לא להשבר עדיין: 11 אירועי ילדים אלטרנטיביים לחוה"מ

בת הים הקטנה. צילום כפיר בולטין
בת הים הקטנה. צילום כפיר בולטין

מאפשרויות הבילוי שנמצאות אצלכם ממש מתחת לאף (סיור במושבה האמריקאית או קפיצה לפארק דרום), דרך אלו שדורשות קצת יותר מאמץ (גם כן מאמץ, סה"כ הצגות ילדים במדיטק חולון) ועד ליום בחיפה עם פסטיבל הצגות הילדים הבינלאומי - כך תמלאו את הלו"ז המשפחתי לפסח

6 באפריל 2023

מיציתם כבר את כל מה שאפשר לעשות עם הילדים בעיר בשבוע שלפני החג ואתם מבועתים מחול המועד על שלל האטרקציות ההמוניות שלו? כרגיל אנחנו כאן עם רשימת אירועים אלטרנטיבית, החמץ של הרשימות, שתאפשר לכם לתכנן (עוד) שבוע כיף עם הילדים ולהשאר שפויים (בערך).

1. יום בחולון

כולם יצאו מהעיר לסיני, אבל הילדים שלכם יוכלו לספר שהם היו בפסטיבל בהצגות בתיאטרון מדיטק חולון וצפו במיטב הקלאסיקות – "בת הים הקטנה", "סיפורו של פרדיננד", "אריה הספריה", "
חנן הגנן" ועוד. משם קפצו לסינמטק לפסטיבל טה דאם לסרטי ילדים (איזה שם מעולה) ותפסו הקרנה של "נסיך מצרים" ובכורות מסקרנות כמו האגדה האוקראינית "מאווקה" ו"יוקו ופרח ההימלאיה". או אפילו יותר טוב – השאירו את הילדים באולם ותעשו סיבוב בתערוכת "אלבר אלבז: מפעל החלומות" המציגה במוזיאון העיצוב הסמוך.
פסטיבל ההצגות בחולון 8.4-12.4, כרטיסים באתר פסטיבל. סרטי הילדים בסינמטק חולון, 8.4-10.4, ניתן לרכוש כרטיסים כאן

2. אירועים בבית ליבלינג

קחו קפה וקחו את הילדים ואת עצמכם לשטוף את העיניים באחד הבניינים היפים בעיר ועל הדרך תארגנו להם סדנאות פסח לחשיבה יצירתית וימי סטודיו. בחול המועד מציע הבית בחירה בין ימי סטודיו לילדים – מרחב פתוח לעשייה (והכי חשוב: ללא נוכחות הורים!), ימי סטודיו עיצוב לילדים בהם ילמדו להסתכל על חפצים סביבם מנקודת מבט של מעצבים (או לפחות יפסיקו להגיד "משעמם לי" למשך שעתיים) וסדנת ״לחיות בעולם״ שתלמד את הילדים לשאול שאלות באמצעות אמנות, מדע ותנועה. כי אם הם לא מפסיקים לדבר, לפחות שהשיחה תהיה מעניינת לכל בני המשפחה.
בית ליבלינג, אידלסון 29 תל אביב, כל הפעילויות בהרשמה מראש באתר ויש גם הנחה למחזיקי דיגיתל

פסח בבית ליבלינג. קרדיט צילום יעל שמידט
פסח בבית ליבלינג. קרדיט צילום יעל שמידט

3. סיור טבע עירוני על גג הסנטר

לא צריך להתניע את האוטו ולהשתלב בפקקים כדי לראות ירוק. הגג הירוק של הסנטר הוא בין המקומות האלו שתמיד אמרתם שיום אחד תקפצו אליהם. ובכן, חול המועד הוא היום הזה. המבוך האהוב בעיר מציע לילדים ולמבוגרים טיול טבע עירוני על הגג שכולל פגישה עם כוורות הדבורים – מיזם להשבת הדבורים הנעלמות, הצצה למלון החרקים, ביקור בחממה ההידרופונית ושלל ירקות הגדלים על המים, תינוקיית עצים (אל תשאלו אותנו מה זה, לכו לגלות לבד) וגם דייט עם עטלפי פירות. בסיום הסיור תוכלו לרדת לחנות האהובה על הילד שלכם ולהפרד ממעט השקלים שעוד נותרו לכם לטובת רכישת מתנת האפיקומן.

4. חול המועד באופרה הישראלית

שתי ההפקות הקסומות הרצות כרגע באופרה יכבשו גם את הילד המשועמם ביותר. ביום שבת תוכלו לצפות ב"ספר מסוויליה" וביום שני ב"אליס בארץ הפלאות". מדובר בשעתיים במזגן ובילד שיוצא סנוב לכל החיים, תכונה חשובה. קנינו.

האופרה הישראלית, שאול המלך 19, כרטיסים זמינים באתר האופרה

5. סיור במושבה האמריקאית

את הטיול הזה כנראה עדיין לא עשיתם עם הילדים. אנחנו ממליצים לכם לערוך אותו בשעות הערב המוקדמות: קחו אופניים, קורקינט או פשוט את עצמכם וצאו להליכה על הטיילת. בקרו ברחובות קויפמן ואוארבך וצלמו את הילדים על רקע בתי אקלי ופרנק. איפה עוד יצא להם לראות בתים "כמו בסרטים"?

