גומרות הולכות: שיוויון בין המינים? בואו נתחיל מהאורגזמות

כן מאמי, בטח שהספקתי לגמור ב-30 שניות שזה לקח לך. שוויון מגדרי במיטה (צילום: שאטרסטוק)
כן מאמי, בטח שהספקתי לגמור ב-30 שניות שזה לקח לך. שוויון מגדרי במיטה (צילום: שאטרסטוק)

אי אפשר להתעלם מהעובדה שקיים פער אדיר בין העונג שגברים ונשים חווים במיטה, אבל אפשר לעשות לא מעט כדי לצמצם אותו, ובתור התחלה כדאי שגברים יתאמצו קצת יותר ויקבלו קצת פחות השראה מסרטי פורנו. וגם לנשים יש כאן אחריות

1 בספטמבר 2022

העיניים שלהם מצטלבות בבר אפלולי. הוא אוהב את התאווה שבה היא אוכלת את הזית של המרטיני, היא מתחרמנת מהעצב שיש לו בעיניים בכל פעם שהוא מדליק סיגריה. הוא ניגש ומתיישב, הם מחליפים כמה משפטים ריקים אבל מלאים בסאבטקסט. "אני אחכה לך ליד השירותים", היא לוחשת וקמה. הם נכנסים לאחד התאים ומתחילים להתמזמז במהירות ועוצמה. הוא מרים אותה ומניח אותה על הכיור, מרים את השמלה שלה ומזיז את התחתונים הצידה. מביט בה ושואל אם זה בסדר, היא מהנהנת וחובקת אותה אליו. חדירה. הוא נע קדימה ואחורה לצלילי הגניחות שלה. היא מותחת את כפות הרגליים בעונג, הוא מגיע לשיא. גמירה. 

עכשיו, בואו נחשוב רגע מה הבעיה בסיפור הזה (מלבד הקלישאה ההטרוסקסואליות, כמובן): גבר ואישה נדלקים אחד על השנייה ורוצים סקס מהיר, נטול רגשות והיכרות מוקדמת. הכל קורה בהסכמה, רצון והדדיות. אז מה בכל זאת עושה לנו חשק להדליק סיגריה של עצב? הבעיה היא שאין. שום. סיכוי. שאישה יכולה לגמור מחדירה במהירות ובתנאים האלה. כלומר, אולי קיים סיכוי, ניתן לזה 10 עד 20 אחוז ליתר דיוק. מאוד נמוך אם תשאלו אותי.

אילוסטרציה של סקס מה שנקרא (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה של סקס מה שנקרא (צילום: shutterstock)

נכון, כל מי שמתעניין ולו מעט במיניות, יכול לדקלם שאורגזמה אינה בהכרח המטרה של יחסים מיניים. עם זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה שקיים פער אדיר בין העונג שגברים ונשים חווים במיטה. 95 אחוז מהגברים הסטרייטים מדווחים שהם כמעט תמיד גומרים במהלך יחסי מין, לעומת 65 אחוז בלבד מהנשים הסטרייטיות (ולעומת 86 אחוז מהנשים הלסביות! שנעבור צד?). אנחנו שואפים לשוויון מגדרי בייצוג בכנסת, בזכויות הכלכליות וביחס של נותני השירות במוסך. אז למה לעזאזל אנחנו לא שואפות לשוויון מגדרי במקום החשוב ביותר – המיטה? 

קל יהיה להפנות אצבע מאשימה לגברים, שחלקם הגדול מסכימים להתפשר על המבנה השגור – פורפליי, חדירה, גמירה של הגבר, כרבולים – מבלי להעלות כלל את השאלה הכל כך חשובה: מה עם העונג של האישה? נכון שהמבנה הפיזיולגי והאנטומי של הנשים לא מאפשר להן להגיע לאורגזמה באותה הקלות. לעיתים קרובות נדרש זמן רב יותר, הבנה מעמיקה של הגוף הנשי ותקשורת טובה עם בת הזוג כדי להגיע לנקודה המיוחלת. זאת עשויה להיות עבודה קשה, אנחנו לא מכחישות. ובכל זאת, אין דבר פחות סקסי מגבר שמתעצל להסב הנאה לאישה שהוא איתה.

אחחח מאמי, היו 30 שניות מדהימות. שוויון מגדרי במיטה (צילום: shutterstock)
אחחח מאמי, היו 30 שניות מדהימות. שוויון מגדרי במיטה (צילום: shutterstock)

אבל האמת היא שזה שגברים רבים התמסרו לדפוס הקלאסי הזה, ובכן, זה לא בהכרח אשמתם. גם לנו הנשים יש יד בחוסר השוויון במיטה. ל-59 אחוז מהנשים יצא לזייף אורגזמות, וכל אישה שמזייפת אורגזמה עושה עוול לכל הנשים שיבואו אחריה. אתן באמת רוצות שהגבר שאתכן יחשוב שאישה יכולה לגמור מכמה שפשופים? נשים רבות מרגישות לא בנוח להגיד לגברים שאיתן שהן צריכות משהו אחר, או בכלל לתבוע את הזכות שלהן לחוות אורגזמה ביחסי מין. אבל זאת גם לא בהכרח אשמתנו.

מגיל צעיר חונכנו לדרך מסוימת שבה יחסי מין אמורים להיראות ומעטים מאיתנו מעזים או מעזות לערער על זה. מדובר על החדרה (מלשון חדירה, הבנתם?) שיטתית של מסרים לאורך שנים על ידי סרטי פורנו או גרוע מכך, קומדיות\דרמות רומנטיות, שגרמו לנו לחשוב שכדי שסקס יהיה תשוקתי הוא חייב להיות מהיר, סקסי ואגרסיבי. כן, גם זה יכול להיות כיף, אבל לא לכולם וככל הנראה זו גם לא הדרך לגרום לנשים לגמור. לנשים לוקח בממוצע כ-14 דקות להגיע לאורגזמה ביחסי מין. איך בדיוק זה יכול לקרות בסקס שבראש שלנו אמור להיות זריז וחייתי? 

תקשורת זה כל הסיפור. שני אנשים במקום הכי אינטימי שיש (צילום: shutterstock)
תקשורת זה כל הסיפור. שני אנשים במקום הכי אינטימי שיש (צילום: shutterstock)

בניגוד לשוויון מגדרי בקרב נותני השירות במוסך, כאן לא הכל פסימי. חייבים לצמצם את פערי האורגזמות במיטה והאמת היא שזה לא כל כך קשה. בסופו של דבר זה מתחיל ונגמר (מלשון גמירה, הבנתם?) בשני אנשים שהחליטו להיכנס אחד עם השנייה למקום הכי אינטימי שיש, וכמו בהרבה דברים בחיים, גם כאן הפתרון הוא תקשורת. אם גברים יעיזו לשאול נשים מה נעים להן, ואם הנשים יעזו להוביל אותם ולהזכיר שגם להן מגיע לחוות עונג, אולי נצליח לשנות את הסטטיסטיקה ועל הדרך את היחסים בין שני המינים. הכי בקטנה.

>> אורגזמה, אורגזמה ועוד אורגזמה: כך תשיגי שלוש רמות של עונג
>> סקס עם כולם: התל אביבים חושפים כאן הכל. גם את חדר המיטות