ערב ניו יורקי במל ומישל ועוד חדשות קולינריות

מסעדת לימוזין עושה עלייה למרכז, שוק אוכל העולם חוזר ועוד חדשות שכדאי לקרוא לפני הארוחה הבאה

תבלינים אסיאתים בניטן תאי
תבלינים אסיאתים בניטן תאי
24 באוגוסט 2016

חאפלה ים תיכונית בשומר 1

הבסטה השמחה בשוק הכרמל חוגגת שנתיים, והשף נאור כהן החליט שהמסיבה תהיה ברוח השוק: חאפלה גדולה עם מוזיקה, צ'ייסרים, אוכל טוב והרבה ריקודים. אחרי שנתיים בהן הוא מוציא יום יום מנות משתנות לפי חומרי גלם שהוא בוחר בדוכנים, ביום שישי הקרוב הוא חוגג ובגדול. בתפריט: DJ יובל מיכאלי ינגן להיטים ים-תיכוניים נוסטלגים, צ'ייסרים של ערק/וויסקי ב-10 ש"ח ומנות שיורכבו באותו הבוקר.

מסיבת שנתיים להשומר 1, שישי (26.8) 11:00-אחר הצהריים, השומר 1 שוק הכרמל תל אביב, 03-6736883

השומר 1. צילום: אפיק גבאי
השומר 1. צילום: אפיק גבאי

שינויי חומוס בשרונה מרקט

חומוס אבו חסן עוזב את שרונה מרקט בסוף אוגוסט, ועל תיק החומוס בשרונה יהיה אמון במקומו סמי אבו שוקרי. השאלה היא כמובן היא מדובר באבו שוקרי המקורי באמת, באבו שוקרי המקורי מספר 1, או בכלל באבו שוכרי מרחוב הגיא בירושלים. התשובה היא סמי אבו שוקרי שמעל למסעדה שלו יש צילום פספורט מוגדל של פניו, שמגיש מאז 1965 באבו גוש חומוס עסלי בטעמים חמצמצים. התפריט הסופי והמחירים עדיין לא ידועים, אבל סמי אבו שוקרי מבטיח להגיש את מנות החומוס המסורתיות ולצידן פלאפל, שיפודים, ממולאים, קובה חמוסטה, חמוצים וכו'. בסופי שבוע יימכר אוכל מוכן הביתה.

קלמן מגן 3 תל-אביב, 03-6524447

שוק אוכל עולם חוזר

בעקבות ההצלחה בשוק הקודם, הפעם צפויים 15 דוכנים: מאיטליה מסימיליאנו דה מטאו ממאסטר שף שמביא איתו את אמא להכין פסטה מבצק טרי, אנג'י שו מצוות ההיגוי (בשיתוף עם נעמה אליהו וגארי גודלן) בדוכן אוכל טיוואני, ועוד דוכנים של אוכל אתיופי, סודני, קולומביאני, וייטנאמי, דרום אפריקאי ועוד. 10-30 ₪ למנה, תביאו הרבה כסף קטן כדי לחסוך זמן בדוכנים.

גלריית מאירהוף דובנוב 8, שישי 11:00-16:00 שבת 12:00-18:00

ניו־יורק במסעדת מל ומישל

השף אביב רגב, שצמח במטבחים של אייל לביא ועזרא קדם וכיום הוא שף פרטי בניו יורק, מגיע לארץ לביקור ובישול עם ירון לסר השף בפועל של מל ומישל (השייכת לשף ניר ויימן).  הארוחה תכלול צלחת אנטיפסטי של ירקות צרובים בתערובת תבלינים צרפתית וגבינת Taleggio, דלעת כבושה עם נגיעות של מוסטרדה ושבבי גורגונזולה, קרפצ'יו של תמנון ים-תיכוני בוויניגרט שמיר לצד פינגר ליים ועלים זעירים, קרודו טונה אדומה על עוגיית גרנולה עם מלח מעושן ושמן קצח, בטן חזיר צלויה לצד ארוגולה ופרוסות ראטה צלויות עם בלסמי פטל ושמן זית, פילה דג ים על תבשיל של מנגולד וכרוב שחור עם ציר דגים ויין. לקינוח עוגת גבינה עם שורש אורכידיאה לצד קונפיטורה של אוכמניות יער והל  ועוד (3-7 מנות לארוחה 165-315 ₪).

