יבורך הפריקאפ

"סיפורה של שפחה" עונה 3 פרק 5: המציאות מתחילה לסטור לכולם

מנגנון ההדחקה בגלעד נשחק, בעיקר אצל סרינה. במפגש עם לוק פתאום הוא נראה הנבל, אבל זה לא מספיק. "סיפורה של שפחה" עונה 3 פרק 5

"סיפורה של שפחה" עונה 3 פרק 5
"סיפורה של שפחה" עונה 3 פרק 5
20 ביוני 2019

יואו, גלעד, טוב שנזכרתם באמת. מתחילת העונה הצופים יושבים מבולבלים ותוהים מתי תגיע כבר עלילת תינוקת המריבה, ועכשיו זה כבר קצת מעיק ולא קשור. כבר התרגלנו לזה שלוק ומוירה מגדלים את ניקול בלי שמישהו ממש נתן להם אישור לזה, בזמן שהווטרפורדים אוכלים את הראש על הזוגיות המתפוררת שלהם. בשביל מה היה הטלפון השבור בין פרד, ג'ון וסרינה בפרק הקודם אם עכשיו הם שוב זוג מאוחד שרוקם מזימות מטומטמות? האם כשג'ון אמרה לפרד שהוא צריך לתת לסרינה קול, מה שהוא הבין היה "תן לאשתך לקרוא מסמך רפואי אחד והיא תהיה שוב שלך"? וסרינה, מה איתך נשמה? מה בדיוק את מצפה להשיג בצילום המשפחתי המביך הזה עם האסירה שלכם ברקע? את חושבת שאנשים יראו אותו וירגישו הזדהות עם המשפחה האותנטית הזו שיש לה דיוקן בצבעי שמן בסלון?

"סיפורה של שפחה" עונה 3 פרק 5
"סיפורה של שפחה" עונה 3 פרק 5

יבורך הפריקאפ
פרק 4
פרקים 1־3
איזו דמות אתן מ"סיפורה של שפחה"?

התמה העיקרית של הפרק הייתה הצורך להתמודד עם המציאות במקום להדחיק ולהסתיר את הרגשות שלך. זה קרה לסרינה בביקור הקצר שלה בקנדה, שבסופו נכנעה לרגשות האמהיים שלה והסכימה לצאת עם פרד לקרב אחרון על ניקול. זה קרה לג'ון, שניצלה את ההזדמנות להעביר מסר ללוק כדי לא רק להבהיר לו שהיא והאנה בסדר, אלא גם כדי להתוודות בפניו על העובדה שהתאהבה בניק. זה קרה אחושילינג לשותפה של ג'ון לקניות, שכנראה שוב בהריון ובעקבות כך נזכרה שבעצם לא הכל מושי-מושלם בדיקטטורה שהיא חיה בה. אצל גברת לורנס זה קיבל מן טוויסט – היא כל כך מחויבת לשנאה שלה את המשטר החדש שהיא בקושי מצליחה לראות בבעלה את הגבר שהתאהבה בו. זאת התגובה הנכונה וההגיונית עבור נפש מוסרית במצב הזה, אבל גם להכחיש שעוד יש לך אהבה כלשהי לבעלך זה סוג של הדחקה, שג'ון עוזרת לה לנפץ. זה מה שג'ון מפמפמת לכל מי שמוכנה לשמוע כבר מהעונה הראשונה – אם כבר לחיות חיים אומללים במדינה שאת מתעבת, לפחות תהני ממעט האהבה שאת יכולה לקבל. גם אם היא מפושע מלחמה.

"סיפורה של שפחה" עונה 3 פרק 5
"סיפורה של שפחה" עונה 3 פרק 5

אנחנו כבר רגילים לראות דמויות "רעות" כמו סרינה או לידיה באור מורכב יותר, אבל הפעם דווקא לוק הוא זה שמקבל תאורה אפורה יותר. אנחנו יודעים שיש לו את כל הסיבות להירתע מסרינה ולהיות אכזרי כלפיה. הרי מבחינתו מדובר במשת"פית של משטר דכאני שהרסה לו את החיים ואנסה את אשתו, והוא לא טועה. אבל פתאום, כשהיא מחוץ לטריטוריה המוכרת לנו, הוא נראה כמו הנבל. קל נורא לרחם עליה, לרצות שלוק יבטיח לספר לניקול עליה, גם אם הוא לא מתכוון לעשות את זה. זה הופך את הסירוב החוזר של סרינה להימלט מגלעד להגיוני יותר, גם אם הניסוח שהיא בוחרת ("יש לי רק בית אחד") לא נשמע ממש משכנע. בית יכול להיות גם המקום היחיד שבו לא שופטים אותך, בזים לך או מסתכלים עליך מוזר, זה שבו את יכולה לחיות ברווחה כלכלית עם משרתת ומעמד חברתי גבוה. זה שבו את הולכת לישון כל לילה בלי להרגיש ייסורי מצפון איומים על הדברים שעשית לאחרים.

"סיפורה של שפחה" עונה 3 פרק 5
"סיפורה של שפחה" עונה 3 פרק 5

כמה קטנות

  1. סרינה ולוק הם אולי הכוכבים של הפרק, אבל גם אליזבת מוס נותנת פה הופעת משחק מרשימה מהרגיל, בעיקר בסצנת שיחת הטלפון שבה היא מדברת בעדינות ורוך אבל הפנים שלה אטומים כל כך שמחניק להסתכל עליה.
  2. למקרה שפספסתם – סרינה קיבלה בטיול טלפון סלולרי עתיק כדי שתוכל ליצור קשר עם מר טואלו האמריקאי למקרה שתצטרך את עזרתו. אולי הצילומים המוזרים האלה עם פרד הם חלק ממזימה קצת יותר מתוחכמת שלה?

    "סיפורה של שפחה" עונה 3 פרק 5
    "סיפורה של שפחה" עונה 3 פרק 5
  3.  מגניב שיש לגלעד אולפן טלוויזיה משוכלל. מעניין אם הם מצלמים רק תעמולה. אולי בבתי הספר למלאכות הבית רואות תוכניות בישול שצולמו שם? אולי מייצאים סרטי פורנו בכיכובן של האסירות במלון האיזבליות? ומה עם איזה תוכנית לגברי הגבריים של הנהגת גלעד על וויסקי, מכוניות ורצח עם?
  4. שימו לב שהשפחות נמצאות תחת הרבה יותר פיקוח מאז הפיגוע במרכז רחל ולאה. בפרק הקודם הן עברו בידוק בטחוני וחיפוש פיזי בכניסה לאירוע, הפעם התברר שבכניסה לסופרמרקט יש מגנומטרים.
  5. הולו, שחררו לספוטיפיי את המיקסטייפים הרומנטיים של ג'וזף לורנס, בחייאת. זיהינו שיש לו טעם חמוד מאז שהקשיב לאנני לנוקס בעונה שעברה.

← "סיפורה של שפחה", ימי חמישי בבוקר ב־HOT VOD וב־22:00 ב־HOT HBO

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"