פריסה ארצית: הסנדוויצ'ים הכי טובים בישראל

הכריכייה הראשונה, הטוסטים המהפכנים ואחד מטוגן שאין מנחם ממנו: אלו הסנדוויצ'ים הכי טובים בארץ

גולדות (צילום: דניה ויינר)
גולדות (צילום: דניה ויינר)
14 ביולי 2016

גולדות

"למהפכה יש ריח של נקניק" מכריז הלוגו של גולדה, רשת (11 סניפים, מבאר שבע ועד רמת השרון) שמתמחה בטוסטים עם נקניק. טוסט נקניק (שלא מכיל גבינה מטעמי כשרות) הוא המצאה ישראלית משמחת שהפכה לאוכל רחוב אהוב. לא סתם מתהדר הלוגו גם במילה "מהפכה", שכן גאוות הרשת היא על מחירים נמוכים ונגישים כמעט לכל כיס: כל הטוסטים נמכרים בעשרה שקלים, כראוי למורשתה הצנועה של האישה שהעניקה לה את שמה. הסניפים מצטיינים בעיצוב צעיר וצבעוני אך נוסטלגי, שמתכתב גם הוא עם ישראל של שנות ה־70.

גולדות

[tmwdfpad]עוד כתבות שיעניינו אתכם:
ניפגש בסיבוב: השווארמיות הטובות בישראל
על המקל: השיפודיות הכי טובות בישראל
כדור נגד דיכאון: הפלאפליות הכי טובות בישראל

הסנדוויץ' של ברכה 

ברכה שמואלי, האישה שמאחורי הדלפק הזה זה יותר מ־40 שנה, טוענת שמדובר בסנדוויץ' בר העברי הראשון, שזכה בזמנו לשם המלבב "הכריכייה". העיצוב נותר כפי שהיה בשנות ה־70 – אריחי קרמיקה צבעוניים ושלטים מיושני גופנים המדווחים על הסנדוויצ'ים המוצעים במקום. בלחמניות גדולות מאפה בית דוחסת ברכה בנדיבות אינסופית מיני נקניקים, גבינות וממרחים ואז צולה את הכריך הכביר על הפלנצ'ה ומגישה אותו חם. כיום, כשכולם נרתעים מנקניקים כמו ערפדים משום, זו כבר לא נחשבת לארוחה לגיטימית, וזה בדיוק מה שהופך את האירוע הסמי פלילי הזה לטעים עוד יותר (38 ש"ח).

הסנדוויץ' של ברכה

הסנדוויץ' הטוניסאי של אלי

כשנוגסים אצל אלי בלחמניית הפריקסה המטוגנת במקום מדי בוקר, מרגיעה הטונה הכבושה את הלב, תפוח האדמה ממלא את חלל הפה, הביצה הקשה מפלרטטת עם הלימונים הכבושים, והאריסה מרימה את המנה יחד עם הפלפלים החריפים. לתוך משחק הטעמים מתווסף סיפורו של הכריך. פעם אחת, לפני יותר מ־50 שנה, החל מומו (טנקה) ולנסיה לתור את סמטאות שוק רמלה עם עגלה קטנה שממנה נמכר הסנדוויץ' הטוניסאי המפורסם. היום מנהל את העסק, שנדד למבנה קבע בשיפולי השוק, נכדו אלי ולנסיה, שמקפיד להכין כל כריך וכריך באותה השיטה בדיוק (22 ש"ח).

הסנדוויץ' הטוניסאי של אלי

הטוניסאי של אלי. צילום: רון פלד
הטוניסאי של אלי. צילום: רון פלד

מזנון

הפיתה לא הגיעה למימוש עצמי ולא היה לה מושג עד כמה היא יוקרתית, יקרה ונחשקת, עד שפגשה את אייל שני. הסופרסטאר שף דחס לתוך הפיתה סטייק א־לה מינוט, הטיח בה תינוקות קלמרי, תפוחי אדמה דרוסים ובעיקר כרובית חרוכה, ושינה את פני המטבח המקומי באופן שהתפרסם גם מחוץ לאגן הים התיכון, כולל סניף בפריז וכתבות נוטפות הערצה במגזינים בארצות הברית. הטקסטים המתפייטים, המוזיקה בווליום אגרסיבי ועסקאות מפוקפקות סביב הקצה של הפיתה, המכונה פה "שורה", הפכו לחלק מחוויית המשתמש (23־57 ש"ח).

מזנון

מזנון (צילום: טיים אאוט)
מזנון (צילום: טיים אאוט)

בחירת המערכת: איציק ורותי

שביל האופניים בשינקין תמיד חסום ברכבים מהבהבים באורות חירום. מצב החירום הוא הצורך לבלוס את הסנדוויצ'ים של איציק ורותי. אף שזוג המקימים כבר איננו, הדור השני עושה פה עבודה נפלאה עם כריכי שקשוקה, מקושקשת ונקניקיות, סלט קישואים וסלט ביצים. כדאי להקדים: המקום נפתח לפנות בוקר והסיכוי למצוא סנדוויץ' בצהריים אפסי (18־25 ש"ח).

איציק ורותי