באישור המנהל: תושבים מילאו בריכה פרטית מתשתיות העירייה בפארק וולפסון

בחג השבועות חגגה משפחה אירוע פרטי בפארק וולפסון, התחברה לתשתיות המים והחשמל במקום ומילאה בריכה פרטית - באישור מנהל המקום. העירייה: "הבריכה פתוחה לכלל הציבור"

הבריכה בפארק וולפסון (צילום: ע')
הבריכה בפארק וולפסון (צילום: ע')
29 במאי 2018

חג השבועות הוא עבור רבים תירוץ מספיק טוב לערוך מלחמות מים ומסיבות בריכה במרחב הציבורי, ועם זה כבר השלמנו. אבל מה קורה כשזה כבר ממש עולה למשלם המסים כסף? ביום ראשון שעבר, במהלך החג, הבחין ע', תושב תל אביב, במשפחה שערכה אירוע פרטי בפארק אדית וולפסון במזרח העיר, הקימה בריכה פרטית והתחברה לתשתיות המים והחשמל בפארק. "יש בפארק הרבה אירועים, קורה המון שאני רואה מתקנים מתנפחים ופעילויות לילדים וזה דבר מקובל כאן", אומר ע'. "לרוב אנשים מביאים גנרטורים ועושים את זה בכוחות עצמם. אבל אחרי שראיתי שמדובר בבריכה של שני מטר על שני מטר, די גדולה, שמחוברת לתשתיות העירוניות – פניתי למוקד 106 ולמשטרה על מנת לדווח על האירוע החריג".

עוד כתבות מעניינות:
לומדה לסטודנטים: לבוש פרובוקטיבי – גורם מטריד
תרומת דם בקהילה הגאה תתקיים לראשונה
"העירייה חיללה קברים מוסלמים ביפו"

ע' ציפה כנראה שהפקחים והשוטרים שיגיעו למקום יגרמו לחוגגים להתנתק מהתשתיות העירוניות, אם לא לחלק להם קנס, והתגובה של הרשויות הפתיעה אותו במיוחד. "הם אמרו לי שהדבר הזה אושר על ידי מנהל הפארק, שמי שאחראי על הלוגיסטיקה במקום אישר להם את זה ספציפית לאירוע הזה", אומר ע'. "אמרו לי שאין מה לעשות, כי גורם מהעירייה אישר את זה". ע' לא קיבל תשובות באשר לסיבות שדווקא האירוע הפרטי הזה קיבל אישור ממנהל הפארק ומה ההצדקה לכך שהוא, כמו כל תושבי העיר למעשה, נדרש לשלם על האירוע הפרטי הזה בהזרמת מים וחשמל עבורו, שכן הוא לא הוזמן בשום צורה להצטרף. כמו כן, אף שהאירוע מתקיים באישור העירייה ותוך שימוש במשאביה, אין במקום פיקוח כלשהו על הבריכה. לדבריו זו לא הפעם היחידה שהוא נתקל בשימוש תמוה במתקני הפארק. "לאחרונה גם ראיתי ילדים רוכבים על טרקטורון של הפארק שמישהו מההנהלה נתן להם", הוא מספר.

פארק אדית וולפסון
פארק אדית וולפסון

פנינו לעיריית תל אביב־יפו כדי לקבל תשובות מנומקות יותר מזו שקיבל ע', וייתכן שהתשובה המנומקת מפתיעה עוד יותר. "מבדיקה עם מנהל הגן עולה כי בשנים האחרונות בחג השבועות יש אזרח המבקש למלא בריכה קטנה לילדים הפתוחה לכלל הציבור", נמסר מהעירייה. אף שלא מדובר באירוע עירוני, הוא לא פורסם כמובן על ידי העירייה ולא ברור עד כמה באמת הוזמן הציבור להשתתף בו. "מתוך רצון טוב לעזור לתושבים לחגוג את חג המים, העירייה מאשרת להם למלא בריכה קטנה בגובה 25 סנטימטרים תוך התחייבות על פיקוח של ההורים במקום ותוך שיתוף מבקרי הפארק". נשמח רק שבפעם הבאה יעדכנו גם אותנו על המסיבה ששילמנו עליה.