יאללה בינג'ליטו: הסדרות הספרדיות הכי טובות בנטפליקס

האמריקאים למדו לקרוא כתוביות ואנחנו מרוויחים: הטלוויזיה דוברת הספרדית פורחת עם שפע של סדרות מקוריות - הנה האוצרות שפספסתם בנטפליקס

2 בדצמבר 2019

פקיטה סאלאס (Paquita Salas)

אחד האוצרות החבויים של נטפליקס וקאלט בהתהוות. מוקומנטרי קורע מצחוק על פקיטה סאלאס, סוכנת שחקנים מהניינטיז שמחפשת את הכוכב הבא שלה. סאלאס קצת דומה למירי פסקל בהומור האגרסיבי, הישיר והמוחצן שלה, לגמרי בקטע טוב. הסדרה התחילה את דרכה ב־2016 כסדרת רשת, נרכשה על ידי נטפליקס וחודשה לשלוש עונות. מומלצת בעיקר לחובבי ההומור המקרינג' ולכל מי שמכיר בעל פה פרקים שלמים של "המשרד" ו"מחלקת גנים ופארק".

בית הפרחים (La casa de las flores)

"בית הפרחים" מציגה: דרמה משפחתית לא מעיקה. כן, גם אנחנו התקשינו להאמין בהתחלה. באמצעות צבעוניות קאמפית ומסחררת ואווירה שלא לוקחת את עצמה יותר מדי ברצינות, הסדרה המקסיקנית הזו מוכיחה שיש דבר כזה אופרת סבון כיפית. ורוניקה קסטרו, שחקנית אגדית עוד בחייה, מככבת בתפקיד הראשי לצד שחקנית הקולנוע המקסיקנית המצליחה והאקטיביסטית ססיליה סוארס. כל פרק נקרא על שם פרח בעל משמעות, כך שאפילו תרגישו שלמדתם משהו חדש (מי ידע שטוליפ מסמל תקווה?).

מלכת הדרום (La Reina del Sur)

"שובר שורות" קטן על "מלכת הדרום", העוקבת אחר תרזה מנדוזה (קייט דל קסטיו) רבת התושיה המפלסת את דרכה בעולם הפשע הגברי, ומטפסת במעלה קרטל סמים עצום בספרד.
הסדרה עלתה לאוויר ב־2011 וזכתה להצלחה כל כך גדולה, שב־2016 היא קיבלה רימייק באנגלית בכיכובה של אליס בראגה ("עיר האלוהים"). העונה הראשונה מבוססת על הספר המצליח של ארטורו פרס רוורטה באותו השם, ואילו העונה השנייה צולמה אחרי שמונה שנים ובתקציב גדול יותר, שהפיק סצינות יפהפיות ולוקיישנים מטורפים.

מועדון העורבים (Club de Cuervos)

טרגדיה משפחתית מחברת מחדש בין שני אחים, צ'אבה הפלייבוי חסר האחריות ואחותו איזבל הוורקוהולית, שנאבקים ביניהם על האימפריה המשפחתית: קבוצת הפוטבול השנואה ביותר במקסיקו. כל זה קורה על רקע ביקורת תרבותית שנונה שלא הולכת לאיבוד בתרגום והומור ספציפי שלגמרי עובד, גם אם לוקח קצת זמן להתרגל אליו.

נערות הכבלים (Las Chicas del Cable)

שנות ה־20 לא היו תקופה מדהימה עבור נשים, מלבד אספקט אחד: הבגדים. ממלכתנו עבור רגע כזבוב על קיר המלתחה של "נערות הכבלים"! הדרמה הספרדית הראשונה שהפיקה נטפליקס עוקבת אחר ארבע נשים שמתחילות לעבוד כמרכזניות בחברת תקשורת מודרנית. אבל למרות שהטכנולוגיה מתקדמת, החברה מסביב הרבה פחות, וסודות העבר שרודפים את הגיבורות מאיימים לחבל בהתחלות החדשות שלהן.

