חדשות האוכל

סופר קלאב מי: מגה בר חדש על גג הסנטר

סופר גרופ של אנשי לילה פותחת את קאנטרי קלאב, מתחם ענק הכולל שלושה ברים, מסעדה ומועדון בדיזנגוף סנטר

קאנטרי קלאב. צילום: אמיר מנחם
קאנטרי קלאב. צילום: אמיר מנחם
6 באוגוסט 2019

דיזנגוף סנטר הוא החור השחור של תל אביב. יודעים איפה נכנסים אבל לא יודעים איפה יוצאים, גם אם קוראים לכם ג'ניפר לופז. הדרך לקאנטרי קלאב – מתחם בילוי חדש על גג הסנטר – לוקחת את המבוך לאקסטרים, אבל מה שקורה אחר כך מצדיק את המאמץ.

בשקט בשקט בלי שהרגשתם נפתח בדיזינגוף סנטר מה שמסתמן כלוקיישן הבלייני הכי חם בקיץ הנוכחי: בר-מועדון מעוצב עם תפריט בהשראת ממלכת סיאם וקוקטיילים בטכניקות מתוחכמות. המקום אפוף חשאיות מכל הכיוונים, מהקמה שנמשכת יותר משנה וחצי ועד כניסה לא צפויה בעליל: עולים בכביש שמוביל מבוגרשוב לחניון הגג של הסנטר, ובאמצע הדרך רואים מצד ימין דלת צהובה. יותר מוזר מזה אין, אבל כנראה שמקום כה מושקע ובעל פוטנציאל כזה יכול לעשות מה שבא לו.

>> המגה ברים חזרו לחיי הלילה של תל אביב ובגדול

לפני שמדברים על הקאנטרי קלאב צריך לדבר על האנשים שמאחוריו, סופרגרופ של אנשי לילה, אוכל ועסקים: שחר קסמן (קלרה, קאליפסו), יותם שילה (דאבל סטנדרט, הונולולו), מוש בודניק (סושיאל קלאב, ספייסהאוס והונולולו), איתי בללי (איש עסקים מבכירי הסנטר), ערן צור (עו״ד ואיש עסקים), עידו אביב (סורא מארה, בית מעריב), דניאל יפת (יזם בעולם היח"צ והפקות מוזיקה), שף תומאס זהר (הוטל מונטיפיורי, הרברט סמואל, טאיזו, התאילנדית בהר סיני, קפה פופולר) ועומר מילר (סוסו אנד סאנס) – הפעם לא במטבח אלא על תקן שותף שקט, כל כך שקט עד שלא ניתן להוציא ממנו אף מילה על חלקו בעסק.

"זה תהליך יפה שנבנה לאט לאט וכל אחד הביא את המומחיות שלו", אומרים בודניק ושילה. "רק קבוצה כזו של אנשים יכולה להרים כזה פרויקט. לפעמים אנחנו דורכים אחד לשני על הרגליים אבל בנינו אול סטאר טים. יש הרבה קבוצות שיכלו לקחת את החלל ולעשות ממנו קלאב או בר. כולם היו ממלאים מקומות ומרוויחים כסף, אבל לא בטוח שהיו מצליחים להביא כל כך הרבה תוכן ועומק. בקלאבים ובברים גדולים בארץ האורח נהנה מהמוזיקה, מהאווירה ומכך שיש הרבה אנשים. חוויה של קוקטייל טוב או אוכל טוב נמצאת בדרך כלל במקומות קטנים, שאין בהם אווירת קלאב. אצלנו יש את כל המכלול במקום שאין עוד אחד כמותו". וזו, חברים, תמצית העניין, כי אחרי שמוצאים את המקום מתגלה בר פתוח עם רגל אחת במיאמי והשנייה בתאילנד. לאורחים מחכים צמחייה טרופית מסוגננת, פינות ישיבה, עיצוב מושקע ולא פחות משלושה ברים.

קאנטרי קלאב: שלושה ברים שונים. צילום: אמיר מנחם
קאנטרי קלאב: שלושה ברים שונים. צילום: אמיר מנחם
קאנטרי קלאב. צילום: אמיר מנחם
קאנטרי קלאב. צילום: אמיר מנחם
קאנטרי קלאב. צילום: אמיר מנחם
קאנטרי קלאב. צילום: אמיר מנחם

הקאנטרי קלאב ממוקם בחלל שאכלס בעבר את הגינה ההידרופונית של הסנטר (היא לא נעלמה, רק גדלה ועברה למקום אחר במתחם). השם והקונספט נולדו בסיעור מוחות בין השותפים. "בפעם הראשונה שראינו את המקום דמיינו בריכה נטושה. זו הייתה השכבה העיצובית הראשונה שממנה התחילו לעלות דברים כמו צמחייה שמדמה עובש על הקיר, אריחים בגווני כחול, קיוסק כמו פעם ושלט שאומר Never swim alone. אחר כך התחלנו לבנות פינות לפי סיטואציות, לדוגמה בחורה שבאה לחגוג יום הולדת עם חברות. במקום לשבת ליד שולחן תכננו בשבילה ספסל עגול עם מזרקה קטנה באמצע".

