה ונראה שהכל מתחיל להסתדר, אלא שהריאליטי בישול שבו הוא משתתף כבר לא מספיק כדי להחזיק את המסעדות הכושלות שלו, והאימפריה שלו מתחילה לקרוס. במקביל גרושתו, הסובלת מדיכאון, עוברת לגור עם הזוג הטרי, והאופטימיות של צוקי עומדת למבחן אמיתי.

נטע

בדיוק הנטע שעולה לכם בראש. דוקו־ריאליטי על זוכת אירוויזיון 2018, מסעותיה מסביב לעולם והמסלול שהיא עושה בדרך להיות כוכבת פופ בינלאומית. לאוהבי הז'אנר והברזילי.

עוד סדרות חדשות: "מטומטמת" עונה; "בתולות" עונה 3; "נחמה" – דרמה קומית מאת רשף לוי; "מג"ב" – דרמת אקשן החושפת מיהם לוחמי משמר הגבול, של הבמאי מני יעיש; "JUDA" עונה 2.

קשת 12
סיבוב שני

מירי מסיקה – שעד עכשיו פרטה את תעודת המשחק שלה בעיקר בתיאטרון – חוזרת לטלוויזיה ללא תמיכתם של כיסאות שופטים מוזיקליים. ב"סיבוב שני", שלאחרונה סיימה להצטלם, היא וגפן ברקאי ("פוקסטרוט") יגלמו בני זוג שביניהם מפרידות די שנים כדי שייאלצו להתמודד עם סביבה שאינה מוכנה לקבל אותם יחד. יוצר: רועי עידן ("כפולה", "נויורק"). שחקנים: רבקה מיכאלי, רמי הויברגר, יואב לוי, יעל לוונטל, איתי זבולון ודוד שאול.

הקבר

יוצר "בשבילה גיבורים עפים", עומרי גבעון, מנסה את כוחו בדרמת מתח ומסתורין שכבר נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים ותתחיל להצטלם בקרוב. העלילה מתחילה ברעידת אדמה בצפון הארץ, החושפת בור גדול בשמורת טבע ובתוכו שלושה שלדי אדם. הגילוי מעורר סערה בכל המדינה ותושבי האזור הסקרנים מבקשים לחקור את מקורו. שחקנים (רשימה לא מלאה): נדב נייטס, דניאל גל, רימונד אמסלם, צחי הלוי, ליאנה עיון ואורטל בן שושן.

הנחלה

לקומדיה החדשה של קשת יש כבר לפחות שתי נקודות זכות: שני כהן ("ארץ נהדרת") ונלי תגר ("האחיות המוצלחות שלי"). בעצם יש עוד אחת – אסף בייזר ונטלי מרכוס (שניהם מיוצרי "היהודים באים"), שיצרו את הסדרה לצד הקומיקאי ארז שלם.

אריק (שלמה בראבא), חקלאי וממייסדי מושב מעלה השלושה בגליל, מגדל אבוקדו וחי את החלום הציוני. זאת אומרת, את מה שהיה בעבר החלום הציוני והיום הפך לבור כלכלי מתסכל. אם זה לא מספיק – ומה יותר ישראלי מזה? – שלושת הילדים שלו חזרו הביתה אחרי שלא הסתדרו בעולם הגדול.

עוד סדרות חדשות בקשת 12: "בת אל הבתולה", הגרסה הישראלית של "ג'יין הבתולה"; "צומת מילר"; "להיות איתה"; "סברי מרנן"; "מאסטר שף"; "נינג'ה ישראל"; "MKR המטבח המנצח"; "מועדון לילה"; "מונית הכסף".

רשת 13
משחקי השף

עונה חדשה לריאליטי הבישול המשובח עם אסף גרניט, מושיק רוט ויוסי שטרית, בהנחייתה של מירי בוהדנה. מלאו את המקרר.

קובי וליטל (שם זמני)

קובי מימון וליטל שוורץ מנסים לצלוח את גיל 40 בשלום במסע דוקו קומי שבו הם ינסו להבין איפה טעו ואם יש דבר כזה אושר.

נבסו

עונה שלישית לסדרה שאת שמה אתם הוגים לא נכון (אחת ולתמיד: Nevsu). סיטקום שעוסק בפרסומאי ממוצא אתיופי הנשוי לפולנייה, ולשניים ילדה משותפת. המשפחה המורחבת כמובן שוחה בדעות קדומות, וכל מפגש שלהם גורם לנו להיזכר ב"סברי מרנן".

לה פמיליה

עונה שלישית לסיטקום בכיכובם של רותם אבוהב ומריאנו אידלמן. משפחת גרנות מתגוררת בעיר האורות מודיעין, ובראשה עומדים עורכת הדין חגה ורמי. לשניים ארבעה ילדים, וההורים מתמודדים עם השחיקה שבגידולם, משבר גיל 40 והקשר הרומנטי הדועך. בין לבין הם נפגשים עם הפסיכולוג שלהם, נורמן עיסא.

עוד סדרות חדשות ברשת 13: "המתנחל" – עונת בחירות לסדרה של חנוך דאום; "שרון ורני בע"מ" – תוכנית האירוח החדשה של רני רהב ושרון גל; "שנות ה־80" – עונה חמישית.

סלקום TV

משיח – עונה 2

שמחה, צהלולים ובורקסים חמים ונקיים – אודי כגן ודנה פוליג מחזירים לנו את "משיח" לעונה שנייה בכיכובם של כגן, דאנה איבגי, אבי קושניר ועמית איצקר. הסדרה, שהחלה כסדרת רשת, היא שיתוף פעולה של קשת וסלקום TV, והעונה הראשונה זכתה לביקורות מעולות. שלא ייגמר לעולם.

"משיח" (צילום: מיכל אפרתי)
"משיח" (צילום: מיכל אפרתי)

פרטנר TV (ערוץ טדי)
שרופים

עונה שנייה לסדרת האוהדים המלווה שלושה אנשים שנולדו בכתום־לבן – דורון בן דוד ("פאודה"), יוסי צברי ("נפלת חזק") וגולן יורקביץ', שמכניסים את הצופים אל השריטות העמוקות של מועדון הכדורגל, האמונות התפלות של האוהדים השרופים ושלל פינות שמעניינות חובבי כדורגל. פרקי העונה הראשונה היו בפורמט קצרצר, והפעם נקבל אותם בפרקים של 20־30 דקות.

"שרופים" בערוץ טדי (צילום: יח"צ)
"שרופים" בערוץ טדי (צילום: יח"צ)

קיפ דה צ'יינג'

גדי וילסרצ'קי חוזר להציק לנהגי מוניות עם שאלות ידע כללי וינסה להוציא מהם עוד סיפורים הזויים על נוסעים. מכיוון שאשכרה מדובר בשעשועון טריוויה, כל תשובה נכונה תזכה את הנהג בכסף.

"קיפ דה צ'יינג" בערוץ טדי (צילום: יח"צ)
"קיפ דה צ'יינג" בערוץ טדי (צילום: יח"צ)

עוד סדרות בערוץ טדי: "המופע של אלעד לוי"; "סחילנד"; אוי זה נהדר".

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד