רגע, למה בעצם שלא תתנו למישהו אחר לחפש לכם חניה בתל אביב?

לא בתמונה: אנשים שמצאו מקום חניה. חניה בתל אביב (צילום: shutterstock)
לא בתמונה: אנשים שמצאו מקום חניה. חניה בתל אביב (צילום: shutterstock)

שירות חדש ודי מדהים, יש לומר, של אפליקציית החניה פומבה: בקצת יותר מקליק אחד תוכלו להזמין נהג שיבוא בזריזות לקחת את הרכב שלכם, יחנה אותו בכחול לבן הכי קרוב ליעד שבחרתם ויביא לכם את המפתחות. השירות פועל בלב העיר ובצפון הישן, כלומר בדיוק איפה שממש צריך אותו

לא מעט אנשים עדיין מתעקשים להחזיק רכב פרטי בתל אביב, כי כל העניין הזה של היפוך הפירמידה התחבורתית קצת פחות עובד כשאין תחב"צ איכותי, והעיר מלאה בקולות נהי וקינה של מחפשי חניה נואשים המבזבזים את ימיהם (ולא מעט דלק ועצבים) בניסיון למצוא משבצת ריקה ומתאימה בטטריס החניה העירוני. המצוקה גוברת, ואיתה הפתרונות היצירתיים.

>> מתעצבנים: אין בעיית פקקים בתל אביב. יש בעיית התחת העצלן שלכם

לפני כחצי שנה דיווחנו כאן על אפליקציית פומבה, ניסיון לייצר רשת של התראות על מקומות חנייה פנויים בלב העיר ובצפון הישן, וכעת אותה אפליקציה ממש מציעה שירות חדש ונוסף, המאפשר למשתמשים להזמין נהג דרך האפליקציה, למסור לו את המפתחות וללכת הביתה. הנהג, מגיע בלחיצת קליק אחד, משחרר אתכם לענייניכם ויחנה עבורכם את הרכב בכחול-לבן, קרוב ככל האפשר ליעד שתציינו. לאחר מכן, הוא יחזיר לכם את מפתחות הרכב עד הבית.

הרגעים האלה שאתה מקלל בשפות שלא הכרת. חניה בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)
הרגעים האלה שאתה מקלל בשפות שלא הכרת. חניה בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)

ואיך זה עובד? פותחים את אפליקציית פומבה, מזמינים נהג שיחנה עבורכם, הנהג יוצר קשר טלפוני לאישור כתובת האיסוף ומעדכן לגבי זמן ההגעה המשוער. במידה והכל מתאים, הנהג יוצא לדרך רכוב על כלי דו גלגלי ומגיע במהירות. השירות פועל בשלב זה בין השעות 18:00-23:30 בימים ראשון עד חמישי ובמוצ"ש, באזור שבין הרחובות אבן גבירול, ירקון, בוגרשוב ואוסישקין. המחיר הוא 39.90 ש"ח בימי חול ו-49.90 ש"ח במוצ"ש.

למי שטרם דגם את האפליקציה אפשר לספר שלאחר הרשמה קצרה, היא מאפשרת למשתמש.ת להזין כתובת יעד ותחפש לכם חניה בכחול לבן סביב אותה הכתובת. ברגע שאותרה חניה פנויה סביב היעד, לחיצה על כפתור הניווט תציג את המסלול המהיר ביותר אליה. לאורך הניווט, יתקבלו התראות אם החניה עדיין פנויה ובמידה והחניה נתפסה – תקבלו התראה בזמן אמת ומיד תוצע החניה הפנויה הבאה. השירות פעיל כאמור באזור הצפון הישן ומרכז תל אביב ומשרת כמה אלפי נהגים, המדווחים לטענת החברה על מציאת חניה בטווח שבין  4-12 דקות (שני שליש מהמשתמשים המדווחים מוצאים חניה עד 15 דקות מתחילת החיפוש).
>> את האפליקציה אתם יכולים להוריד כאן