לראות את האור: הסרטון שמתעד את השעות לפני הטבח בפסטיבל נובה

שירה איילון ז"ל ועמית להב ז"ל. מתוך הסרטון של חדשות 12 (צילום: חן ושדי ורורי סווידלר)
שירה איילון ז"ל ועמית להב ז"ל. מתוך הסרטון של חדשות 12 (צילום: חן ושדי ורורי סווידלר)

סרטון ויראלי חדש ומצמרר של חדשות 12, שנועד להפצה בינלאומית, מתעד את הרגעים השמחים והתמימים האחרונים של כמה מהנרצחים, החטופים והנעדרים מפסטיבל סופרנובה. שום דבר בשבועיים וחצי האחרונים לא גרם לנו למרר ככה בבכי

23 באוקטובר 2023

הטראומה של הטבח בפסטיבל סופרנובה ליד קיבוץ רעים ומיליוני הלבבות השבורים בעקבותיו, הולכת להישאר איתנו עוד זמן רב, ואיתה גם הכאב הבלתי ניתן להכלה על מאות הצעירים היפים והשמחים שנטבחו ונחטפו מתוכה. סרטון חדש שנערך בחברת החדשות של קשת 12, מתוך חומרי וידאו שצולמו במסיבה בשעות התמימות שלפני המתקפה, מזקק את הכאב הזה למקסימום.

>> עם דמעות בעיניים: אוסף מוזיקלי מיוחד למען קורבנות פסטיבל סופרנובה

אתמול בשעת לילה מאוחרת העלה אלעד שמחיוף, כתב חדשות 12 בלונדון, את הסרטון הערוך שמלווה בכתוביות באנגלית ונוצר כדי לשמש את מערך ההסברה האזרחי בעולם. הסרטון מתעד בין היתר צעירים וצעירות שנרצחו, נחטפו או עדיין נעדרים, בעודם רוקדים, שמחים, מחייכים וחוגגים מבלי לדעת דבר העומד להתרחש. מדי כמה שניות קופא הסרטון ועל המסך עולה כיתוב גרפי שמציין את שמם של המצולמים ואת מה שעלה בגורלם. והלב מתרסק.

שמחיוף שיתף את הסרטון בציוץ באנגלית המבקש מהעולם לצפות ושתף. "הוידאו הזה מכיל צילומים שנעשו בידי המבלים הצעירים שהגיעו לפסטיבל נובה לפני המתקפה ב-7.10", כתב שמחיוף, "אתם תראו בו רק קומץ קטן מ-260 הקורבנות ועשרות החטופים והנעדרים, עושים את מה שהם באו לעשות שם: רוקדים, חוגגים, חיים. שעות אחר כך, הפך הפסטיבל לסצנה מדממת של פשעים בלתי ניתנים לתיאור".

הסרטון שאורכו כשלוש וחצי דקות מלווה בפסקול שירה של אפרת גוש, "לראות את האור", שלוחץ בימים אלה על בלוטות הדמעות וחונק את הגרון גם בלי הדימויים התמימים והכואבים של המבלים במסיבה, אבל החיבור ביניהם מייצר עוצמה טראגית שגם בעולם אולי יצליחו להבין. עד כה צבר הסרטון יותר מ-100 אלף צפיות באמצעות הציוץ של שמחיוף לבדו, ואם תשתפו אותו מספיק הוא גם עשוי להשיג את האימפקט המיוחל. אנחנו פשוט נצפה בו בלופ ונבכה.