סה מניפיק: פופ אפ פחזניות חדש כובש את שוק הנמל בשישי

הפחזניות של שמרית אלוני (צילום: שמרית אלוני)
הפחזניות של שמרית אלוני (צילום: שמרית אלוני)

קלאסיות, מושחתות, שובביות: הפחזניות של מניפיק פטיסרי נולדו בימי הקורונה כששמרית אלוני נזכרה בפחזניות האייטיז של אמא שלה ושדרגה אותן לכדי אמנות. עכשיו הן מחכות לכן בשוק הנמל וכדאי שתזדרזו כי הן לא יחכו הרבה

3 ביוני 2022

שמרית אלוני אהבה מתוק מאז ומתמיד. בימי ילדותה אמה הייתה נוהגת לאפות לקינוח פחזניות מתוך מתכון שמצאה בעיתון, כזה שכלל מרגרינה וסירופ שוקולד. אייטיז, אתם יודעים. עם זאת, הקינוח הפך לאורח קבוע בשולחן ושמרית התאהבה בו כבר אז. כשגדלה החלה להכין פחזניות בעצמה, הן גרפו שלל מחמאות, והיא אכן הרגישה ששרביט הקסמים נגעה בה ויש לה את זה. השנים חלפו, את המרגרינה החליפה חמאה, ואת הפודינג-אינסטנט החליף קרם פטיסייר בניחוח וניל עשיר, אבל הפחזניות של שמרית נותרו הכוכבות של שולחן הקינוחים. 

לפני כחמש שנים לקחה אלוני את אהבתה לאפייה צעד קדימה והחלה בלימודי קונדיטוריה אצל אסטלה, שם נחשפה אל רזי הפטיסרי הצרפתי ולמדה לעומק איך לאפות פחזניות לפי הספר ולפי מיטב המסורת הפריזאית. מלבד פחזניות היא אפתה כמובן גם עוגות שמרים לתפארת, חלות ושאר מיני פטיסרי, אבל הפחזניות תמיד נותרו אהבתה הגדולה, וגם בביתה זכו על ידי ילדיה לכינוי החביב, "פחזה", כשברחבי הבית נשמע לא מעט המשפט "אמא, אפשר פחזה?".

נדיבה וקלאסית. פחזנית של מניפיק פטיסרי (צילום: שמרית אלוני)
נדיבה וקלאסית. פחזנית של מניפיק פטיסרי (צילום: שמרית אלוני)

ומתברר שאפשר: כשהגיעה הקורונה, ושמרית כמו רבים מצאה את עצמה בין עבודות, היא הבינה כי זו העת להמציא את הפחזניות מחדש ורקחה במטבח ביתה מגוון מילויים, נחשפה לעוד ועוד מתכונים ויצרה קולקציית פחזניות מרגשת שכללה מילויים קלאסיים לצד מושחתים ושובביים.

הפחזניות זכו לתשבוחות ונטעמו על ידי רבים, החל מחברים ובני משפחה ועד שכנים וקולגות ששמעו כולם אודות הפחזה של אלוני. מהר מאוד החלו להזמין ממנה מגשים עמוסי פחזניות והיא החליטה שהגיעה הזמן להרים את הכפפה לכדי ביזנס פחזניות של ממש. וכך נולדה מניפיק פטיסרי, שמצאה את מקומה בשוק הנמל וכעת תתחיל למכור פחזניות מעשה ידיה בימי שישי (לפעמים אחת לשבועיים, כדאי להתעדכן מראש).

גם יפות וגם מושחותות. הפחזניות של מניפיק פטיסרי (צילום: שמרית אלוני)
גם יפות וגם מושחותות. הפחזניות של מניפיק פטיסרי (צילום: שמרית אלוני)

בתפריט: פחזניית וניל קלאסית, פחזניית סניקרס מושחתת, פחזניית קרם ברולה מפתיעה, אחת עם נוטלה וקרמל מלוח, פחזנייה עם מסקרפונה ודבש וגם אחת במילוי קרם קינדר מלהיב (אחת ב-12 ש"ח, שישיה ב-60). גודלן של הפחזניות נדיב וראוי, שלושה ביסים לפחות של קרם חלומי עטוף בפחזניה אפויה ללא חת שסוגרת את הפינה בול. יש מצב ללקק את האצבעות ליטרלי.

>> מניפיק פטיסרי,  ימי שישי ברחבה הצפונית של שוק הנמל, האנגר 12