אמריקאית, אבל אירופה. המושבה האמריקאית בתל אביב (צילום: מערכת טיים אאוט)
אמריקאית, אבל אירופה. המושבה האמריקאית בתל אביב (צילום: מערכת טיים אאוט)

6. יום בחיפה

הבנו, לא הספקתם להתארגן על נסיעה לחו"ל. נערו את הדיכאון וקפצו לחיפה לפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים, שלושה ימים בהם תוכלו לבחור מבין 200 הצגות ומופעים מהארץ ומהעולם. הפסטיבל כולל למעלה מעשר מדינות שונות המשתתפו בו ושבע הפקות מקור בבכורה ארצית, בינהן ״גנב השירים״, מחזמר מאת אפרים סידון, עיבוד חדש ל"ספר הג׳ונגל", "חבר שלי פו הדוב" ועוד. הופעות תיאטרון רחוב חינמיות יתקיימו לאורך כל ימי הפסטיבל, כולל הופעה מסקרנת של הקומיקאי פיטר שוואב שתקסום לגדולים ביננו. שלבו את זה עם טיול בגנים הבאהיים ותוכלו לומר לילדים שהייתם בחו״ל ואפילו להספיק למסעדה טובה. אם הילדים שלכם מהסוג החובב שווקים ונשנושים מהדוכנים, כדאי להוסיף סיור בואדי ניסנס ובשוק תלפיות. ויש אפילו מדריך, בשביל מה אנחנו כאן.
פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים, 9.4-11.4, פרטים וכרטיסים כאן

7. הצגות ילדים בתיאטרון גשר

אם עדיין לא שבעתם הצגות בתיאטרון גשר המשובח מציעים לכם את "מסעות אודיסיאוס", המבוססת על הומרוס ואת "האוצר שמתחת לגשר", הצגה מקורית מאת רועי חן. את הטיול הזה אפשר לשלב עם בסיור מודרך (בהזמנה מראש) בבית אלהמברה, מבנה היסטורי שהקהילה הסיינטולוגית התיישבה בו, ועל הדרך לחשןף את הילדים לדתות אחרות (ומוזרות). קנחו את היום הזה בשוק הפשפשים עם מטמעים לילדים ודרינק עבורכם.
תיאטרון גשר, שד' ירושלים 9, כרטיסים באתר התיאטרון

8. חול המועד במוזיאון תל אביב לאמנות

בפסח הזה המוזיאון מציע לילדים שלכם שתי חוויות תל אביביות מאוד: מסע בעקבות פסלי חיות ותיאורי טבע בגן הפסלים של המוזיאון – דרך משחק, סיפור ופעילות יצירתית הילדים יגלו את היחסים המתקיימים בין הפסלים ובין המרחב העירוני העוטף אותם והדרכה חווייתית בתוך המוזיאון עצמו הכוללת מסע חיפוש אחרי יצירות נחבאות, במסגרתו הם יורשו לגעת בחומרים ומרקמים ויתעדו את הממצאים ביומן מסע אישי. נשמע לנו כמו פעילות שאפשר לספר עליה בלי בושה בכיתה אחר כך.
מוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27, פרטים וכרטיסים באתר

9. ים

למזל כולנו עונת הרחצה נפתחה רשמית. ארגנו קופסת פירות ובקבוק מים (או תרמוס עם בירה, אנחנו לא שופטים את כח הסבל שלכם) ולכו לים. חוף הילטון הוא תמיד הימור בטוח: החלוקה שלו יוצרת עניין לילדים ויש בו גם מתקני פעילות ואת הקטע הקטן המגודר באמצעות סלעים שילדי העיר מכנים ״הנחל״ או ״השלולית״ והורים עייפים שמחים לטבול בו רגליים.

(צילום: בוריס בי\שאטרסטוק)
(צילום: בוריס בי\שאטרסטוק)

10. פארק דרום

אם הילדים שלכם לא מהסוג שמתרחדן בשמש (תנחומינו) אפשר לקחת אותם לפארק דרום (אבל לא להשאיר. בדקנו. יש חוק עזר עירוני נגד העניין). הפארק – שמשום מה עובר באופן קבוע מתחת לרדאר של רוב התל אביבים, כנראה כי הוא נמצא באיזור בעיר שבדרך כלל מקבל התעלמות גורפת ולא מוצדקת – מכיל אגם מלאכותי, מתקנים מוצלחים במיוחד, כדורגל וטניס שולחן ואפילו אופציה לשעת סקי מים מגיל 12 ומעלה. חול המועד הוא זמן מושלם לשלח בו את הילדים.

בתמונה: סאות'פארק; לא בתמונה: קארטמן. פארק דרום (צילום: שמוליק ש., אתר פיקיוויק By cc)
בתמונה: סאות'פארק; לא בתמונה: קארטמן. פארק דרום (צילום: שמוליק ש., אתר פיקיוויק By cc)