מכונת הרעל: הפוליטיקאים שהכי שונאים את תל אביב

מכונת הרעל: כבישי הזעם. מירי רגל ואוטובוס השקרים. (צילום: ליטל פרי)
מכונת הרעל: כבישי הזעם. מירי רגל ואוטובוס השקרים. (צילום: ליטל פרי)

בשבילם אנחנו חייזרים צפונבונים ושותי אספרסו שחיים במציאות נפרדת ובמדינה משלנו, אבל התל אביבים אוהבים את ישראל לא פחות מאף אחד במדינה. ולא, אנחנו מסרבים לשכוח מי משרתי הציבור שכבר שנים יורקים עלינו רעל

כבר שנים שאנחנו התל אביבים משמשים שק חבטות לפוליטיקאי ארצנו. העובדה שהגענו לעיר הזאת מכל קצוות הארץ כדי לחיות חיים ליברלים וחופשיים לא מונעת מחברי הכנסת לדבר עלינו כאילו גדלנו על עצים בשדרות רוטשילד פינת מזא״ה. בשבילם אנחנו חייזרים צפונבונים ושותי אספרסו שחיים במציאות נפרדת ובמדינה משלנו. פייר, אם תל אביב הייתה הופכת למדינה מבודדת ועצמאית התור לכולי עלמא היה נחתך לפחות בחצי ועם זה אנחנו יכולים לחיות. האמת היא שהאיחול הכי טוב שאנחנו יכולים לאחל לעצמנו הוא להיות התל אביבים שהפוליטיקאים חושבים שאנחנו – אלה שלא עובדים ורק יושבים בבתי קפה כל היום. לכו תסבירו להם שאנחנו בעצם מרשים לעצמנו קפה בחוץ רק פעם בשבוע בלחץ, ושאנחנו קורעים את התחת בלי הפסקה כדי להיות מסוגלים לגור בדירה עם חצי דלת ולהשתמש בנייר טואלט מהמותג הפרטי של רמי לוי. בינתיים, ריכזנו לכם כמה מהפוליטיקאים שהכי לא מחבבים אותנו:

נפתלי בנט

זוכרים את התקופה שבה הסממן הימני קיצוני של הכנסת היה ראש הממשלה לשעבר שאנחנו מייחלים לשובו? גוד טיימס. אי שם בשנת 2014, כשהפוליטיקאים רק החלו לגלות את האינטרנט, נפתלי בנט, יו״ר הבית היהודי דאז, שיחרר את אחד מסרטוני התעמולה האייקונים: ״מפסיקים להתנצל – אוהבים את ישראל״. בסרטון הוא עצמו מגלם קריקטורה של היפסטר, שאופיינה ככל הנראה על ידי אדם שלא פגש היפסטר מימיו. בחולצת פלאנל וזקן מודבק מכפר גלעדי הסתובב בנט בין רוטשילד לנחמה וחצי וגילם תל אביבי שמאלני נחנח. השמועות מספרות על קיומה של גרסת במאי שבה בנט נעקף בתור לשירותים בברקפסט.

דודי אמסלם

נראה שחוץ מאוכלוסיית התוכים בישראל, לא קיימת עוד אוכלוסייה שחבר הכנסת אמסלם לא הפיץ כלפיה דברי שנאה מלאים בסטראוטיפים, וגם התל אביבים ומדינתם זכו לא פעם לכבוד. לאחרונה זה היה במסגרת נאום הרולקסים המפורסם, ובתחילת החודש גם סיפר איך הלך למשרד הפנים כדי להוציא דרכון למדינת תל אביב, בעקבות השתלטות השמאל על העיר, לדבריו. את הממשלה הקודמת הוא האשים בהיותם ״צפונבונים אשכנזים, בעיקר בגבולות רעננה-תל אביב״. כן רעננים, נפלתם גם אתם לסירה שלנו.

בצלאל סמוטריץ׳

הרבה לפני שהכיר לנו את הגרנדמייזר שלו, בצלאל סמוטריץ׳ הסתכסך עם מדינת תל אביב. אי שם בשנת 2020, שבה קורונה היה דבר שקורה ואלדד יניב היה סוג של שמאלני, צייץ יניב: ״תל אביב היא הבית של יושביה, אם המשטרה תמשיך להתנהג ככנופיה של אוחנה ונתניהו היא תתקל בכוח נגדי״. סמוטריץ׳ צייץ בתגובה הכרזה על מלחמה: ״מדינת תל אביב נגד מדינת ישראל״. אתה ואיזה צבא, בצלאל?

מירי רגב

מלחמה נוספת על מדינת תל אביב הוכרזה על ידי שרת התרבות דאז מירי רגב. רגב הלינה על מצב התרבות בארץ בו לדבריה נוצר מצב של ״שתי מדינות לשני עמים״ בין תל אביב לשאר חלקים בארץ, והודיעה שתילחם בתופעה עם הכלי הכי תרבותי שיש בארסנל: כאב. רגב אמרה: "מהשנה הבאה יכאב למוסדות התרבות בתל אביב, כואב כשלוקחים ממך גבינה 40% שומן". תל אביבית אמיתית הייתה יודעת שבעיר שבה חצי אחד רגיש ללקטוז וחצי שני טבעוני, הדבר הכואב באמת יהיה דווקא לתת גבינה 40% שומן.   

הבטיחה להכאיב למוסדות התרבות בתל אביב. מירי רגב (צילום: לע"מ)
הבטיחה להכאיב למוסדות התרבות בתל אביב. מירי רגב (צילום: לע"מ)

מיקי זוהר

זוכרים שבינואר 2016 הוכרזה עצמאותה של מדינת תל אביב? לא? תנו לנו לרענן את זיכרונכם. זה נעשה על ידי חבר הכנסת מיקי זוהר, בראיון לניב רסקין בגל״צ, שם הוא אמר את הדברים המדהימים הבאים: ״תל אביב מתנהלת כמו מדינה בפני עצמה, אנשים לא מבינים את זה, היא לא חלק ממדינת ישראל – היא משהו נפרד לגמרי. זאת עיר שנוגדת את כל מה שקשור לרעיון היהודי במדינה״. קומו לשירת ההמנון – ״בנים״ של נונו.

 

אורלי לוי אבקסיס

האישה בעלת אלף הפרצופים ניסתה להיבחר לרשימת הליכוד בפריימריז האחרונים בשיטה שהוכחה יעילה בעבר: התעמרות בתל אביבים. בסרטון שהעלתה כחלק מהקמפיין נראית הקולגה לשעבר של אנשי מרצ נוזפת ב״שמאל המנותק״ שמכיר רק את חבריו מצפון תל אביב עם האספרסו הקצר שלהם. בחייך אורלי, תנסי למצוא סטראוטיפים פחות שחוקים. אם כבר שנאה, שיהיה מעניין. אבקסיס, יש לציין, נבחרה בעקבות הקמפיין למקום ה-49 ברשימת הליכוד. שיהיה במזל.