דוקטור, החתולה השתגעה

מה עושים עם חתולה שנטרפה עליה דעתה ואיך להגן על כלבכם מפני החורף? הווטרינרית ד"ר ורד בן ברוך נעמן עונה על שאלותיכם

גוש ומנש
גוש ומנש

שאלה

יש לי חתולה מהממת בת 5 חודשים בשם נענע. תמיד עדינה, משחקת, מתלטפת, מחוסנת ובריאה. בימים האחרונים היא לא מפסיקה ליילל, ממש צורחת כאילו משהו כואב לה ונשכבת על הרצפה בתנוחות מוזרות. חוץ מזה היא הפכה להיות מעט תוקפנית, מה שמאוד לא מתאים לה. מה זה יכול להיות? האם נענע תחזור להיות המתוקה שהייתה עד עכשיו?

היי דנית,

מזל טוב, נשמע שנענע עוברת את תקופת הייחום הראשונה שלה. היא מעוניינת בחתול זכר ובשלה להיכנס להריון. כן, לא מה שהיית מצפה מגורה חמודה בת חמישה חודשים, אבל אצל חתולות זה מתחיל מגיל 4-12 חודשים.

הטבע תכנן שהגורים ייוולדו באביב (כדי לשפר את הסיכויים שלהם לשרוד), לכן לרוב תקופת הייחום מתחילה בסוף החורף, אבל יחום בדצמבר הוא לא חריג. חתולה בייחום מתנהגת באופן שונה מאוד מהרגיל. מייללת יללות קולניות ("באוווווו"), מתגלגלת על הרצפה, הולכת שפופה עם הישבן מורם כמו חייל בפזצטה ומתחככת בכל דבר.

אם היא לא תפגוש זכר, ההתנהגות הזו יכולה להימשך כמה ימים טובים. אחר כך צפויה רגיעה, אבל לא להתלהב – תוך כשבועיים הכל יתחיל מחדש.

הזכרים ברחוב ילכו בגללה מכות וסביר להניח שאתם לא תישנו בלילות, ולכן מומלץ מאוד לעקר חתולות: כדי שהן לא תסבול, הזכרים לא יריבו, פחות גורים מתוקים וחסרי בית יציפו את הרחובות – ונענע תחזור להיות אותה חתולה מקסימה שהייתה תמיד.

ורד

עוד כתבות שיעניינו אותך:
מה עושים עם כלב שננשך? הווטרינרית עונה
מה יותר מתאים לך, בן זוג או חתול?
נשים שישנות עם כלביהן ישנות טוב יותר

מחמד השבוע

שם: גוש

אם גאה: הילה אוחיון

ביוגרפיה: גוש בן ה-4.5 הגיע להילה בגיל חודש, אחרי שערב אחד החליטה בספונטניות ש"בא לה כלב". הילה פתחה אינטרנט, ראתה מודעה ביד שתיים, נסעה לכפר יונה והתאהבה.

גוש ומנש
גוש ומנש

מה אומרים הגנים: גוש הוא מיקס של שארפיי ובולדוג אמריקאי, ומתנהג בהתאם. הבולדוג האמריקאי הוא כלב חסון, זריז, עצמאי, דומיננטי ועקשן לא קטן. מדובר בכלבים שמסורים ביותר לבעליהם ומעניקים להם אהבת אמת בלי שום תנאי. כלב עבודה ושמירה, נעים הליכות וחובב מושבע של משחקים עם בני המשפחה. השארפיי פירושו בסינית "נייר חול" (נייר זכוכית) בזכות הפרווה הגסה למגע שלו. גם הוא ידוע ככלב נאמן, דומיננטי, אינטיליגנטי, אמיץ ושונא מים מושבע שיעשה הכל כדי לא להירטב.

תחביבים: מלפפון חמוץ, למלא את הפה בטונה ולמרוח על המיטה, להשתולל עם מנש (אחיו החתול) ולהבהיל חתולים ברחוב.

גליון רפואי: כיאה לשארפיי גוש הוא היפוכנדר רציני. העור הרגיש שלו מתחיל לגרד בעונות המעבר, מה שגורם לגוש לחפור לעצמו בגוף ולפתח דלקות אוזניים בלי הפסקה. גוש גם סובל מדלקות שתן חוזרות ומקבל מזון רפואי בהתאם.

דבר ההורים: "גוש נכנס לחיי בצורה הכי ספונטנית שיש. מאז ומתמיד הוא היה דעתן ועקשן (כנראה קיבל את זה ממני) אבל הוא חלק בלתי נפרד מחיי ומחיי משפחתי כולה. כלב שכולו טוב: חכם, חברותי וממש אהוב".

גוש ומנש
גוש ומנש

תשאירי טיפ

גם להם קר!

לא כל הכלבים נוצרו שווים, בעיקר בחורף. חשוב לזכור שגורים, כלבים זקנים וגזעים מגזע קטן או בעלי פרווה קצרה מתקשים לשמור על חום גוף וסובלים מקור .מה עושים: תכינו להם בבית פינה נעימה שבה יוכלו להתכרבל על שמיכה. וגם: אפשר לסרוג, לקנות להשאיל בגד נוח וחמים. חורף חם לכולנו 🙂

ד"ר ורד בן ברוך נעמן, וטרינרית, מרפאה לחיות מחמד ירמיהו 48, תל אביב. בדיקות רפואיות, יעוץ, חירום ביקורי בית ואהבה. 03-7395527