זיכרון בסלון: סרטים מומלצים בנטפליקס לערב יום השואה

עוד דרך לזכור. "הצלם של מאוטהאוזן". צילום: יח"צ
עוד דרך לזכור. "הצלם של מאוטהאוזן". צילום: יח"צ

נגמרו הימים בהם הייתם נתונים לחסדי ערוצי הברודקאסט בערב יום השואה – אם הסרטים המשודרים פחות מתאימים לכם אבל אתם עדיין אוהבים להשתבלל על הספה ולהתחבר לכאב, לנטפליקס הפתרונות עם סרטים עלילתיים ותיעודיים על השואה

ערוצי הברודקאסט מנסים בכל שנה לספק לנו חומר לצפיה גם בערב יום השואה, כדי שחס וחלילה הזיכרון לא יתנגש עם הרייטינג. לעיתים גם משודרים שם דברים באמת טובים, אבל אנחנו חייבים להודות שקצת נמאס לנו (ואולי גם לכם) שקובעים לנו איך לזכור, ועוד עם הפסקת פרסומות. ב-2023 כבר אין סיבה שתיתקעו שוב מול הסרטים שמנהלי לוח השידורים הקציבו לכם – בדיוק עבור זה יש את נטפליקס והספריה העמוקה שלהם, שמציעה לא מעט סרטים העוסקים בשואה.

>>אם בכל זאת לא בא לכם סרט, ישנם כמה אירועי תרבות לציון ערב יום השואה
>>למי שמתמודד עם הכאב בעזרת צחוק: 7 קומדיות על השואה

אם למשל אתם רוצים סרט עלילתי מעניין שעוסק בימי מלחמת העולם השניה ובמעשים המזוויעים שהנאצים עשו תוכלו לצפות בסרט הספרדי "הצלם של מאוטהאוזן" (2018), על צלם ואסיר במחנה מאוטהאוזן שהשתמש בעבודתו במעבדת הצילום של האס אס כדי לשמור תשלילי צילומים שמוכיחים את הפשעים של הנאצים; אופציה נוספת, ואולי אפילו עם מעט תקווה, תהיה הסרט "הבנקאי של המחתרת" (2018) ההולנדי, על בנקאי שמקים בנק מחתרתי כדי לממן את המחתרת, חרף סיכון משפחתו; אם מה שמפעיל את הלב שלכם דרמת פשע, טייק שונה על המלחמה נראה ב-"ריפאגן הבלתי פגיע" ( 2016), על פושע הולנדי שסחט יהודים שהסתתרו במהלך מלחמת העולם.

לחילופין, תוכלו לבחור בסרטים וסדרות תיעודיים רבים שבשירות הסטרימינג, כשהמומלץ מכולם הוא הסרט המטלטל "הימים האחרונים" (1998) שאף זכה בפרס האוסקר, המספר את סיפורם של חמישה ניצולי שואה הונגריים; לסקרנים מהזווית ההיסטורית, הסדרה "מלחמת העולם השניה בצבע: הדרך לניצחון" (2020) שמחיה צילומים בעזרת טכנולוגיות עדכניות ומשרטטת את סיפור המלחמה; וחזקי הלב יכולים לצפות בסרט "היטלר – קריירה" (1977) שמנתח את הפסיכולוגיה שעמדה מאחורי שיטות הפעולה של הצורר.

ואם אתם ממש חייבים להדחיק, תמיד אפשר להסתפק בסרט הוליוודי כמו "ממזרים חסרי כבוד", "דנקרק" על קרבות הכוחות הבריטים, "אחוות גיבורים", "הקרב הנשכח" או אפילו "מבצע פינאלה", המספר את המבצע ללכידתו של אדולף אייכמן, עם שחקנים כמו אוסקר אייזיק, בן קינגסלי וליאור רז.