תאכל מרק תהיה חזק: סופלייר חוזרת כדי לחמם לחיילים את הבטן

מרק, חיבוק ותרומה לעוטף. סופלייר (צילום יח"צ)
מרק, חיבוק ותרומה לעוטף. סופלייר (צילום יח"צ)

פופ-אפ המרקים החורפי סופלייר חוזר לשנה רביעית ברציפות, והפעם עם הפנים אל החיילים בגבולות ואל משפחות העוטף: על כל מנת מרק שתרכשו, יתרום הפופ-אפ מנת מרק לחימום הגוף והנפש למי שזקוקים לה בדרום ובצפון. בתפריט: מרקים מנחמים וחיבוקים לכולם

30 באוקטובר 2023

עסקי הקולינריה חוזרים לאט, אבל ממש לאט, למסלולם. לאחר שלושה שבועות שבהם התגייס ענף המסעדות למלא את החלל במקום שבו המדינה כשלה, אין ברירה אלא לחזור לפעילות. אלא שבמציאות המשתנה יש צורך בחישוב מסלול מחדש. פופ אפ המרקים סופלייר נפתח כבכל חורף מאז 2020, למשל, אך הפעם הוא מגויס לטובת הצבא והעורף: על כל מרק שנמכר בתל אביב ייתרם מרק לחיילים ולמשפחות העוטף.

תאכל מרק תהיה חזק. סופלייר (צילום יח"צ)
תאכל מרק תהיה חזק. סופלייר (צילום יח"צ)

העונה, המצב והמוטו Let's Soup Let's Hug מכתיבים מרקים מנחמים שמחממים את הגוף והנפש: מרק עגבניות וריזוטו, מרק טבעוני מירקות כתומים עם נגיעות אסייתיות, חרירה של סבתא מרגו (טבעוני), "מרק עוף של סבתוש" עם אטריות, מרק גונדי פרסי ומוליגטוני – מרק בסגנון הודי על בסיס עדשים, תפוחי עץ ועוף שלעולם ייזכר בזכות הסופ נאצי מסיינפלד. במקביל יפציעו ספיישלים נוסטלגיים כגון ביסק סרטנים, מרק בצל קלאסי ומרק פטריות.
המחיר: 39 ש"ח ליחיד (חצי ליטר), 59 ש"ח לזוג (ליטר), לחם שום ועשבים 18 ש"ח. ניתן להזמין גם דיל מובנה הכולל מרק, לחם שום ושתייה תמורת 60/89 ש"ח בהתאמה.

לחבק ולתרום (צילום יח"צ)
לחבק ולתרום (צילום יח"צ)

"כשהתחילה המלחמה, דבר ראשון עצרנו את העבודה ופתחנו מערך תרומות. העובדים התגייסו והביאו חברים, היו כאן כמעט 180 מתנדבים ובמשך שבועיים הפעלנו מערך אוכל חם לחיילים ושינענו אוכל ליישובים ובסיסים. בהתחלה לבד ובהמשך בשיתוף פעולה חמ"ל האחים", אומר גל ברדה מקבוצת TGV (הנסיך, הכוסית, סורה מארה, המגדלור, קן הקוקיה, הגפן). "מאז מערך התרומות והשינוע לחיילים נבלם והצבא לקח אחריות. הסופלייר הוא הדרך שלנו לחבק ולתרום גם פיזית למשפחות שיקבלו את המרקים עצמם".

כבר לא בכיכר רבין. סופלייר (צילום: האינסטגרם של סופלייר)
כבר לא בכיכר רבין. סופלייר (צילום: האינסטגרם של סופלייר)

מאז הקמתו בתקופת הקורונה פעל הסופלייר בכיכר רבין, ליד הבר הכוסית (שעבר שיפוץ ונפתח מחדש). השנה הוא אמור היה להיפתח במבנה סמוך אלא ששנייה לפני חתימת החוזה פרצה המלחמה. השותפים העבירו את המיזם לסורה מארה, שבו רוכז חמ"ל הבישול לחיילים, והפופ אפ נפתח במשלוחים בלבד (בהמשך יתאפשר להגיע ולשבת במקום). כאמור על כל הזמנה מתחייבת הקבוצה לתרום מרק לחיילים ולמשפחות, וזו כבר סיבה לפתוח את האפליקציה – להעניק חיבוק חם ומנחם לאלה שכל כך זקוקים לו.
סעדיה גאון 24, ראשון-שבת 11:00-23:00, להזמנות