תנו להם אוסקר: ערוץ 14 זוכה בפרס הטלוויזיה לשקרים והתבכיינות

זה האומץ שהפגין ערוץ 14 ב-7.10, איפה הפרס לגרפיקאי (צילום מסך: ערוץ 14)
זה האומץ שהפגין ערוץ 14 ב-7.10, איפה הפרס לגרפיקאי (צילום מסך: ערוץ 14)

מפלי הדמעות של אנשי ערוץ 14 על אפלייתם בטקס פרסי הטלוויזיה היו מופע גזלייטינג מדהים. וזה עבד. האקדמיה התקפלה, כתבי הברנז'ה אימצו את הנרטיב, וכולם התעלמו באלגנטיות ממה ששידר ערוץ הרעל ב-7.10 וממה שהוא משדר מאז. אבל ערוץ 14 באמת אינו ראוי להיכלל במשפחת העמים של ענף הטלוויזיה. הוא נועד לכרות אותו

המבול שהבטיחו החזאים הקדים אמש במפתיע, ומפלים עצומים שטפו את הרשתות החברתיות והציפו את ציוצי הברנז'ה. היו אלה דמעותיהם של כל בכייני ערוץ 14 שמיררו על כך שהאקדמיה לטלוויזיה וקולנוע תעניק פרסי הוקרה מיוחדים לכתבי הערוצים שסיכנו את חייהם ודיווחו מהצפון והדרום בימים הראשונים של המלחמה, אך לא לכתבי ערוץ 14. ותסער מכונת הרעל עד מאוד ותשפריץ שנאה ושקר לכל עבר. דרמה! אפליה! שמאלנים!

>> המהדורה המביכה של חדשות 12: דרמה, רגש, תעמולה ואפס עיתונות

את ההמשך אפשר היה לנחש בעיניים עצומות: כתבי הברנז'ה מיהרו לצקצק על "החלטת האקדמיה", מכונת הרעל שטפה את הרשתות, אלמוג בוקר שתמיד שמח להיות פופוליסט הכריז שיוותר על הפרס שלו אם לא יוענק פרס גם לכתב ערוץ 14 בדרום, ובאקדמיה עצמה נבהלו ומיהרו להסביר ש"בשנים האחרונות האקדמיה עשתה מאמצים ופנתה באופן יזום לערוץ 14 על מנת לעודד אותו להשתתף בתחרות, אך לא קיבלה תגובה מטעמו. גם השנה פנינו וגם השנה בחרו בערוץ 14 לא להשתתף בתחרות ובטקס. למרות החלטת הערוץ אנו שמחים להזמין את כתב הדרום של הערוץ, אריאל עידן, לקבל את פרס ההוקרה".

אפשר להירגע: גם כתבי ערוץ 14 יקבלו את הכבוד המגיע להם, בעיקר על השידור תחת אש בשבעה באוקטובר תוך סיכון חיי– אה, רגע. הם לא שידרו בשבעה באוקטובר. זה היה יום שבת וקברניטי הערוץ החליטו שלא קרה שום דבר שמצדיק את הפרת קדושתו ולא העלו שידור. מאז הם כמובן התאפסו על עצמם לגמרי, וממשיכים בעבודתם הנאמנה לתקוף את משפחות החטופים ולהפיץ שקרים והסתה נגד כל ניסיון מחאה נגד ממשלת המחדל, להתעלם כמעט לחלוטין מ-150 אלף המפונים ומהפקרת הצפון, להסית נגד בכירי צה"ל, לקרוא לרצח עם על בסיס כמעט יומי ולשמש כמערך תעמולה בלעדי של איש אחד אשם. יש הרבה פרסים שאפשר לתת על כל זה.

ובאמת, ערוץ 14 מקבל פרסים רבים מהממשלה כבר שנים רבות, גורף את כל הקופה למעשה. ממשלות נתניהו פילסו לו את הדרך כשאיפשרו לו להפר את החוק ואת תנאי הזיכיון שלו כערוץ מורשת, ולהפוך בסדרה של מחטפים ועבירות רגולציה קשות לערוץ ביבי ניוז על מלא. גם עכשיו, כשעשן המלחמה עוד מיתמר והציבור מתמודד עם השלכותיה הכלכליות הקשות, פועל שלמה קרעי בשליחות הנתניהוז ללא הרף כדי להעניק לערוץ 14 פרסים בשווי עשרות מיליוני שקלים, באמצעות הקלות והטבות שנראות כמו שוחד בחירות דה פקטו והולכות כמו שוחד בחירות דה פקטו ונשמעות כמו שוחד בחירות דה פקטו, ולכן בטח הכל ממש בסדר ולגמרי כשר פה.

במקום להסביר לבכייני ערוץ 14 שפרס ההוקרה ניתן לעיתונאים ומי שעובד בערוץ אינו יכול להיות מוגדר ככזה על פי שום פרמטר של עיתונות חופשית במדינה דמוקרטית, במקום לשרטט קו אדום רחב שמבהיר את הפער בין עיתונות ותעמולה, נכנעו באקדמיה ובתקשורת לנרטיב הבכייני של ערוץ 14 ללא קרב. אבל זה לא ישנה את האמת: ערוץ 14 אינו ראוי להיכלל במשפחת העמים של ענף הטלוויזיה. למעשה, ערוץ 14 הוא כלי בידי המשטר כדי לכרות את הענף הזה. אם היה פרס להנדסת התודעה הטובה ביותר, הפייק ניוז הגדול ביותר, ההשתנה מהמקפצה הנועזת ביותר, ההסתה הגדולה ביותר נגד הציבור הגדול ביותר – לא הייתה לו כל תחרות. זה שבכלל מדברים על אנשיו כ"כתבים" זה עלבון למקצוע. ומי שמתרפס בפניו עכשיו – יידרס על ידיו בעתיד. זה קרוב.