סושי בזל מתחדש: תפריט חדש, כתובת חדשה, תעודת כשרות חדשה

כשר מ-ע-כ-ש-י-ו. סושי בר בזל (צילום דוד ששון)
כשר מ-ע-כ-ש-י-ו. סושי בר בזל (צילום דוד ששון)

כשמוסד ותיק ואהוב כמו סושי בזל הופך לכשר, כנראה שמשהו באמת זז בעומק הלוחות הטקטוניים של הקולינריה התל אביבית. אבל אם אתם לא חייבים שרימפס בסושי שלכם, עדיין מדובר בסושי בר מוצלח (ואף מצוין לפרקים)

24 בנובמבר 2022

תקראו לנו חשדנים, אבל כשמוסד ותיק ואהוב כמו סושי בר בזל הופך לכשר, כנראה שמשהו זז בלוחות הטקטוניים של המסעדנות בעיר. תוסיפו לכך את העובדה שלא פחות משלוש מסעדות תאילנדיות לא כשרות נסגרו בתקופה האחרונה, והמסקנה כבר מתבקשת מאליה. "קיבלנו הצעה מרשת מלונות פרימה לפתוח מסעדה בתוך מלון", מסבירה הבעלים מיה לוסטיג (יחד עם בן זוגה זיו פלג) את הסיבות למהלך. "בארץ חסרות מסעדות כשרות טובות לאכול בהן וזיהינו את הצורך. החלטנו לקבל את ההצעה וליצור תפריט פיין דיינינג, שמתאים לאווירת חו"ל במלון".

סושי בר בזל (צילום דוד ששון)
סושי בר בזל (צילום דוד ששון)

סושי בר בזל פעל במשך תשע שנים ברחוב פרישמן ונחשב לאחת הסושיות האהובות והמצליחות בעיר, עד שנסגר בשבוע שעבר – ונפתח, כאמור, בלוקיישן חדש במלון פרימה סיטי, עם תפריט חדש שיצרו השפים חיים אלוש ושאול דרעי. אם לשפוט על פי אירוע ההשקה שנערך שלשום (שלישי), אין מקום לדאגה. צ'יפס אבוקדו טבעוני מצוין בטמפורה (32 ש"ח), חזה אווז על קרם בטטה לבנה (46 ש"ח), טטאקי פילה בקר עם סלק מוחמץ ואיולי צ'ילי ירוק (72 ש"ח) ובידו גאדו – טייק אוף על מנה וייטנאמית מטופו, ביצה רכה וירקות טריים ברוטב חמאת בוטנים (64 ש"ח) מוכיחים שהאוכל עדיין טעים ולפרקים מצוין. ברשימת העיקריות תוכלו למצוא לדוגמה פילה מוסר עם אטריות תרד טריות ברוטב קארי צהוב וקרם קוקוס (77 ש"ח) וסטייק פילה בקר על פירה עם קרם קוקוס, פטריות שימג'י ודלעת יפנית בציר סויה מתוקה (156 ש"ח). אגף הסושי מתחדש בטרטרול (דלעת יפנית אפויה, פפאיה, טרטר מוסר וצ'ימיצ'ורי יפני), רול ארטופו טבעוני (טופו במרינדה, בצל מוחמץ, שבבי טמפורה אדומה וקרם סלק; ספייסי טונה עם אפונת וסאבי וריבת צ'ילי ועוד (46-62 ש"ח). הקינוחים מכוונים לחך מערבי, ותודה על כך, למשל נמסיס שוקולד ברוטב קרמל מלוח, טוויל שוקולד ואגוזי לוז ובייבי בזיל או קרם ברולה ברוטב פירות יער (54 ש"ח).

סושי בר בזל (צילום יח"צ)
סושי בר בזל (צילום יח"צ)

המיקום בבר בלובי ובמרפסת נעימה במלון פרימה סיטי אכן משרה אווירת חו"לית, ואם אתם לא חייבים שרימפס בתוך הסושי שלכם (או את הסושי שלכם בשישי בערב), סושי בר בזל היה ונותר אופציה אסייתית מוצלחת.
מאפו 9 (מלון פרימה סיטי), תל אביב, 077-9966312, ראשון-חמישי 18:00 – 23:30, מוצ"ש החל משעה וחצי מצאת השבת, הזמנת משלוחים באתר