נגן פסנתר נגן שירך: פסטיבל הפסנתר בוטל אך ישודר בכאן 11

אם אין פסטיבל הפסנתר אז לפחות שיהיה פסטיבל הפסנתר (צילום: שאטרסטוק)
אם אין פסטיבל הפסנתר אז לפחות שיהיה פסטיבל הפסנתר (צילום: שאטרסטוק)

פסטיבל הפסנתר היה אמור לחגוג 25 שנה בשלל מופעים מיוחדים בסוף אוקטובר, אבל למציאות המדממת היו תוכניות אחרות. עכשיו הוא חוזר עם מהדורה מצולמת מיוחדת שתשודר בכאן 11 בחנוכה הקרוב ותכלול ממיטב המופעים שהיו אמורים לעלות בו. ואין כמו פסנתר כדי ללטף לבבות שבורים

13 בנובמבר 2023

זאת אולי אחת הבעיות היותר קטנות כרגע, ובכל זאת ביטולם של מאות אירועי תרבות לאורך השבועות האחרונים צובט את הלב (וחונק כלכלית את האמנים, שזה כבר סיפור אחר). פסטיבל הפסנתר האהוב היה אמור לחגוג בשבוע האחרון של אוקטובר בכל רחבי תל אביב את המהדורה ה-25 שלו מאז הקמתו, עם 60 מופעים וספיישלים ויותר מ-250 מוזיקאים משתתפים, והיה מהאירועים הראשונים שבוטלו אחרי השבת השחורה. החדשות הטובות הן שהצליחו להציל ממנו משהו.

>> הם מופיעים בהתנדבות כבר שבועות. עכשיו העולם שלהם קורס
>> עם כל הלב: רוכשי הכרטיסים לאינדינגב נרתמו להצלת הפסטיבל

בשעות הצהריים הודיעה עיריית תל אביב-יפו, שייסדה את הפסטיבל וחולשת עליו עד היום, כי הוחלט שלא לדחות את המהדורה שתוכננה השנה למועד בלתי ידוע, אלא לשנות קונספט ולתת בכל זאת במה לחלק מהמופעים המיוחדים שתוכננו לעלות על בימות הפסטיבל (אנחנו אישית בנינו על המופע של יסמין מועלם בגרסאות פסנתר לשיריה ועל מופע הסיום המיוחד של שלומי שבן).

העם דורש. יסמין מועלם (צילום: שי פרנקו)
העם דורש. יסמין מועלם (צילום: שי פרנקו)

בעקבות המלחמה המתחוללת בישראל מאז ה-7.10, החליטה העיריה לזכות את מי שכבר רכשו כרטיסים לפסטיבל (החזר מלא באמצעות כרטיס האשראי ללא דמי ביטול, אם זה מטריד אתכם אישית), ובשיתוף זאפה ו"המון ווליום" להפיק מהדורה מצולמת מיוחדת של הפסטיבל שתכלול כמה מההופעות שתוכננו להשתתף בו. המופע יצולם מראש במוזיאון תל אביב וישודר בכאן 11 בחנוכה, פרטים מלאים על הליינאפ שלו טרם פורסמו.

מהנהלת הפסטיבל נמסר כי "פסטיבל הפסנתר מרכין ראשו ומשתתף בצער משפחות הנרצחים והנופלים, מחבק את משפחות החטופים ומאחל החלמה מהירה לפצועים. אנו רוצים לחזק בשעה זו את עם ישראל ומקווים שניפגש בהקדם בימים טובים ומוארים יותר. בתפילה לשלום הלוחמים, החזרת החטופים ולניצחון הרוח הישראלית".