זה סוּפּ העולם: מרקיה חדשה תחמם לכיכר רבין את הלב

בנצי ארבל מ"מפגש האושר" משיק את "סופלייר", מרקיה חדשה בכיכר רבין ובדיוק החיבוק שאתם צריכים עכשיו מהעולם. כלומר, אם מרק מוליגטוני של הסופ נאצי היה יודע לחבק

בנצי ארבל בסופלייר (צילום: שלומי יוסף)
בנצי ארבל בסופלייר (צילום: שלומי יוסף)
16 בנובמבר 2020

איך יודעים שבא החורף? חוץ מהגשם והטמפרטורות שצונחות (במונחים תל אביביים, כן?), הפיד מתמלא במתכונים וטקסטים על מרקים. השף בנצי ארבל ממפגש האושר, שיודע לזהות מגמות וצרכים, עושה זאת שוב ומשיק ספוט מרקים חדש בכיכר רבין.

"בגלל הריחוק החברתי אשכרה אסור להתחבק. דבר שהיינו עושים עשרות פעמים ביום פתאום נעלם מהעולם. אז נכון שזה לא תחליף אבל אם יש דבר שהוא כמו חיבוק בחורף, זה מרק", הוא מסביר. Soupplier פועל בחלק מהחלל שבו פעל המלכי בר, שמושבת מאז תחילת הקורונה. בסירים גדולים נשמרים חמים חמישה מרקים קבועים: מוליגטוני של הסופ נאצי ("מרק מדהים עם תפוחים ירוקים שכבר מסתמן כבסט סלר"), מרק כתום־ג'ינג'ר, חרירה אטריות טבעוני, מרק עוף עם קרפלעך ("יותר נכון לקרוא לו ציר כנפיים") ומרק עגבניות וריזוטו ("שינוי קטן שמשפר את התוצאה").

מלבדם צפויים מרק תירס מקסיקני, בורשט ועוד מרקים מתחלפים, אך לכולם מכנה משותף אחד – בישול ארוך כמו במטבחי הסבתות. המרק מגיע לרתיחה ומתבשל כל הלילה בחום נמוך, כדי לקבל טעם עמוק שרק בישול ממושך יכול להשיג. "בשלב שכבר אפשר לאכול את המוליגטוני אנחנו נותנים לו עוד 20 שעות על הפלטה. המתכון לא אחד לאחד של הסופ נאצי אבל הוא כן נאמן למקור כמו כל המרקים שאנחנו מכינים".

סופ נאצי – מאחוריך. מוליגטוני ולחמניות שום (צילום: שלומי יוסף)
סופ נאצי – מאחוריך. מוליגטוני ולחמניות שום (צילום: שלומי יוסף)

הבחירה במתכונים ובטעמים קלאסיים אינה מקרית. ארבל אומר שמכיוון שהתקופה הנוכחית מאופיינת בחוסר ודאות וחוסר סבלנות כלפי דברים חדשים ולא מוכרים, הוא מעדיף להתמקד בטעמים מוכרים. "גם בכפרה מיו (המסעדה האיטלקית שפועלת בערב במפגש האושר – ש.ב.ד) אני מכין מנות שמחזירות כל אחד לזיכרון שיש לו מאותה מנה. כולם מחפשים נחמה. יש לי יכולת להביא דברים חדשים אבל אני לא חושב שזה פוגש אנשים במקום שהם רוצים. כולם מחפשים את הישן והמוכר, לדעת מה הם מקבלים ושהמנה תענה על הצורך".

המרקים (35 ש"ח) משביעים וממלאים כמו שמרק צריך להיות. כך למשל במרק העוף יש לא פחות מתריסר קרעפלך, שהופכים אותו לארוחה בפני עצמה. מי שבכל זאת זקוק לתגבור יוכל להזמין מאפה pull apart – לחמנייה רכה שעם ההזמנה מקבלת ליטוף רוטב שום ועשבי תיבול חם (15 ש"ח). העיצוב ממשיך את תחושת הווינטג' החורפית: הסירים מונחים על תנורי אמקור ותדיראן ישנים והמרקים מוגשים מבעד לחלון ישן. מקומות ישיבה אין מפאת המצב, אך כיכר רבין ושדרות בן גוריון נמצאים ממש ממול.

הקרעפלך כבר בפנים, והרבה ממנו (צילום: שלומי יוסף)
הקרעפלך כבר בפנים, והרבה ממנו (צילום: שלומי יוסף)

איך משתלטים על שלושה עסקים במקביל? גם האושר וכפרה זקוקים לתשומת לב.
"בוחרים את השותפים המתאימים – שון קרול שניהל את סוסו אנד סאנס, גלעד הרפז מבעלי המלכי ודור דטנר, המנהל הקולינרי של קבוצת המלכי, סורא מארה והנסיך. את כל המרקים יצרתי יחד עם דור והוא זה שמפעיל את האופרציה. הכל אחלה והחיים יפים".

מדובר בעצם בפופ אפ מוגבל בזמן?
"בתקופה הזאת אי אפשר באמת לדעת. בקיץ המקום ממילא לא יהיה רלוונטי ולנבא מעכשיו זה כמו לתת שם לילד כשעוד אין בת זוג".

Soupplier, מלכי ישראל 5 תל אביב, ראשון־שבת מ־12:00 עד שנגמר