מה חושב סגן ראש עיריית ירושלים על האלימות כלפי צרכני המריחואנה?

סגן ראש עיריית ירושלים, מחזיק תיקי מרכז העיר והתרבות בעירייה, והמקבילה הירושלמית של אסף זמיר, מדבר על מקרי האלימות הקשים שחוו מעשני סמים קלים בירושלים בתקופה האחרונה

ג'וינט. קנאביס. מריחואנה. צילום: Shutterstock
ג'וינט. קנאביס. מריחואנה. צילום: Shutterstock
16 בדצמבר 2015

אהלן עופר ברקוביץ'. בשבועיים האחרונים היו שלושה מקרים שבהם המשטרה בעיר עצרה באלימות מוגזמת בליינים שעישנו ג'וינט – בפאבים הסירא והתקליט, ובגן התות בנחלאות. אנשים סיפרו ששוטרים דפקו להם אגרופים לפנים ועיכבו אותם ללילה. מה אתה אומר על זה?

"המשטרה בירושלים מתמודדת עם אתגר ביטחוני אדיר ולכן אלה ימים שבהם אני קודם כל רוצה לחזק את המשטרה. מה שכן, ענייני הסמים נראים לי פחותים בחשיבותם לעומת העניינים הביטחוניים. יצא לי לדבר על המקרים האלה עם מפקד המשטרה בעיר, צ'יקו אדרי, ואמרתי לו שהופעלה שם אלימות לא סבירה, ושדווקא בעת הזו אני מצפה מהמשטרה להתנהג עם העסקים והבליינים ברגישות, כי גם הם סובלים עכשיו".

[tmwdfpad]

אתה חושב שמפני שהשוטרים מטפלים בדקירות כל היום ויורים בדוקרים כל שני וחמישי, הם התרגלו להיות אגרסיביים ומתנהגים ככה גם לסטלנים?

"אני לא חושב שאותם שוטרים שמטפלים בדקירות הם אלה שעצרו את המעשנים. בדקתי והשוטרים שעצרו אנשים בפאבים לא היו מתחנת מרכז העיר בכלל".

יש לך דיבור עם צ'יקו אדרי לא מהיום. אתה לא יכול לבקש ממנו, בקטע לא פורמלי, שיעזוב את הפאבים וייתן לאנשים לדפוק שאכטות בשקט?

"אתה שואל אוף רקורד?".

ג'וינט. צילום: אימג'בנק / Getty Images
ג'וינט. צילום: אימג'בנק / Getty Images

לא. אני שואל לגבי הדיבור האוף רקורדי שלך עם אדרי.

"שמע, זה לא עובד ככה, אני לא יכול להגיד לו מה לעשות. אני מנסה להעביר להם את רוח העירייה, אבל צריך לזכור שהם לא עובדים אצלי ואני לא יכול לבקש מצ'יקו לא לאכוף את החוק. אני איש חוק ולא יכול לבוא לשוטר מס' 1 בעיר ולהגיד לו דברים כאלה".

העסקים במרכז העיר נדפקו מהאינתיפאדה? בפעם האחרונה שהסתובבתי ראיתי פאבים מלאים.

"זה מצב מורכב. יש משבר ועסקים נסגרים, אבל אנשים עדיין יוצאים והפאבים באמת מלאים, לפחות ממה שאני רואה, ודוגרי אני יוצא פחות מאסף זמיר. יש יותר פגיעה בעסקים במהלך היום מאשר בלילה, ולאו דווקא באזור מרכז העיר. בכל זאת היינו צריכים 70 מיליון ש"ח מהממשלה בשביל לעזור לעסקים שהמצב מזיק להם".

מי שהפך לכוכב מהמצב הוא ניר ברקת ואומרים שהוא מכוון לראשות הממשלה. אתה בעד?

"(צועק לעוזר שלו) תומר, טיים אאוט שואלים מה אני חושב על ברקת. מה להגיד?
יש לי ביקורת על זה שמתחילים מהלכים בזמן תפקיד. לניר יש מניות בשינוי שעבר
על ירושלים בשנים האחרונות. הוא פוליטיקאי שפועל לפי אינטרס ערכי, והוא בסך
הכל אינטליגנט. יש לי השגות על המנהיגות שלו ועל היכולת שלו לשתף פעולה עם
גורמים נוספים".