Go! Live Your Way

חלומות גדולים, אודישנים גורליים וכמובן תככים ומזימות לרוב בבית ספר פרטי לאמנויות הבמה. "פיץ' פרפקט" פוגשת את "GLEE" בהפקה קיטשית וצפויה שמספקת אסקפיזם טהור, שתוכלו לראות עם האחים הקטנים או האחיינים שלכם בלי רגשות אשמה.

אליטה (Élite)

קצת כמו "ריברדייל" האמריקאית, גם "אליטה" הנוצצת מציצה אל עולמם של ילדים עשירים בבית ספר פרטי, הפעם בספרד. גם כאן תמצאו תעלומות רצח מסתוריות השזורות באלמנטים מוכרים של סדרות טינאייג'רים, כמו דילמות מוסריות, לחצים חברתיים, פערים כלכליים וכמובן סיפורי אהבה בלתי אפשריים. זו אחת הסדרות המצליחות של נטפליקס, עם יותר מ־20 מיליון צופים ברחבי העולם, והעונה השלישית תגיע ב־2020.

בפנים (Vis a vis)

לכל מי שמסתובבת עם חור בלב בצורה של "כתום זה השחור החדש", הגרסא הספרדית המצוינת תמלא את החסר. היא אמנם לא מעתיקה את "כתום" באופן רשמי, אבל קשה שלא לזהות דמיון לקו העלילה המרכזי. במקום פייפר צ'פמן יש כאן את מקרנה פריירו (מגי סיוונטוס המעולה) שמסתבכת בגלל אהבה ונכנסת אל העולם האפל והמפחיד של בית כלא לנשים בספרד. הסדרה סוחפת לא פחות מאחותה הגדולה והאמריקאית, ומלאה גם היא בדמויות שקל להתאהב בהן, תסריט שנע בין העבר להווה והפתעות ללא סוף. למכורות שמתגעגעות: אל תדאגו, הספין אוף בכיכובה של סיוונטוס יגיע לנטפליקס ב־2020.

קרימינל (ספרד)

הפורמט של "קרימינל" מביא את אותו חדר חקירות בארבעה מקומות שונים בעולם, כשבכולם מתקיימים משחקים פסיכולוגיים מורכבים בין הנאשמים לחוקרים. הגרסא הספרדית מצטיינת במיוחד בעלילות מפתיעות וקאסט שכולל את השחקנים הגדולים ביותר בספרד, דוגמת כרמן מאצ'י. כסיסת ציפורניים אינסטנסיבית צפויה לכל מי שבוחר בבינג' הקצר.

למקרה שחזרתם מחופשה במאדים

נרקוס

האובססיה הקולקטיבית לפושעים העומדים בראש אימפריות רשע הגיעה לשיאה ב"נרקוס" המצליחה, שמביאה את סיפורו של פבלו אסקובר. פיצוצים מפוארים, מרדפים משטרתיים והמון המון סמים באחת מהסדרות האלימות והמתגמלות של נטפליקס.
למתקדמים: "נרקוס מקסיקו", שמתמקד בסיפור ההיסטורי של קרטלי הסמים במקסיקו.

בית הנייר

לא באמת צריך להציג את "בית הנייר", אחת הסדרות המצליחות ביותר בעולם בשנים האחרונות. שוד שהסתבך ואסטרטגיות פשע למכביר, סרבלים אדומים ומסכות דאלי שכבר הפכו לתלבושות איקוניות ופריט מאסט האב בכל מסיבת פורים שמכבדת את עצמה, וכמובן מתח ברמה גבוהה. אם עדיין לא צפיתם, כדאי להשלים פערים ולהבין ממה כולם כל כך מתלהבים.

מתוך העונה השלישית של "בית הנייר"
מתוך העונה השלישית של "בית הנייר"

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"