השותפים שאבו השראה מנסיעות בעולם, במיוחד ממיאמי, שבה מסעדות שהופכות לקלאב הן מחזה נפוץ. תרבות הבילוי הרב ממדי תורגמה לחלל תחת כיפת השמיים שבמרכזו שלושה ברים: טיקי בר עם כסאות קש, לאונג' בר מאובזר בברזי קוקטיילים, ובר ניו יורקי עם ווייב מתוחכם. הברים שונים זה מזה בעיצוב ובמספר קוקטיילים ייחודיים בנוסף לתפריט הכללי, שנבנה כטוויסט על השראה קריבית. "רצינו להכין קוקטיילים רעננים וקלים לשתיה. בכזה מקום לא מתאימים קוקטיילים כבדים, ולכן לקחנו קלאסיקות ותרגמנו אותן לעולם שלנו, לדרינק קל ושקוף אבל איכותי, שיש בו את כל הטעמים של הקוקטייל המקורי. זה גם חלק ממגמה שקורית עכשיו ומושכת לקוקטיילים קלים יותר, שמתאימים לקיץ".

הכנת הקוקטיילים מתבצעת בחדר מיוחד במטבח שמאובזר בסו וויד, צנטרפוגה ומיכשור מתקדם אחר. גם שאר המטבח הוא חלומו של כל שף: פס קר וחם נוצצים, גריל פחמים, מקררי ענק וכל פריט ציוד שאפשר לחלום עליו. השף תומאס זהר, שנבחר להוביל את הפן הקולינרי של הקאנטרי קלאב, התמקד דווקא בממלכת סיאם. "זה קונספט חדשני בארץ ובעולם", הוא מסביר. "סיאם הייתה אחת הממלכות המרכזיות בדרום-מזרח אסיה שהשפיעה על כל האזור, ממלזיה ועד לדרום סין דרך קמבודיה, וייטנאם ולאוס. אחת המילים שהכי השתמשנו בהן ביצירת התפריט היא פאן. היא מתארת את מי שאנחנו ואת האווירה שאנחנו רוצים לייצר וגם את האוכל. המקום אמנם לא משדר אסיה אבל ישראלים אוהבים את המטבח האסייתי. במנות יש התאמה מסוימת לחך המקומי אבל לא התחנפות". תפריטי האוכל והאלכוהול, יחד עם התוכן המוזיקלי והוויזואלי, מיועדים לספק חוויית בילוי מגוונת – מדייט על הבר דרך מסיבת יום הולדת ספונטנית בפינת ישיבה שמצטלמת היטב, ועד היזרקות בכפכפים על טריבונת עץ. "אנחנו פונים לקהל צעיר וגם לקהל בוגר שמחפש חוויית בילוי שונה. הקאנטרי הוא לא מקום להתחיל או לסיים בו בילוי, אלא להעביר בו ערב".

קאנטרי קלאב, דיזינגוף סנטר, שני-שבת מ-20:00, ראשון סגור (שעות הרצה), הזמנות דרך הפייסבוק

מה אוכלים ומה שותים בקאנטרי קלאב

"התפריט מחולק לפי שיטות הכנה כדי ליצור חוויית אכילה נכונה ומקיפה", אומר זהר. על אף שהקאנטרי עדיין בהרצה, התפריט נרחב ומייצג מטבחים שונים באסיה: סלט אטריות צלופן עם קלמארי, נענע, צ'ילי ושום פריך (38 ש"ח) וטרטר שייטל עם צ'ילי גרוס, אבקת אורז קלוי ורוטב דגים על קרקר אורז (42 ש"ח) באגף המנות הנאות; קלמרי סגול בטמפורה עם סמבל אולק אינדונזי חריף (52 ש"ח) ופרגית קצוצה בעלי בטל ולמון גראס (48 ש"ח) בטיגון עמוק; דמפלינג סיני במילוי סקאלופ, ג'ינג'ר וחומץ אורז שחור (32/54 ש"ח) ובר ים ברוטב צדפות עם פאק צ'וי ואורז יסמין (68 ש"ח) במחלקת האידוי; ובר ים וקארי מאלזי עם אטריות אורז וחלב קוקוס (48 ש"ח) ומאסאמאן קארי עם לחי עגל (65 ש"ח) בקטגוריית Flame. מחלקה מיוחדת מוקדשת לגריל פחמים אסייתי על אש פתוחה – שפודי פרגיות סאטה (49 ש"ח), שקדי עגל עם למון גראס וסויה (78 ש"ח), שרימפס ברביקיו (59 ש"ח) ותמנון בצ'ילי קוריאני (58 ש"ח). מנות חריפות מסומנות באחד-שלושה פלפלים כמקובל. יש מנות טבעוניות במקור, ואחרות ניתן לטבען לפי בקשה. משעה 23:00 ובסופי שבוע מאוחר יותר יוגש תפריט לייט נייט.

ברשימת הקוקטיילים (46-59 ש"ח) מופיעות גרסאות מקור לדרינקים טרופיים קלאסיים, שעברו סינון והצללה. למשל פינה קולדה צלולה, ג'ק אנד צ'רי קולה עם קולה מתוצרת בית שמוגשת בבקבוק עם תוית כמו בתאילנד, פופקורן אולד פאשן, נגרוני לבן ובננה דאקירי, "משקה שבמיאמי מגישים קפוא ועשיר בסירופים ואצלנו לוקחים את הבננה, מערבבים עם בקרדי ומעבירים בצנטריפוגה למשקה צלול עם כל הטעמים שיש בדרינק המקורי".

המטבח הולך יד ביד עם הסנטר בנושא קיימות, ומתנהלים מגעים לשיתוף פעולה עם הגינה ההידרופונית. עד שזה יקרה, קשי שתיה מתכלים מתירס מחליפים את הפלסטיק ומפחיתים זיהום סביבתי.

קאנטרי קלאב. צילום: אמיר מנחם
קאנטרי קלאב. צילום: אמיר מנחם