ערים נגד בעירה

מה עושות ערים בעולם נגד ההתחממות שלהן?

בסינגפור משקיעים בגנים תלויים, באבו דאבי משלבים מסורת עם טכנולוגיה חדשנית ובניו יורק מתכננים עתיד ירוק הרבה יותר. תל אביב, תפנימי

מלון פארק רויאל בסינגפור (צילום: Skyshot Pte)
מלון פארק רויאל בסינגפור (צילום: Skyshot Pte)
18 ביולי 2019

ניו יורק

בעוד שאר ארצות הברית מדשדשת מאחור, ניו יורק הכריזה לאחרונה על "ניו דיל ירוק" שבמסגרתו היא תצמצם את פליטת הפחמן ב־40 אחוז עד 2030. חלקים בתוכנית כוללים סגירה אפשרית של 24 תחנות כוח בעיר הפועלות על נפט וגז ומעבר לאנרגיות מתחדשות, הקמה של גגות ירוקים הכוללים טורבינות רוח, צמחייה או פאנלים סולאריים, הורדת פליטות הפחמן ממגדלי העיר בשיעור של 80 אחוז עד 2050, וקיצוץ של 50 אחוז בכמות הבשר בבתי חולים, בתי ספר ומתקני כליאה.

סינגפור

עיר המדינה המתקדמת כוללת היום בשטחה כמעט 1,000 דונם של גנים תלויים, עם כוונה להכפיל את השטח עד 2030. זה לא קורה מטוב לבם של מתכננים ואדריכלים – סינגפור חתמה על צווים שמחייבים כל יזם לכלול שטחים ירוקים בפרויקטי נדל"ן בקרקע או בגובה, ויזמים רבים הולכים מעבר למינימום הנדרש, מה שהופך את העיר לגרסה המודרנית של גני בבל התלויים.

עוד על משבר האקלים:
החוקרים שוברים את הראש: איך מקררים את תל אביב?
41 דרכים לשרוד ב-41 מעלות
הקוד האתי המחייב לימים של חום כבד

לוס אנג'לס

אחד הגורמים המחממים ביותר הוא צבע העיר. בלוס אנג'לס, שבה 10 אחוז משטח העיר עשוי מאספלט שחור (שסופג עד 95 אחוז מאנרגיית השמש), החלו לצבוע בשנה שעברה חלק מהכבישים בלבן, מהלך שמקרר אותם בכ־10 מעלות בממוצע.

אבו דאבי

צמד מגדלי אלבחר בנסיכות המפרצית, שבה הטמפרטורות מטפסות בקיץ לאזור ה־50 מעלות, הם דוגמה מאלפת לשילוב בין מסורת בנייה מקומית שמותאמת לאקלים של הסביבה וטכנולוגיה עכשווית. הבניינים, בגובה 145 מ' כל אחד, כוללים בחזיתם 2,000 אלמנטים דמויי משרבייה להגנה מפני השמש, אלא שבמקרה הזה מדובר בחלקים שזזים בהתאם לתנועת השמש ולעוצמתה.