עמק הסיליקון של המזרח התיכון: 5 סטארטאפים מקומיים שאתם צריכים להכיר

בשנים האחרונות מתחמי העבודה המשותפים בתל אביב הפכו לחממת הגידול האולטימטיבית של הדור הבא של עולם ההייטק. פגשנו שבעה יזמים שאפתנים וחמישה סטארטאפים מגניבים שהתמקמו במתחם העבודה של LABS וחולמים על להפוך לאקזיט הגדול הבא

כובשים את העולם מתל אביב. צילום: שיר רוזנטל
כובשים את העולם מתל אביב. צילום: שיר רוזנטל
18 במרץ 2019

תוכן שיווקי

HiGrade

מי אנחנו:

אסף לוי ואסף גביש.

מה הסיפור שלנו?

אסף ואסף הכירו במהלך הלימודים לתואר השני. בין כתיבת סיכום וקריאת מאמר, התברר שגביש עבד בעברו בחוות גידול קנאביס (רפואי). הניסיון והידע שרכש בחווה הובילו לפיתוח רעיון מהפכני: זיהוי מצב הצמח על ידי תמונה בלבד. בפועל, באמצעות השוואה של דגימות קנאביס רפואי ובדיקות מעבדה, הצליחו השניים לפתח אלגוריתם של בינה מלאכותית שמכמת את מצב החומרים הפעילים בצמח. במילים פשוטות, באמצעות פיצ'ר שזמין באפליקציה, תוכלו לאבחן את מצב הפרח, לקבל תמונת מצב על אחוז החומרים הפעילים בו, לדרג את האיכות שלו, להבין אם הוא נגוע בעובש וכדומה – וכל זאת דרך הסמארטפון שלכם. בקיצור, מעכשיו תוכלו לדעת בדיוק מה אתם צורכים ומה אתם רוכשים.

למי זה רלוונטי?

חולים בעלי רישיון לקנאביס רפואי. מגדלים פרטיים (במדינות בהן החוק מאפשר כמובן) מקבלים שירות מתקדם יותר עם אפשרות לזהות מחלות בצמח ועדכון לגבי מועד קצירת הפרחים. השירות החינמי זמין כבר עכשיו בחנויות האפליקציות של גוגל ואפל. שירות הפרו הוא כבר פריבילגיה למדינות שעברו לגליזציה.

טיפ ליזם המתחיל:

"תבדקו שהרעיון שלכם שווה, שיש בו באמת צורך ומי המתחרים שלכם. ותמצאו שותף טכנולוגי, עדיף מישהו שאתם מכירים".

הערת מערכת: כן, הם מגייסים.

אסף ואסף. כבר קנינו. צילום: שיר רוזנטל
אסף ואסף. כבר קנינו. צילום: שיר רוזנטל

 

BOOM25

מי אני:

גיורא מנדל.

מה הסיפור?

גיורא מנדל הוא אדם שאחראי על לא מעט ריגוש ותסכול בחיים שלנו. אחרי שפיתח בהצלחה את אפליקציית הטיסות "חוליו", הוא החליט להפוך גם את חוויית האונליין שופינג למסעירה אף יותר. לפני כשנה וחצי הוא הקים את מערכת BOOM25, שמשתפת פעולה עם אתרי הקניות הגדולים בעולם: אסוס, נקסט ואפילו בוקינג, על בסיס עיקרון הקאש בק. כלומר, כל עוד תבצעו שופינג באתר האהוב עליכם דרך BOOM25, תוכלו להיכנס להגרלה ולקבל את כל הכסף בחזרה. מה הקאץ'? אה כן, השירות עוד לא זמין בארץ. אבל כולנו נעבור יום אחד אפיזודה בברלין או לונדון. אז הכי לגזור ולשמור. או סתם לשחד את החברים המהגרים שלכם בסבלט בעיר.

למי זה רלוונטי?

לכל אותם מכורי אונליין שופינג שהתמזל מזלם לחיות בניכר.

טיפ ליזם המתחיל:

"חפשו ריגוש, קחו שווקים ישנים כמו תיירות או קאש בק ותנו להם טוויסט קטן שיהפוך אותם למשהו מרגש".

מוסיף לנו אקשן לשופינג. גיורא מנדל. צילום: שיר רוזנטל
מוסיף לנו אקשן לשופינג. גיורא מנדל. צילום: שיר רוזנטל

 

Round Trip

מי אני:

עמיחי חזן.

מה הסיפור?

