גלוטן חופשי: סנדוויצ'ים מושחתים נטולי גלוטן

לא ברור לנו אם זה פסח שמוציא מאיתנו את הצורך לאתר את כל המקומות הנכונים שמגישים סנדוויצ'ים ללא גלוטן, או איזשהוא צורך פנימי שמתפרץ ובינינו, זה לא באמת משנה. קבלו סנדוויצ'ים "קצת אחרים" שיצליחו לטפטף ולהשביע

קרפרי ברטון, גם כשל"פ וגם טעים. צילום: אנטולי מיכאלו
קרפרי ברטון, גם כשל"פ וגם טעים. צילום: אנטולי מיכאלו
4 באפריל 2017

כריך זה כבר מזמן לא שתי פרוסות לחם עשוי חיטה. הסנדוויצ'ים החדשים עשויים ממבחר בצקים נטולי גלוטן, ועדיין מעניקים חדוות אכילה של אחיזת המנה בידיים, כולל טפטוף התכולה האופייני לז'אנר. 7 מנות שאתם רוצים להכיר בפסח, וגם לאורך השנה

קרפ כוסמת | קרפרי ברטון

קרפרי ברטון הוא ההוכחה שבצקים פשוטים ללא גלוטן צוברים לעצמם קהל גדול של אוהדים בעיר. ההצלחה של המזללה הזאת מאבן גבירול הביאה לפתיחה של סניף בשדרות וושינגטון בפלורנטין. באבן גבירול הקרפים הדקיקים מהכוסמת ממולאים במבחר אפשרויות, בהן צ'דר מעושנת, סנט מור עם דבש, פלמידה כבושה, חזה אווז, חלומי צאן או מנה קלאסית של אמנטל, ביצה, עגבנייה, בצל סגול, כוסברה, שום ורוקט. וכן, יש גם גרסאות כיסוי טבעוניות (30־38 ש"ח לקרפ).

קרפרי ברטון |  קרפרי ברטון סניף שדרות וושינגטון

קרפרי ברטון אין דה מייקינג. צילום: אנטולי מיכאלו
קרפרי ברטון אין דה מייקינג. צילום: אנטולי מיכאלו

אינג'ירה | טנאת

המטבח האתיופי משתמש בדגנים שאינם מכילים גלוטן כגון טף וסורגום. הדגנים הללו עוברים התססה ולכן טעמם חמצמץ, מה שלפעמים מקשה על מערביים לחבב אותם. הטריק הוא לאכול את פיתת האינג'ירה העשויה טף ממש בתום ההכנה שלה, כשטעמיה מעודנים, ולא לאפשר לה להמתין ולצבור חמצמצות. בטנאת מכינים מנות של אינג'ירה אוורירית בשילוב תבשילים מסורתיים של עדשים. אם זאת הפעם הראשונה שלכם במסעדה אתיופית נסו את האינג'ירה אינגודי טיבס שמכילה תבשיל פטריות חורש, עגבניות, בצל ופטרוזיליה. היא מזכירה קלצונה איטלקי (35/42 ש"ח למנה רגילה או זוגית).

טנאת

דוסה | מונאר

הלהיט של דרום הודו כבש את תל אביב. הדוסות הן הלחמניות החמות החדשות והמדוברות. מדובר בקרפים מבצק קריספי עשוי אורז ועדשים מותססות. אחת הדוסות המוצלחות ביותר בעיר תוגש לכם במסעדת מונאר ותכלול מילוי תפוחי אדמה, עלי קארי, זרעי חרדל ושמן חרדל. הכריך מוגש לצד תבשיל סמבר מירקות העונה, וכן צ'אטני וירק שהוחמץ (38 ש"ח).

מונאר

מונאר, ביטלנו ת'כרטיס לגואה. צילום אנטולי מיכאלו
מונאר, ביטלנו ת'כרטיס לגואה. צילום אנטולי מיכאלו

 

 רול | SHI SHI

מדובר בהטמעה של רעיונות אסייתיים תוך היכרות עם הטעמים המקומיים האהובים: רול גדול מאוד שעשוי עלה דקיק מקמח אורז, ממולא באורז ובמגוון של אפשרויות: קריספי צ'יקן, טונה או סלמון, שרימפס – וחביב הקהל שמכונה דלישס ומכיל כרובית מטוגנת, צ'יפס בטטה, קרם כתומים קארי קוקוס, שקדים, סלק טרי, חסה, בזיליקום ובצל ירוק (36־46 ש"ח למנה). המנה הגדושה נארזת היטב בנייר הדוק כדי שלא תתפרק. שימו לב שחלק מהמנות מכילות בתוכן חומרי גלם ששוכשכו בפירורי פנקו שמכילים גלוטן; אם מעוניינים להימנע מלצרוך גלוטן, עדכנו ברגע ההזמנה.

SHI SHI

רול של shi-shi צילום: אנטולי מיכאלו
רול של shi-shi צילום: אנטולי מיכאלו

אוניגרי | גי'רף

היפנים מתהדרים בגרסת כריך משלהם הנקראת אוניגרי. כריך משולש המורכב מאצת נורי החובקת ירקות ודגים בקומבינציות שונות. הטריק הוא שהאוניגרי ארוז בצלופן שקוף, וכך האצה נשמרת קראנצ'ית. רגע לפני האכילה מסירים את האריזה, מזלפים פנימה סויה וזוללים. תוספות אופייניות: סלט אבוקדו ויוזו לצמחונים, ספייסי טונה וספיישל סלמון (16 ש"ח ליחידה).

ג'ירף אבו גבירול | ג'ירף רמת החייל

אוניגרי. אכילה אסתטית. צילום: אנטולי מיכאלו
אוניגרי. אכילה אסתטית. צילום: אנטולי מיכאלו

 

טורטיית תירס | טאקריה

הטאקריה אמנם מציעה טורטיות (פיתות) דקיקות מחיטה לצד הטורטיות מקמח תירס ללא גלוטן, אבל העובדה שהתל אביבים ממשיכים להזמין את מנות הטורטיות מקמח התירס לאורך השנים, מוכיחה שאלה טעמים שיש להם קהל אוהדים רחב. טורטיות התירס, שמיוצרות במקום באופן ידני בזו אחר זו במטבח הפתוח, ממולאות בדג קוד, עוף צלוי, רצועות שייטל או שרימפס. בגרסה המקסיקנית העממית הנפוצה הן מכילות תבשיל שעועית שחורה. תמצאו את המנה הזאת גם כאן, לצד סלסה חריפה שבעזרתה תוכלו לבנות לעצמכם את אתגר הדיאבולו (29־32 ש"ח).

טאקריה

טורטיית תירס של הטאקריה. צילום: יולי בר
טורטיית תירס של הטאקריה. צילום: יולי בר

*צליאקים, אנא בדקו בכל מקום לפני ההזמנה אם תהליך ההכנה עומד בסטנדרט הנדרש עבורכם.