דיווח: אמיר אוחנה מחבל בתוכנית לפינוי התחנה המרכזית בתל אביב

סעו, סעו מפה. מירי רגב ואמיר אוחנה בימים שבהם לא ניסו להחריב את תל אביב (צילום: יחסי ציבור)
סעו, סעו מפה. מירי רגב ואמיר אוחנה בימים שבהם לא ניסו להחריב את תל אביב (צילום: יחסי ציבור)

על פי הדיווח ב"גלובס", אמיר אוחנה מנצל את סמכותו כיו"ר הכנסת כדי למנוע את הקמת מסוף פנורמה הזמני באמצעות חוק ההסדרים, מה שיוביל לעיכוב נוסף בפינוי התחנה המרכזית ויבטל באופן מעשי את תוכנית חולדאי-מיכאלי לפינוי חלקי שלה ב-2024. ואיך זה קשור לחברים שלו בקריית שלום?

זוכרים את הסאגה בלתי נגמרת לפינוי התחנה המרכזית? זוכרים איך מירב מיכאלי ורון חולדאי החמיצו הזדמנות היסטורית לפנות את המבנה המשוקץ מאוטובוסים ולהקל על סבלם של תושבי השכונות הסמוכות? זוכרים שמפינוי ב-2023 עברנו לפינוי ב-2026? ובכן, עכשיו גם זה בספק, הודות להתערבותו של סוכן הכאוס אמיר אוחנה, בתוקף תפקידו כיו"ר הכנסת.

העיתונאי אסף זגריזק מדווח הבוקר ב"גלובס" כי התנגדותו של אוחנה לסעיף בחוק ההסדרים שיאפשר את הקמתם של מסופי אוטובוסים זמניים, עשויה לבטל בפועל את התוכנית להעברת מחצית מהאוטובוסים מהתחנה המרכזית ב-2024, שהייתה אמורה להתאפשר באמצעות הכשרת מסוף זמני במתחם פנורמה שעל דרך בן צבי, עד להקמתו של מרכז תחבורה קבוע בצומת חולון.

המפגע העירוני הגדול במזרח התיכון. התחנה המרכזית בנווה שאנן (צילום: שאטרסטוק)
המפגע העירוני הגדול במזרח התיכון. התחנה המרכזית בנווה שאנן (צילום: שאטרסטוק)

תושבי שכונת קריית שלום הסמוכה, ביניהם פעילים בולטים בימין הקיצוני, יצאו למאבק נגד הקמת מסוף פנורמה, זאת למרות שהוא אמור לאכלס מספר קטן יחסית של אוטובוסים חשמליים, ללא מסחר וללא הקמת מבנים. אמיר אוחנה גוייס למאבקם עוד בימי הממשלה הקודמת ודרש אז לבטל את התוכנית ואת "השלכותיה ההרסניות על השכונה". מהשכונות שנרמסו וזוהמו בידי התחנה המרכזית לאורך 30 השנים האחרונות, כנראה שקצת פחות אכפת לו.

חבר הכנסת Amir Ohana – אמיר אוחנה בנאום חזק והגון בנושא התחנה המרכזית בפנורמה!

Posted by Simha Talalaevsky on Monday, December 27, 2021

וכיצד תוקע אוחנה מקל בגלגלי התוכנית? משרד התחבורה מבקש להעביר בחוק ההסדרים את השימוש בצווי חניה, המאפשרים הקמת חניונים זמניים בידי הרשויות על שטח בבעלות פרטית, לצורך הקמת המסופים הזמניים. העברת חוק ההסדרים כרוכה במו"מ בין משרדי הממשלה ליו"ר הכנסת בדבר העברת החוקים לוועדות או הוצאתם מחוק ההסדרים להליך חקיקה רגיל. אוחנה מתנגד לתיקון במסגרת חוק ההסדרים ודורש להוציא אותו להליך חקיקה רגיל, מה שיעכב בוודאות את מתווה פינוי התחנה המרכזית, ימנע הקמתם של מסופים זמניים בכל רחבי הארץ, וישבש את השירות בתחבורה הציבורית. אבל החברים של אוחנה בקריית שלום יצביעו לו בפריימריז וזה מה שחשוב.

מחאת תושבים נגד בניית המסוף ליד בית פנורמה (צילום: שמחה טללייבסקי)
מחאת תושבים נגד בניית המסוף ליד בית פנורמה (צילום: שמחה טללייבסקי)

המהלך של אוחנה מצטרף לשורת מהלכים של סוכנת הכאוס מירי רגב לפגיעה בתחבורה הציבורית בכלל, ובתחבורה הציבורית בתל אביב בפרט. כזכור, רגב כבר הכריזה מלחמה על הנת"צים שמאפשרים תחבורה ציבורית מהירה, מאיימת לסכל את פרויקט המטרו בגוש דן, ועלתה על מסלול התנגדות מהיר עם נת"ע סביב פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה. הספק נאה לה ולאוחנה בפחות משלושה חודשים.