מנה אחרונה: פסטיבל הקינוחים בשרונה הוא הערב הכי מתוק בעיר

מר וגברת פבלובה. קארין גורן ומוריס מונייר בפסטיבל הקינוח המושלם (צילום: מיכאל גוריאל)
מר וגברת פבלובה. קארין גורן ומוריס מונייר בפסטיבל הקינוח המושלם (צילום: מיכאל גוריאל)

הריאליטי "הקינוח המושלם" של קשת 12 מעניין לנו את הקרוקומבוש, אבל היום (שלישי) הוא היום האחרון של פסטיבל הקינוחים שמתקיים בשרונה מרקט בחסות הריאליטי, וזה מעניין לנו את בלוטות הטעם מאוד. הזדמנות אחרונה לבדוק כמה מהקינוחים היותר מקוריים בסביבה

21 במאי 2023

זוהי עונת הירידים: בשבוע שעבר חגגנו את פסטיבל EAT בפארק צ׳ארלס קלור, ואכלנו שם מלא. ומה עושים אחרי ארוחה טובה? נכון, קינוח. החל מהיום (21.5) ועד יום שלישי (23.5) שרונה מרקט יארח את פסטיבל "הקינוח המושלם". מה יש לצפות מקינוחים? ובכן, מה אם נגיד לכם שתוקם מסעדת קינוחים שלמה בהובלתו של השף קונדיטור עופר בן נתן, לצד דוכני מתוקים מתקתקים במיוחד ושיתופי פעולה מסקרנים. רק בלי בדיחות על סכרת בבקשה, בבקשה. באנו ליהנות.

כן, זה קינוח שוקולד לבן של עלית. צילום: אסף קרלה
כן, זה קינוח שוקולד לבן של עלית. צילום: אסף קרלה

פסטיבל הקינוחים הראשון של ישראל בשרונה מרקט הוא יציר של ריאליטי הקינוחים של קשת 12. זו תכנית שאנחנו שונאים. אפילו ממש שונאים. אבל קינוחים אנחנו אוהבים, ונראה שהרימו משהו ששווה ביקור. הפסטיבל יארח, למשל, את השופטת קרין גורן לדוכן פבלובות מעשה ידיה, שאנחנו מנחשים שיהיה מופרע ומתוק מאוד. גורן שילבה כוחות עם השף של קונדיטוריית מונייר – מוריס מונייר –  ליצירת פבלובת ענק לשבועות, עם פירות וכל טוב, אבל גם כאלה שתוכלו לקנות ולהרכיב בבית כאוות נפשכם.

מלבד זאת, השף קונדיטור ערן שוורצברד יגיש את הקינוחים שנראו בתוכנית, בשיתוף פעולה עם מתמודדי הריאליטי. שם תוכלו למצוא: קוביית גבינה בציפוי פאנקו מסוכר עם סלסה משמש אוזבקי וטוויל שקדים, או מילפיי קקאו עם קרמו שוקולד; טונקה שאנטלי שוקולד מוגש עם קומפורט של צנוברים תאנים ומרסלה; וגם סוכריות מרנג במילוי קרם יוגורט ודבש קרמו סיגליות וקוביות ג'לי ליצ'י. פייר, הסתקרנו.

אז הבנתם מי כאן הספונסר, כן? פסטיבל הקינוח המושלם (צילום: אסף קרלה)
אז הבנתם מי כאן הספונסר, כן? פסטיבל הקינוח המושלם (צילום: אסף קרלה)

חוץ מזה יתארחו בפסטיבל גם קונדיטורים ותיקים מרחבי הארץ: יהיו גם גלידות משובחות של סטודיו ג'לאטו, קרואסונים של מטרלו מרמת הגולן, מאפים סקנדינביים מבית פיקה, ומאפים נטולים גלוטן של בליקמח, יללוש, we like you too, פופ אנד פופ עם קרואסונים ובראוניז עם טאץ׳ של עלית, בית המלבי של תינה מאשדוד, איש הפיסטוק אוהד ראוך, העוגיות של חן קופרמן, מוקאיה שוקולד ואלין שוקולד ואפילו דוכן של רול אפ.

אה, ומה יהיה עם מסעדת הקינוחים של עופר בן נתן? היא תציג תפריט טעימות של קינוחים המבוססים על ממתקי עלית האייקונים. זה יתחיל בפתיחים של "מקופלת שף", ימשיך לקינוח התירס המפורסם של המסעדה, בתוספת שוקולד לבן של עלית. יככב גם טארטלט פסק זמן, פחזנית אקזוטית ואף מתכון של בן נתן שיאפשר לכם להמשיך את המתיקות גם במטבח הביתי. 
שוק הקינוח המושלם בשרונה מרקט 21-23 למאי 10:00-22:00. מסעדת הקינוחים, 21-24 למאי החל מ-19:00, הזמנות דרך אונטופו