אמפנדס וצ'וריסו: פופ אפ ארגנטינאי חדש מבית בוצ'רי דה ברילוצ'ה

"דֶה לַה קַאיֵיה" (ברחוב) תציע מגוון מנות עם אוריינטציה בשרית (כנהוג בעדה) פלוס תוספות וקינוחים שווים שיגרמו לכם לפצוח בטנגו ספונטני בבית. או סתם ליהנות מהאוכל

מהשדרות של בואנוס איירס עד הבית (צילום: עדי חזן)
מהשדרות של בואנוס איירס עד הבית (צילום: עדי חזן)
3 בינואר 2021

באין טיסות לחו"ל ההשתלטות על הקולינריה העולמית נמשכת: אחרי הבוכרי של אהרוני, התאילנדי של נדב ודניאל והבריושים הצרפתיים של שחר לוי, טרנד הפופ אפים מדלג לדרום אמריקה. ממסעדת בוצ'רי דה ברילוצ'ה ברמת החייל הסגורה כרגע – ותכף נסביר – מפציע תפריט אוכל רחוב ארגנטיני עסיסי ולא מתחכם. de la calle (דֶה לַה קַאיֵיה), "ברחוב" בתרגום חופשי, הולך בעקבות האבנידות של בואנוס איירס, שדרות רחבות ידיים משובצות מסעדות קטנות ודוכני אוכל מקומי.

אמפנדס בפופ אפ של הבוצ'רי (צילום: עדי חזן)
אמפנדס בפופ אפ של הבוצ'רי (צילום: עדי חזן)

"מטבח הרחוב הארגנטיני מיוחד בפשטותו ומלווה בדרך כלל בצ'ימיצ'ורי. לא מעמיסים מיליון תוספות כפי שמקובל עכשיו אלא נותנים לחומרי הגלם לדבר", מסביר טל פוגלמן, מבעלי בוצ'רי דה ברילוצ'ה. המסעדה שהוקמה לפני יותר מעשר שנים ונמצאת בבעלות משפחות פוגלמן ועמר סגורה מתחילת הקורונה למעט הפסקה קצרה בקיץ, כשמסעדות הורשו לפתוח בהתאם להנחיות התו הסגול. "לא עשינו משלוחים כי התפריט מבוסס על בשרים ומנות שרינג שפחות מתאימים למשלוח. משלוח גם לא היה מצליח להעביר את חוויית המסעדה, שבה אורחים קמים לדבר עם הקצב ומקבלים יין שנמזג מחבית. לצערנו הקורונה עדיין כאן ולכן החלטנו שאנחנו רוצים לעשות משהו ברוח הקולינריה הארגנטינית".

בפופ אפ מקבלים ייצוג כל החשודים המידיים שמתקשרים אסוציאטיבית לארגנטינה: אמפנדס מסורתיים במילוי בשר טחון וביצה קשה, המבורגסה (המבורגר) מנתחי פרמיום מקצביית הבוצ'רי ופרוסות אסאדו עסיסיות בצלייה איטית על פירה חמאתי. מילנזה דה קארנה, הגרסה ארגנטינית לשניצל וינאי, לוקחת את המקור בגדול: נתח שייטל מיושן 30 יום שנפרס, עובר טיגון עמוק ומוגש כשניצל לוהט דק ופריך. מנה נוספת שצפויה להיות רב מכר היא צ'וריפאן, נקניקיית צ'וריסו שמנמנה בעבודת יד בלחמנייה ביתית עם איולי, צ'ימיצ'ורי ובצל שרוף, אוכל רחוב שכיף לזלול בגינה או מול הים (48-74 ש"ח).

צ'וריפאן מול הים או בגינה (צילום: עדי חזן)
צ'וריפאן מול הים או בגינה (צילום: עדי חזן)

לאחר בחירת המנות העיקריות מומלץ לצרף לרשימה קוביות תפוחי אדמה מטוגנות עם שום ופטרוזיליה שנחשבות למנת דגל בבוצ'רי וקינוח מטקסס ברביקיו, המסעדה־אחות בפלורנטין שממנה יוצאים משלוחי דה לה קאייה. קראק פאי מתוק ומושחת, אם להיות ספציפיים, מחבר בין הפופ אפ לקהילה: הוא נרכש מהמותג HOLY CRACK PIE של עדן אלקיים ורון גולן, חברים שהחליטו להתמחות בייצור הקינוח האיקוני. הפופ אפ הארגנטיני זמין במשלוח דרך וולט. בהמשך יתווספו אמצעי משלוח אחרים, כולל ישירות מהמסעדה.