הפסטיבל שיפגיש את המטבח של טאיזו עם האנשים מאחורי חנן מרגילן

כיסונים בוכריים בארוחה בטאיזו? הו כן (צילום: דנה מאירזון)
כיסונים בוכריים בארוחה בטאיזו? הו כן (צילום: דנה מאירזון)

פסטיבל המטבח הישראלי רוצה לקדם את תרבות הקולינריה המקומית - בדגש על דיאלוג בין מטבחי עדות לפיין דיינינג. התוצאה היא שילובים מופרעים ומגניבים כמו ד"ר שקשוקה בתמנע, זלמניקו בפאסטל וכבר אמרנו שחנן מרגילן באים לטאיזו?

9 בנובמבר 2022

האם אי פעם חשבתם שיום יבוא ותמצאו את ארתור מחנן מרגילן מבשל בטאיזו? או את דוקטור שקשוקה במסעדת פרא? מפגשים בלתי שגרתיים מסוג זה, כמו גם אירועי קולינריה נוספים, הופכים את פסטיבל המטבח הישראלי לאירוע ששווה להשקיע בו את הזמן, את תשומת הלב ואת הקיבה. הפסטיבל, שזוהי שנתו השנייה, נועד לקדם את תרבות הקולינריה המקומית והפעם תחת כותרת הגג "דיאלוג" יתקיימו ארוחות חד פעמיות, אירועים וסיורים המבקשים ליצור גשר בין מסורת וחדשנות, פיין דיינינג ומטבחי עדות. את עיקר תשומת הלב מושכים, כאמור, מפגשים קולינריים מסקרנים בין מסעדות שף המשקפות את המטבח הישראלי החדש לבין מוסדות אוכל איקוניים. האנשים מחנן מרגילן בטאיזו, כבר אמרנו (כן. אמרנו. אנחנו יודעים. אנחנו פשוט מתלהבים)?

מפגש לא שגרתי. זלמניקו בפאסטל (צילום חיים יוסף)
מפגש לא שגרתי. זלמניקו בפאסטל (צילום חיים יוסף)

"ארתור ואני הכרנו על בסיס ההערכה הגדולה שיש לי לאוכל שלו. מאורח קבוע הפכתי לבן בית בחנן מרגילן וארתור לבן בית במסעדות שלי", אומר שף יובל בן נריה, "החיבור בין המטבחים שלנו מונח על יסודות דומים: שיטות הכנה קפדניות, הכנסת אורחים וכמובן בגיאוגרפיה – בוכרה היא אחת הערים הגדולות באוזבקיסטן, שעקב מיקומה ההיסטורי כציר מרכזי על דרך המשי, הגיעו אליה טעמים ומסורות בישול ממזרח ומערב, מה שיצר מטבח עוצמתי עם השפעות מסין ועד איטליה. לחבר בין מלאכת היד של זיוה, שהיא באמת בשלנית פנומנלית, לעולם הפאן-אסייתי ולטכניקות הבישול המתקדמות של טאיזו וכמובן לחומרי הגלם של היצרנים המקומיים שלנו – זוהי כל המהות של מטבח מקומי חדש, חיבור של מטבחי מהגרים, בלי חוקים ובלי גבולות". בארוחה יוגשו בין היתר דושפרה מרק בשר ומנטי כיסוני בשר, בצלים ממולאים אורז מתובל בקינמון ותמרינדי, סמסה תרד בלאדי, צ'יבורק כבש וגוז'גיז'ה קונפי שוק אווז.

שווה לצאת מהעיר בשבילן. מימין לשמאל: תמרה אהרוני, רותם ליברזון וקרן אגם (צילום: אחיקם בן יוסף)
שווה לצאת מהעיר בשבילן. מימין לשמאל: תמרה אהרוני, רותם ליברזון וקרן אגם (צילום: אחיקם בן יוסף)

במפגשים אחרים מעניינים לא פחות, מסעדת פאסטל תארח את זלמניקו (אנחנו קראנו לה "תחנת חובה לכל מי שאוהב קבב"), דוקטור שקשוקה יתארח אצל שף ניר מסיקה במסעדת תמנע, השפים אביעד פלד ואורי שטיינברג יארחו במסעדת פרא את עזבה המופתית מכפר ראמה, וקילומטרז' זוכת הריאליטי "המסעדה הבאה" תארח את מסעדת קיטון הוותיקה. בגזרת השף-סלבס, יוסי שטרית יארח בהיבה למהדורה מיוחדת של "מועדון ארוחת ערב", ורז רהב יקיים מפגש שבמרכזו מיזם "טנא" החדש שלו. בסדרת ארוחות לקידום שיח נשי חדשני במטבחים בחסות "סוגת", תשוחח שפית אביבית (אוזריה) עם הדור הבא של השפיות בישראל: ברברה צליל ("משחקי השף"), דנה לי ברמן ("המסעדה הבאה", בר א וין) ומיכל מוטיל ("מאסטר שף"). בבר החדש של מסעדת אנימאר יארח שף הלל תווקולי את מסעדת רוטנברג הצפונית לארוחת טרואר חגיגית עם התאמת יינות מיקב רקאנטי, ובמטבח הפתוח של מתחם אומאמי בקריית אונו יערכו מלכות המטבח הביתי רותם ליברזון, קרן אגם ותמרה אהרוני סדנאות אינטימיות ששווה לצאת עבורן מהעיר. עוד מחוץ לעיר במסגרת הפסטיבל יתקיימו סיורים חדשים מהרי יהודה ועד נצרת העוסקים בדיאלוגים קולינריים לשיקוף הגוונים והתבלינים השונים שבמטבח הישראלי. את הפסטיבל יחתום אירוע הענקת פרסי המטבח הישראלי בתמיכת אמריקן אקספרס, שבו יוענקו 18 פרסי מצוינות  בקטגוריות בתחומי מסעדנות, חדשנות, ייצור ומדיה קולינרית.
פסטיבל המטבח הישראלי בחסות אמריקן אקספרס, ראשון-רביעי (20-30.11), 468-228 ש"ח לאדם (ללקוחות אמריקן אקספרס מכירה מוקדמת 48 שעות ו-150 ש"ח הטבה לכל הארוחות, הסדנאות והסיורים). מבצע במלונות בראון ברוט, לייטהאוס ובובו מרשת במלונות בראון בימי הפסטיבל: ארוחה בקילומטרז', טיפול זוגי ולינה במחיר 1,333 ש״ח. פרטים והזמנות באתר