הווטרינרית עונה: מה עושים עם כלב שננשך?

איך מתמודדים עם ביס טרי בפניו של הכלב שלכם וכיצד תמנעו מהחתול שלכם השמנת יתר שעלולה לגרום לסכרת? הטור השבועי של ד"ר ורד בן ברוך נעמן בא לעזרת ההורים החרדים

מייפל ואלברט. מחמדי השבוע
מייפל ואלברט. מחמדי השבוע

שאלה

קוראים לי רועי ואני הבעלים של ג'וני המתוק, רועה בלגי מעורב ומסורס בן שנתיים וחצי. אנחנו נוהגים לבלות הרבה בגינות כלבים, אבל השבוע, באמצע המשחק, כלב גדול התנפל על ג'וני ונשך אותו. זה קרה ממש מהר. ג'וני דימם מהשפה ונראה מפוחד. בבית, ניקיתי את האזור והדימום נפסק. ג'וני בכה קצת ונרדם, ובבוקר קם במצב סביר. האם צריך לקחת אותו להיבדק? יש עוד מה לעשות?

היי רועי,

לצערנו נשיכות הן חלק טבעי בעולמם של הכלבים, אבל ישנם כמה סימני אזהרה שיעזרו לך להבין אם יש פה פרטנר למשחק משותף בגינה או נשכן פוטנציאלי. אם הכלב שולח רגליים קדימה וישבן למעלה ("משחק ההשתחוות") ואם הוא מקשקש בזנב – זוהי הזמנה למשחק.
הליכה איטית ומתוחה, שרירים נוקשים, הנחת כף רגל על הראש או הגב של הכלב השני – כל אלה מעידים שכדאי להתרחק מהמקום.

אם בכל זאת הכלב ננשך, חשוב מאוד לברר עם הבעלים של הכלב השני האם יש לו חיסון כלבת בתוקף. במקרה של נשיכה חשוב גם להיבדק, כיוון ששיני הכלב מלאות בחיידקים ובזמן הנשיכה השן חודרת מתחת לעור ויכולה לגרום לזיהום. בנוסף, הנשיכה גם כואבת מאוד ולכן יש צורך באנטיביוטיקה ובמשכך כאבים.

קצת אופטימיות לסיום: נשיכות באזור הפה והאף נוטות להחלים במהירות, אז אוטוטו תשכחו מהביס. מקווה שתצליחו להימנע מתקריות כאלה בעתיד (ולזכור שבסוף זו אחת הדרכים של כלב להתבטא). הרבה בריאות לג'וני.

ורד

תשאירי טיפ

מתיקות יתר

כמו אצל בני האדם, גם אצל החתול ישנו קשר בין השמנת יתר למחלת הסכרת שעלולה לסכן את חייו. כדי להימנע מהשמנה, מומלץ לעודד את החתול ל-15 דקות ביום של פעילות גופנית, באמצעות משחק עם נוצה, ציד עכברי משחק, זריקת כדורים ועוד.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
למה העירייה לא מטפלת בצמחים שמרעילים את חיות המחמד?
איקאה פתחה את שעריה לכלבי הרחוב והקהל מאוהב
איך מתמודדים עם התולעים של הכלב ואיזה מזון מפתיע כדאי לתת לו?

מחמד(י) השבוע

שם: מייפל ואלברט

מלונה: צפון תל-אביב

הורים גאים: דנה וזיו אלרון

ביוגרפיה: מייפל (5.5) ואלברט (8 חודשים) הם אהבה ממבט ראשון. בתוך שנייה התחברו והתאהבו. מייפל משוכנעת שאלברט הוא הבן שלה, ואף אחד לא טרח לספר לה את האמת עד היום. מייפל הגיעה לדנה וזיו בגיל שנתיים מהר-טוב, אחרי שניצלה ממש ברגע האחרון מרשימת המתה. אלברט נמצא ברחובות חולון בגיל חודשיים וחצי יחד עם אחיו, וניצל מחיים של חיטוט בפחים.

האם יתכן שחמידות שכזו מתהלכת בינינו? מייפל ואלברט, מחמדי השבוע
האם יתכן שחמידות שכזו מתהלכת בינינו? מייפל ואלברט, מחמדי השבוע

מה אומרים הגנים: מייפל היא רועה אוסטרלית מעורבת, גזע שלמרות שמו מגיע מארה"ב, שם פותח במאה ה-19 על ידי רועים מהגרים מאוסטרליה. מדובר בשילוב מושלם: כלב נינוח בבית, פעיל בחוץ, יציב ונאמן מאוד לבעליו. אלברט הוא מגזע "מקומי קצר שיער" (Domestic short hair), או בשפת העם: חתול רחוב.

גיליון רפואי: מייפל היא נשאית של מוטציה גנטית שיכולה להיות קטלנית במגע עם תרופות מסוימות. אגב, לכל כלבי הרועה האוסטרלי או בורדר קולי (או כלבים מעורבים עם הגזעים הללו), מומלץ לעבור בדיקה גנטית כדי לזהות ולמנוע בעיות פוטנציאליות.

מלכי השנ"צ
מלכי השנ"צ

תחביבים: מייפל חובבת ריצה, חתולים ואפילו דייג. אלברט מתמחה בהחזרת כדור ממש כמו כלב ובלישון על הצוואר של דנה וזיו. כשמייפל יוצאת לסיבוב הוא מחכה ליד הדלת עד שתחזור. סיפור אהבה כבר אמרנו…

 

שאלות אפשר להפנות למערכת Time Out.

ד"ר ורד בן ברוך נעמן, וטרינרית, מרפאה לחיות מחמד ירמיהו 48, תל אביב. בדיקות רפואיות, יעוץ, חירום ביקורי בית ואהבה. 03-7395527