עמיחי התבשל 12 שנים בעולם הטכנולוגיה והפיתוח עד שהקים את הבייבי הפרטי שלו בתחום התיירות, שאמור להפוך את תהליך סגירת החופשה הבאה שלנו – לקליל אף יותר. כחלק מהפיתוח, הוא מספק שירותים לסוכני נסיעות, חברות תיירות, אתרי אינטרנט ואפילו בלוגרים פרטיים בתחום התיירות שמתקשים לשווק את המוצרים שלהם (מה שגורם לנו לפספס דילים שווים וחבל) בתקציב נמוך, במהירות ובשיא הפשטות. ובקיצור, כל מה שיסייע לנו לרכוש חבילות נופש, טיולים, איתור טיסות ואפילו הצמדת מלון בהתאם לצרכים שלנו במקום להיכנס לכל אתר בנפרד. כלומר: ה-WIX של אתרי התיירות. הפרוייקט אגב הוקם בשיתוף פעולה עם חברת אמדאוס (שנסחרת בכ-30 מיליארד יורו), אז הכי נשמע מבטיח.

למי זה רלוונטי?

אתרי אינטרנט ומסחר, חברות תיירות, סוכני נסיעות, בלוגרים ועסקים בתחום התיירות.

טיפ ליזם המתחיל:

עמיחי מחפש עובדים לצוות. שזה אחלה מקום להתחיל בו. אז יאללה, תזרזו עניינים.

עוד לא הגשתם קו"ח? עמיחי חזן. צילום: שיר רוזנטל
עוד לא הגשתם קו"ח? עמיחי חזן. צילום: שיר רוזנטל

 

Kin

מי אנחנו:

אלכס פרנקל ונתנאל לב.

מה הסיפור?

אחרי בהלת הביטקוין, היה ברור שעולם המטבעות הדיגיטליים זה העתיד. על אותו קונספט הונפק בספטמבר 2017 המטבע Kin על ידי חברת המדיה החברתית Kik. המטבע של Kin עושה מאמצים להפוך את העולם הדיגיטלי למקום טוב והוגן יותר עבור מפתחים ומשתמשים. יש סיכוי גבוה שהוא יהפוך למטבע הדיגיטלי הנפוץ בעולם. כיום מסתובבים בעולם כבר כ-10 טריליון מטבעות שימשו להעברת כספים בין משתמשים, עם למעלה מ-30 אפליקציות שמשתפות פעולה עם השימוש במטבע. כרגע המיקוד הוא בבלוגרים ויוצרי תוכן, כדי שיוכלו להרחיב את הרווחים שלהם. אבל זה עניין של זמן עד שתרצו להשקיע בו בעצמכם. כי הגיע הזמן ללמוד מטעויות, לא?

למי זה רלוונטי?

יוצרי תוכן ברשתות החברתיות, אבל בפועל לכולם.

טיפ ליזם המתחיל:

"תיצרו סביבת עבודה תומכת ונוחה ותהיו מוקפים באנשים יצירתיים".

נותנים פייט לביטקוין. אלכס פרנקל ונתנאל לב. צילום: שיר רוזנטל
נותנים פייט לביטקוין. אלכס פרנקל ונתנאל לב. צילום: שיר רוזנטל

 

Puresec

מי אני:

בני ניסימוב.

מה הסיפור?

מאחורי סמנכ"ל הפיתוח של PureSec עומד בני ניסימוב, עם רזומה מרשים של 15 שנים בהייטק ופיתוח מספר מיזמים כשאחד מהם נמכר לצ'ק פוינט לפני מספר שנים. הפיתוח האחרון, הוא למעשה חברת סייבר שפועלת בתחום האבטחה ללא שרתים. כלומר, עד היום מפתחים ומתכנתים שהעלו קודים לענן, הצליחו אמנם להעביר כמות עצומה של מידע – אך ללא אבטחה מספקת. חברות גדולות שחייבות לשמור על מערכות המידע, התוכנה והחומרה מקבלות מ-PureSec חומת הגנה.

למי זה רלוונטי?

לחנונים. סתם. כל מי שמשתמש במחשוב ללא שרתים.

טיפ ליזם המתחיל:

"להיות חלק משמעותי בפיתוח של מוצר פורץ דרך, לזהות צורך ולייצר פתרון".

הערת מערכת: מחפשים אנשים מוכשרים, חדשניים, יצירתיים, אוהבי טכנולוגיה וסייבר לצרף למיזם.

לא רק לחנונים. בני ניסימוב. צילום: שיר רוזנטל
לא רק לחנונים. בני ניסימוב. צילום: שיר רוזנטל

 

פרילנסרים: תשכחו מהקפה השכונתי
פיצצנו את בועת ההייטק – ולא רצינו לחזור