המחאה הטעימה: פופ-אפ זקוסקי ברוח סובייטית במסעדת קיטון

אורנה רסקין ממסעדת קיטון הוותיקה לא מוותרת על מחאת המסעדנים ומייסדת פופ-אפ קוקטיילים ונשנושים רוסיים תחת השם "KGB Nights". נתניהו ופוטין בהלם

ברוסיה סובייטית מחאה מנשנשת אותך. פופ אפ מחאה במסעדת קיטון (צילום: אורלי סגל)
ברוסיה סובייטית מחאה מנשנשת אותך. פופ אפ מחאה במסעדת קיטון (צילום: אורלי סגל)
13 באוגוסט 2020

מחאת המסעדנים שככה מעט מאז נסוגה הממשלה מהכוונה לבטל את אפשרות הישיבה בהן, אבל המציאות בשטח לא הפכה פשוטה יותר ומרביתן נאנקות תחת הגבלות התו הסגול שאינו משאיר יותר מדי סיכויים לרווחיות. התשובה של חלקן למצב היא אירועי פופ אפ מושכי קהל, אבל גם זה אינו פתרון ארוך טווח. במסעדת קיטון, יחד עם יצרנית הוודקה לג'נד אוף קרמלין, החליטו לשלב בין שתי המגמות כדי להרבות שמחה בעולם, ומייסדים החל מהערב פופ אפ מחאה תחת השם "KGB Nights".

בעלת הבית, המסעדנית אורנה רסקין, היא מיוזמי מחאת המסעדנים ומבחינתה המחאה חייבת להימשך. "גם בימים כתיקונם ענף המסעדנות סובל מבעיות רבות המאיימות על יציבותו", היא אומרת. "בימים אלו, עקב ההחלטות ממשלתיות מביכות, הגבלות, היעדר תוכנית כלכלית הגיונית לבעלי המסעדות או עצמאים אחרים, רבות המסעדות שנסגרו ולצערי רבות נוספות תסגרנה אם מקבלי ההחלטות לא יבינו את הסיטואציה. שנייה לפני שהאסון יעמיק עוד יותר החלטתי לזעוק שוב ובשם התחום".

מנותקים, נמאסתם. מסעדת קיטון ערוכה למחאה (צילום: אורנה רסקין)
מנותקים, נמאסתם. מסעדת קיטון ערוכה למחאה (צילום: אורנה רסקין)

פופ אפ המחאה בקיטון, שני עד שישי החל מהשעה 18:00, יכלול ערב סובייטי עם קוקטיילים מבוססי וודקה של רני כהן וטל גנץ ("ליקוויד ספיריט"), לצד מנות זקוסקי, הידועות יותר בציבור כ"טאפאס רוסי", כמו ורניקס וקרפלעך (ארבע יחידות ב-29 שקל) או רגל קרושה וגפילטע ביס (19 שקל), בזמן שהקוקטיילים יעלו 32 שקל בלבד ויאפשרו שתייה הגונה כמיטב המסורת הרוסית. 

בקיטון וליקוויד ספיריט מבטיחים לשכלל בקרוב את המחאה הקולינרית שלהם עם סדנת מחאה לקוקטיילים וערב פופ ברוח סובייטית עם שף מוכר כדי לזעוק בסטייל נגד התנהלות הממשלה.