מל ומישל, שני (29.8), החל מ-18:30, מומלץ להזמין מקום מראש

שף אביב רגב. צילום: ינון ירוס
שף אביב רגב. צילום: ינון ירוס

כיתת אומן לבישול אסייתי עם השף שחף שבתאי (ניטן תאי)

שחף שבתאי, מעוטר אות מישלן ועמוס ניסיון קולינרי ברחבי העולם, נכנס למסעדת ניטן תאי לפני כחודשיים. החל מסוף חודש ספטמבר, ישיק שבתאי סדנאות אוכל לבישול אסייתי. הקורס יכלול הדרכה והדגמה בשימוש בחומרי גלם אקזוטיים עד הפיכתם לתפריט בין שלוש מנות אסייתיות, כולל קוקטייל בלתי נשכחים. בכיתות האמן הקרובות יתמקד במנות מהודו, תאילנד ו-וייטנאם. תאריכים: 24.9, 1.10, 29.10. מחיר: 350 ש"ח לסדנה בת שעתיים.

ניטן תאי

מסעדת לימוזין מגיעה למרכז

מסעדת הבשרים הצפונית לימוזין (רמת ישי) מגיעה לביקור קצר אצל בורגר סאלון (האחות הקטנה) בשני אירועים קרניבורים בתחילת ספטמבר. ביום שני (5.9) בסניף הראשל"צי יועמדו תנורי עישון שיעשנו בשר משעות הצהריים שיוגש עם תפוחי אדמה, וביום שלישי (6.9) בסניף הרמת־שרוני יוגשו מנות נבחרות מהתפריט של לימוזין כמו אסאדו ברביקיו, פרגיות על האש, סטייק אנטריקוט קוביות פילה ועוד.

לפרטים נוספים

לימוזין. צילום: רביב שטיין
לימוזין. צילום: רביב שטיין

תפריט חדש בלימה ניפו

המסעדה היפנית-פרואנית ביפו מציגה תפריט קיץ חדש. בין המנות תמצאו פלפלי פדרון עם מיסו תפוזים (35 ש"ח), טטקי טונה עם פונזו תפוזים (70 ש"ח), פילה בקר עם תפוח אדמה פרואני וסלק פיקנטי (125 ש"ח), חציל צלוי במיסו עם פטריות בתחמיץ (45 ש"ח) ועוד.

לימה ניפו, רבי תנחום 6 יפו, ראשון-חמישי 19:00-אחרון הלקוחות, שבת 19:00-אחרון הלקוחות, 03-5734404

טטקי טונה עם פונזו תפוזים, לימה ניפו. צילום: סיון שוב עמי
טטקי טונה עם פונזו תפוזים, לימה ניפו. צילום: סיון שוב עמי

בראנץ' שיכורים בסרווסריה – עכשיו פעמיים בשבוע

הבראנץ' הכי שיכור בעיר החליט להרחיב את ימי הפעילות ומעכשיו יפעל גם בימי שישי (ולא רק שבת). בתפריט תמצאו מנות שמאפיינות את בר הבירה הספרדי: קלאמרי סגול עם ביצת עין שום ופטרוזיליה (48 ש"ח), טוסט פטריות ומחית כמהין (44 ש"ח), ערימה של פנקייק עם בייקון וסירופ מייפל (46 ש"ח) ועוד.

בראנץ' שיכורים בסרווסריה, בן יהודה 48 תל אביב, שישי 11:00-16:00, שבת 11:00-17:00, 03-6477751

וונגלי בבירה ובייקון. סרווסריה, צילום: שי ניבורג
וונגלי בבירה ובייקון. סרווסריה, צילום: שי ניבורג